Vesna Hauschild: Razlika med redakcijama
(15 vmesnih redakcij 4 uporabnikov ni prikazanih) | |||
Vrstica 6: | Vrstica 6: | ||
(*1985) | (*1985) | ||
Vesna Hauschild (1985) je po šolanju na Osnovni šoli Polje v Ljubljani ter Gimnaziji Jožeta Plečnika pričela s študijem dramaturgije na [[AGRFT]], ki ga je z odliko zaključila v letu 2010. Med študijem je pisala članke za festivalske biltene slovenskih gledališč in sodelovala na festivalu Kino Otok ter izpopolnjevala znanje na različnih delavnicah za dramsko pisanje (Preglej, [[Teden slovenske drame]], 2-letni seminar pod vodstvom [[Dušan Jovanović|Dušana Jovanović]], itd.), scenaristiko (seminar za dramsko pisanje na RTV pod vodstvom Linde Aronson, delavnice v okviru Sarajevo talent campusa 2009, itd.) in igro (3-letni seminar sistem Stanislavskega v okviru JSKD, delavnica pod vodstvom Nancy Bishop, itd). V okviru študijske izmenjave na ASU v Sarajevu je režirala in prevedla dramski tekst Neila LaButa. Leta 2013 je uspešno zaključila magistrski študij dramskega pisanja na Kingston University v Londonu. V času študija je napisala tri dramske tekste v angleškem jeziku in bila avtorica devising projekta COMMUTERS - THEY LOOK JUST LIKE YOU, ki se je odvijal na londonskem avtobusu. Istega leta je za dramski prvenec INVENTURA prejela Nagrado za mladega dramatika na festivalu Teden slovenske drame. Decembra 2013 je v MGL studiu uprizorila prvi avtorski performans JAZIJA. Leta 2014 je bil v režiji Kaje Tokuhisa in produkciji Vesne Hauschild uprizorjen novi dramski tekst HORION | Vesna Hauschild (1985) je po šolanju na Osnovni šoli Polje v Ljubljani ter Gimnaziji Jožeta Plečnika pričela s študijem dramaturgije na [[AGRFT]], ki ga je z odliko zaključila v letu 2010. Med študijem je pisala članke za festivalske biltene slovenskih gledališč in sodelovala na festivalu Kino Otok ter izpopolnjevala znanje na različnih delavnicah za dramsko pisanje (Preglej, [[Teden slovenske drame]], 2-letni seminar pod vodstvom [[Dušan Jovanović|Dušana Jovanović]], itd.), scenaristiko (seminar za dramsko pisanje na RTV pod vodstvom Linde Aronson, delavnice v okviru Sarajevo talent campusa 2009, itd.) in igro (3-letni seminar sistem Stanislavskega v okviru JSKD, delavnica pod vodstvom Nancy Bishop, itd). V okviru študijske izmenjave na ASU v Sarajevu je režirala in prevedla dramski tekst Neila LaButa. Leta 2013 je uspešno zaključila magistrski študij dramskega pisanja na Kingston University v Londonu. V času študija je napisala tri dramske tekste v angleškem jeziku in bila avtorica devising projekta COMMUTERS - THEY LOOK JUST LIKE YOU, ki se je odvijal na londonskem avtobusu. Istega leta je za dramski prvenec INVENTURA prejela Nagrado za mladega dramatika na festivalu Teden slovenske drame. INVENTURA je v sklopu natečaja za dramske tekste leta 2011 izšla pri založbi Ekslibris v Ljubljani. Decembra 2013 je v MGL studiu uprizorila prvi avtorski performans JAZIJA. Leta 2014 je bil v gledališču Glej v režiji Kaje Tokuhisa in produkciji Vesne Hauschild uprizorjen novi dramski tekst HORION (sezona 2014/2015). V sezoni 2015/16 je bil v SNG Drama Ljubljana v režiji Ajde Valcl uprizorjen njen nagrajeni dramski prvenec INVENTURA. Vesna je od leta 2014 samozaposlena v kulturi kot dramatičarka, pisateljica in performerka, ki ustvarja v angleškem in slovenskem jeziku. V letu 2016 je v sklopu umetniške rezidence v Londonu kot dramaturška analitičarka sodelovala z enem vodilnih new writing gledališč, The Bush Theatre, in pisala kritike uprizoritev nove dramatike za London Pub Theatres. Njena igra BILKUL KEEP CALM, ki govori o kulturni raznolikosti in se dogaja v treh deželah, je bila v ožjem izboru na tekmovanju gledališča Old Vic. Leta 2017 je ustanovila mednarodni gledališki kolektiv Vixen theatre www.vixentheatre.co.uk, v sklopu katerega je režirala avtorski tekst AEONIAN (Etcetera Theatre, London). V istem letu je delovala tudi asistentka režije in producentka angleške premiere portugalske solo predstave The Labyrinth of Love and Death (The Bread and Roses Theatre, London). Vesna je bila konec leta 2017 izbrana za sodelovanje na mednarodnem performativnem laboratoriju organizacije Dash arts v Londonu, ki je povezoval gib, glasbo in igro. V sklopu laboratorija pod režijskim vodstvom Tima Suppla je imela v Rich mixu (Shoreditch) tudi performans, ki je povezoval dramatiko in umetniško besedo. Vesna se kot performerka v 2018 aktivno posveča raziskovanju giba in telesa, udeležila se je številnih mednarodnih physical theatre in devising delavnic ter dveh plesno/performativnih delavnic v sklopu mednarodnega projekta Performing gender - dance makes difference pod okriljem festivala Mesto Žensk v Ljubljani. Multikulturalna igra BILKUL KEEP CALM se je leta 2018 uvrstila v ožji izbor (200 od več kot 700 prijavljenih dramskih tekstov) na natečaju new writing gledališča The Bush Theatre v Londonu (proces izbora še traja). | ||
Vesna se v vsestranskem gledališkem ustvarjanju (dramaturgija, dramatika, režija, performans) posveča predvsem tematiki ženske izbire, zanima jo raziskovanje odnosa med človekom, naravo in 21.stoletjem, ter kulturna raznolikost. | |||
==Dramska besedila== | ==Dramska besedila== | ||
Vrstica 12: | Vrstica 14: | ||
* 2011: mladinska drama ''[[Sexteen]]'' | * 2011: mladinska drama ''[[Sexteen]]'' | ||
*2010 ''[[Inventura]]'' | *2010 ''[[Inventura]]'' | ||
*2013, 2014 ''[[Horion]]'' | |||
*2013 ''[[Bilkul Keep Calm]]'' | |||
*2016 ''[[Aeonian]]'' | |||
*2017 ''[[Ritrit]]'' | |||
*2020 ''[[Spimo]] | |||
==Scenariji== | ==Scenariji== | ||
Vrstica 23: | Vrstica 30: | ||
==Celotna besedila== | ==Celotna besedila== | ||
*{{Pdf| | *{{Pdf|VESNA HAUSCHILD HORION uprizoritveni tekst.pdf|''Horion''}} | ||
*{{Pdf|Inventura.pdf|''Inventura''}} | *{{Pdf|Inventura.pdf|''Inventura''}} | ||
*{{Pdf|Sexteen.pdf|''SEXteen ali sladkih šestnajst''}} | *{{Pdf|Sexteen.pdf|''SEXteen ali sladkih šestnajst''}} | ||
*{{Pdf|VESNA_HAUSCHILD_-_RITRIT.pdf|''Ritrit''}} | |||
*{{Pdf|Hauschild_Spimo.pdf|''Spimo''}} | |||
==Nagrade== | ==Nagrade== | ||
Vrstica 43: | Vrstica 52: | ||
==Zunanje povezave== | ==Zunanje povezave== | ||
*[http:// | *[http://torekobpetih.si/intervju/vesna-hauschild/ “Odločitev za ali proti splavu je lahko le v rokah noseče posameznice, saj je telo njena last” - torekobpetih.si, 05.01.2016] | ||
*Intervju, Radio prvi: https://radioprvi.rtvslo.si/2018/06/nocni-obisk-1181/ 2018 |
Trenutna redakcija s časom 10:58, 18. november 2022
Življenjepis
(*1985)
Vesna Hauschild (1985) je po šolanju na Osnovni šoli Polje v Ljubljani ter Gimnaziji Jožeta Plečnika pričela s študijem dramaturgije na AGRFT, ki ga je z odliko zaključila v letu 2010. Med študijem je pisala članke za festivalske biltene slovenskih gledališč in sodelovala na festivalu Kino Otok ter izpopolnjevala znanje na različnih delavnicah za dramsko pisanje (Preglej, Teden slovenske drame, 2-letni seminar pod vodstvom Dušana Jovanović, itd.), scenaristiko (seminar za dramsko pisanje na RTV pod vodstvom Linde Aronson, delavnice v okviru Sarajevo talent campusa 2009, itd.) in igro (3-letni seminar sistem Stanislavskega v okviru JSKD, delavnica pod vodstvom Nancy Bishop, itd). V okviru študijske izmenjave na ASU v Sarajevu je režirala in prevedla dramski tekst Neila LaButa. Leta 2013 je uspešno zaključila magistrski študij dramskega pisanja na Kingston University v Londonu. V času študija je napisala tri dramske tekste v angleškem jeziku in bila avtorica devising projekta COMMUTERS - THEY LOOK JUST LIKE YOU, ki se je odvijal na londonskem avtobusu. Istega leta je za dramski prvenec INVENTURA prejela Nagrado za mladega dramatika na festivalu Teden slovenske drame. INVENTURA je v sklopu natečaja za dramske tekste leta 2011 izšla pri založbi Ekslibris v Ljubljani. Decembra 2013 je v MGL studiu uprizorila prvi avtorski performans JAZIJA. Leta 2014 je bil v gledališču Glej v režiji Kaje Tokuhisa in produkciji Vesne Hauschild uprizorjen novi dramski tekst HORION (sezona 2014/2015). V sezoni 2015/16 je bil v SNG Drama Ljubljana v režiji Ajde Valcl uprizorjen njen nagrajeni dramski prvenec INVENTURA. Vesna je od leta 2014 samozaposlena v kulturi kot dramatičarka, pisateljica in performerka, ki ustvarja v angleškem in slovenskem jeziku. V letu 2016 je v sklopu umetniške rezidence v Londonu kot dramaturška analitičarka sodelovala z enem vodilnih new writing gledališč, The Bush Theatre, in pisala kritike uprizoritev nove dramatike za London Pub Theatres. Njena igra BILKUL KEEP CALM, ki govori o kulturni raznolikosti in se dogaja v treh deželah, je bila v ožjem izboru na tekmovanju gledališča Old Vic. Leta 2017 je ustanovila mednarodni gledališki kolektiv Vixen theatre www.vixentheatre.co.uk, v sklopu katerega je režirala avtorski tekst AEONIAN (Etcetera Theatre, London). V istem letu je delovala tudi asistentka režije in producentka angleške premiere portugalske solo predstave The Labyrinth of Love and Death (The Bread and Roses Theatre, London). Vesna je bila konec leta 2017 izbrana za sodelovanje na mednarodnem performativnem laboratoriju organizacije Dash arts v Londonu, ki je povezoval gib, glasbo in igro. V sklopu laboratorija pod režijskim vodstvom Tima Suppla je imela v Rich mixu (Shoreditch) tudi performans, ki je povezoval dramatiko in umetniško besedo. Vesna se kot performerka v 2018 aktivno posveča raziskovanju giba in telesa, udeležila se je številnih mednarodnih physical theatre in devising delavnic ter dveh plesno/performativnih delavnic v sklopu mednarodnega projekta Performing gender - dance makes difference pod okriljem festivala Mesto Žensk v Ljubljani. Multikulturalna igra BILKUL KEEP CALM se je leta 2018 uvrstila v ožji izbor (200 od več kot 700 prijavljenih dramskih tekstov) na natečaju new writing gledališča The Bush Theatre v Londonu (proces izbora še traja).
Vesna se v vsestranskem gledališkem ustvarjanju (dramaturgija, dramatika, režija, performans) posveča predvsem tematiki ženske izbire, zanima jo raziskovanje odnosa med človekom, naravo in 21.stoletjem, ter kulturna raznolikost.
Dramska besedila
- 2012: 100-besedna drama Ram in Juliet
- 2011: mladinska drama Sexteen
- 2010 Inventura
- 2013, 2014 Horion
- 2013 Bilkul Keep Calm
- 2016 Aeonian
- 2017 Ritrit
- 2020 Spimo
Scenariji
- 2010 scenarij za celovečerni dokumentarni film Postati igralec - prav(lj)ica?
- 2010 scenarij in režija ‘razstave s predstavo’; projekt Femme fatale 2010 (Delo revije). Igrata Luka Cimprič in Nina Rakovec.
- 2009 scenarij za kratki film Izmenjava (napisan v sklopu Sarajevskega filmskega festivala in Sarajevo talent campusa 2009, predvidena režiserka Nejra Hulusić)
- 2009 scenarij za kratki film Posebna vožnja
- 2008/2009 scenarij za TV dramo Nekakšen sindrom, režija Kaja Tokuhisa (posneto)
Celotna besedila
Nagrade
- 2014 Nagrada za najboljšo kratko zgodbo Gospodična Žena na Sofijinem festivalu v Lendavi.
- 2013 Nagrada za mladega dramatika za igro Inventura na 43. Tednu slovenske drame
- 2011 Ekslibris - natečaj za izdajo neobjavljenega dramskega prvenca (Inventura izdana pri zalozbi Ekslibris konec leta 2011)
- 2011 Društvo Ljiljan - natečaj za kratko zgodbo v objemu dveh domovin
- 2011 Sea of words - mednarodno tekmovanje za kratko zgodbo; zgodba Slip road (napisana na scenariju za kratki film)
- 2010 Sea of words – mednarodno tekmovanje za kratko zgodbo; zgodba Izmenjava (napisana po lastnem scenariju za istoimenski kratki film Exchange)
- 2009 Akademijska Prešernova nagrada za scenarij za tv dramo Nekakšen sindrom (režija Kaja Tokuhisa)
- 2009 Posebna vožnja (scenarij za kratki film): posebna omemba zaradi dramaturške kakovosti scenarija na natečaju za Grossmanovo nagrado (AGRFT)
- 2009 Nagrada na natečaju za slogan NUK (Dediščina prihodnosti)
Bibliografija
Zunanje povezave
- Intervju, Radio prvi: https://radioprvi.rtvslo.si/2018/06/nocni-obisk-1181/ 2018