Vilma Štritof: Razlika med redakcijama
(10 vmesnih redakcij 4 uporabnikov ni prikazanih) | |||
Vrstica 2: | Vrstica 2: | ||
<div style="float: right">[[Slika:Vilma Štritof.jpg|300px|foto: Pavel Lužan, arhiv Radio Slovenija]]</div> | <div style="float: right">[[Slika:Vilma Štritof.jpg|300px|foto: Pavel Lužan, arhiv Radio Slovenija]]</div> | ||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
Vilma Štritof se je rodila 29. 1. 1962 v Ljubljani. Po zaključenem šolanju na Gimnaziji Postojna se je vpisala na [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo]], kjer je leta 1990 zaključila študij dramaturgije. V preteklosti je bila zaposlena v Splošni knjižnici Logatec, na Ministrstvu za kulturo in na Radiu Slovenija. Kot dramaturginja je sodelovala s [[Slovensko mladinsko gledališče|Slovenskim mladinskim gledališčem]], [[SNG Maribor]], [[SNG Drama Ljubljana]], delovala pa je tudi v tujini. Kot scenaristka in dramaturginja deluje tudi na področju filma in radijske igre, piše recenzije knjig, kritike gledaliških predstav, strokovne članke. Bila je članica žirij na | Vilma Štritof se je rodila 29. 1. 1962 v Ljubljani. Po zaključenem šolanju na Gimnaziji Postojna se je vpisala na [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo]], kjer je leta 1990 zaključila študij dramaturgije. V preteklosti je bila zaposlena v Splošni knjižnici Logatec, na Ministrstvu za kulturo in na Radiu Slovenija. Kot dramaturginja je sodelovala s [[Slovensko mladinsko gledališče|Slovenskim mladinskim gledališčem]], [[SNG Maribor]], [[SNG Drama Ljubljana]], delovala pa je tudi v tujini. Kot scenaristka in dramaturginja deluje tudi na področju filma in radijske igre, piše recenzije knjig, kritike gledaliških predstav, strokovne članke. | ||
Na radiu je soustvarila kar 547 radijskih iger, od tega 47 kratkih in 14 radijskih iger za otroke (dve je tudi napisala), 40 pa jih je bilo poslanih na mednarodne festivale. Pripravila je številne oddaje in prispevke drugih formatov (kritike, tematske oddaje, intervjuje, vodenje pogovorov na javnih prireditvah, | |||
prenose, izjave, napovedi, objave, promocijo novih radijskih iger). Kot članica uredniškega odbora je poskrbela za sprotno kritiko radijskih iger na nacionalnem kritiškem portalu Kritika, ima letna predavanja za postdiplomske študente dramaturgije o radijski igri. Kot predsednica Društva gledaliških kritikov in | |||
teatrologov med letoma 2016 in 2019 je organizirala dva nacionalna posveta o radijski igri, enega v okviru Borštnikovega srečanja. Rada ima raznovrstnost pri dramaturškem delu, širino žanrov in avtorskih poetik piscev in radiofonskih ustvarjalcev, zato je med drugim sodelovala tako pri velikih in zahtevnih | |||
projektih (''Božanska komedija'', ''Brižinski spomeniki'', ''Neiztrohnjeno srce'', tudi kot prirejevalka) kot pri snovanju popularnejših žanrov (zasnovala je tri obsežne izvirne kriminalistične nanizanke s slovenskimi avtorji, najbolj znana in priljubljena je bila ''Pokličite gospo Milo''). Bila je dramaturginja pri mednarodno nagrajenih ali vsaj visoko uvrščenih igrah, kot so: ''Koža iz bombaža'' Gabriele Babnik, ''Stvari, ki jih je treba narediti pred smrtjo'' Toma Bidwella, ''Treba bi bilo peljati psa na sprehod'' Tomislava Zajca idr. | |||
Bila je članica ali predsednica številnih festivalskih žirij, na festivalu Prix Europa celo edina Slovenka doslej v vlogi koordinatorke, in to celo dvakrat zapovrstjo. Sicer je ves čas zelo dejavna na področju gledališča, kot dramaturginja pri predstavah doma in v tujini, kritičarka, publicistka, članica različnih komisij in svetov ter v vlogi selektorice Borštnikovega srečanja, precej redno sodeluje kot zunanja sodelavka s Slovenskim filmskim centrom. Bila je predsednica nacionalne | |||
komisije za ureditev novih poklicev z avdiovizualnega področja v digitalni dobi (za Evropski socialni sklad) ob vstopu Slovenije v Evropsko unijo. To je vplivalo na celotno sedanjo poklicno nomenklaturo na tem področju na nacionalni ravni, torej tudi na področju radia. | |||
==Dramaturgije== | ==Dramaturgije== | ||
===2011-=== | |||
*''Monkeys from Himalaya'' | *2017 ''Monkeys from Himalaya'', Hålogaland Teater, Tromso, Norveška, režija: Jon Tombre | ||
*''About My Parents and Their Child'' | *2016 ''About My Parents and Their Child'', Gulou West Theatre, Peking, Kitajska, režija: Matthias Jochmann | ||
{{#dynamic_content:rep | person | 727 | dramaturgies | 2011-2020}} | |||
*''Alica v čudežni deželi'' | ===2001-2010=== | ||
*''Lepotica in zver'' | {{#dynamic_content:rep | person | 727 | dramaturgies | 2001-2010}} | ||
===1991-2000=== | |||
{{#dynamic_content:rep | person | 727 | dramaturgies | 1991-2000}} | |||
===1980-1990=== | |||
{{#dynamic_content:rep | person | 727 | dramaturgies | 1980-1990}} | |||
*1986 ''Alica v čudežni deželi'', [[Slovensko mladinsko gledališče]], režija: [[Vito Taufer]] | |||
*1985 ''Lepotica in zver'', [[Slovensko mladinsko gledališče]] | |||
==Film== | ==Film== |
Trenutna redakcija s časom 09:22, 7. januar 2024
Življenjepis
Vilma Štritof se je rodila 29. 1. 1962 v Ljubljani. Po zaključenem šolanju na Gimnaziji Postojna se je vpisala na Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo, kjer je leta 1990 zaključila študij dramaturgije. V preteklosti je bila zaposlena v Splošni knjižnici Logatec, na Ministrstvu za kulturo in na Radiu Slovenija. Kot dramaturginja je sodelovala s Slovenskim mladinskim gledališčem, SNG Maribor, SNG Drama Ljubljana, delovala pa je tudi v tujini. Kot scenaristka in dramaturginja deluje tudi na področju filma in radijske igre, piše recenzije knjig, kritike gledaliških predstav, strokovne članke.
Na radiu je soustvarila kar 547 radijskih iger, od tega 47 kratkih in 14 radijskih iger za otroke (dve je tudi napisala), 40 pa jih je bilo poslanih na mednarodne festivale. Pripravila je številne oddaje in prispevke drugih formatov (kritike, tematske oddaje, intervjuje, vodenje pogovorov na javnih prireditvah, prenose, izjave, napovedi, objave, promocijo novih radijskih iger). Kot članica uredniškega odbora je poskrbela za sprotno kritiko radijskih iger na nacionalnem kritiškem portalu Kritika, ima letna predavanja za postdiplomske študente dramaturgije o radijski igri. Kot predsednica Društva gledaliških kritikov in teatrologov med letoma 2016 in 2019 je organizirala dva nacionalna posveta o radijski igri, enega v okviru Borštnikovega srečanja. Rada ima raznovrstnost pri dramaturškem delu, širino žanrov in avtorskih poetik piscev in radiofonskih ustvarjalcev, zato je med drugim sodelovala tako pri velikih in zahtevnih projektih (Božanska komedija, Brižinski spomeniki, Neiztrohnjeno srce, tudi kot prirejevalka) kot pri snovanju popularnejših žanrov (zasnovala je tri obsežne izvirne kriminalistične nanizanke s slovenskimi avtorji, najbolj znana in priljubljena je bila Pokličite gospo Milo). Bila je dramaturginja pri mednarodno nagrajenih ali vsaj visoko uvrščenih igrah, kot so: Koža iz bombaža Gabriele Babnik, Stvari, ki jih je treba narediti pred smrtjo Toma Bidwella, Treba bi bilo peljati psa na sprehod Tomislava Zajca idr.
Bila je članica ali predsednica številnih festivalskih žirij, na festivalu Prix Europa celo edina Slovenka doslej v vlogi koordinatorke, in to celo dvakrat zapovrstjo. Sicer je ves čas zelo dejavna na področju gledališča, kot dramaturginja pri predstavah doma in v tujini, kritičarka, publicistka, članica različnih komisij in svetov ter v vlogi selektorice Borštnikovega srečanja, precej redno sodeluje kot zunanja sodelavka s Slovenskim filmskim centrom. Bila je predsednica nacionalne komisije za ureditev novih poklicev z avdiovizualnega področja v digitalni dobi (za Evropski socialni sklad) ob vstopu Slovenije v Evropsko unijo. To je vplivalo na celotno sedanjo poklicno nomenklaturo na tem področju na nacionalni ravni, torej tudi na področju radia.
Dramaturgije
2011-
- 2017 Monkeys from Himalaya, Hålogaland Teater, Tromso, Norveška, režija: Jon Tombre
- 2016 About My Parents and Their Child, Gulou West Theatre, Peking, Kitajska, režija: Matthias Jochmann
2001-2010
1991-2000
1980-1990
- 1986 Alica v čudežni deželi, Slovensko mladinsko gledališče, režija: Vito Taufer
- 1985 Lepotica in zver, Slovensko mladinsko gledališče
Film
- Ivana Kobilca (scenarij in dramaturgija), igrani celovečerni dokumentarec, Fabula in TV Slovenija, režija: Marta Frelih, 2008
- Alma M. Karlin – samotno potovanje (scenarij in dramaturgija), igrani celovečerni dokumentarec, Cebram in TV Slovenija, 2009
Radio
- skupaj 547 radijskih iger, od tega 47 kratkih in 14 radijskih iger za otroke, 35 poslanih na mednarodne festivale
- številne oddaje in prispevki drugih formatov (kritike, tematske oddaje, intervjuji, vodenje pogovorov na javnih prireditvah, prenosi, izjave, napovedi, objave)
Publicistično delo
- recenzije knjig in kritike gledaliških predstav za časopis Dnevnik med leti 1990-2000
- predgovori k izdajam novih slovenskih knjižnih del, strokovni članki za zbornike (na primer o Vitomilu Zupanu in Feriju Lainščku) in za gledališke festivale Teden slovenske drame in Borštnikovo srečanje
- urejanje Almanaha Borštnikovega srečanja 1991-1995
- ocene gledališke sezone za slovenski gledališki letopis 2000/2001 in 2009/2010
- strokovni članki za gledališke liste
Članstvo v žirijah
- Borštnikovo srečanje, članica, 1991
- Teden slovenske drame, članica in predsednica žirij za Grumovo in Gruen-Filipčičevo nagrado med leti 2000-2004 in 2018-2019
- Ibsen International in China, članica žirije štirih dramaturgov z mednarodno zasedbo za izbor najboljših tekstov mednarodnega poziva pod patronatom norveške krone, Peking, julij 2015, Šanghaj, oktober 2015, Guangzhou, marec 2016
- Strokovna komisija pri Ministrstvu za kulturo za javne zavode na področju uprizoritvenih umetnosti, članica, 2015 - 2018
- žirantka na mednarodnih festivalih Prix Futura, kasneje Prix Europa v Berlinu (kar šestkrat, dve leti po vrsti tudi članica berlinske direkcije festivala, koordinatorka festivala za radijske igre), Prix Marulić na Hvaru, Prix Ex Aequo v Bratislavi (predsednica)
- udeleženka mednarodnih delavnic v Bratislavi, v Antwerpnu
- žirija za izbor TV scenarijev in komisija za izbor AV projektov pri Ministrstvu za kulturo 2007-2009
- zunanja sodelavka Slovenskega filmskega centra: kot članica in predsednica komisij za vzgojne programe, usposabljanja, scenarije in razvoj scenarijev 2015-2019 ter kot individualna ocenjevalka in svetovalka za scenarije 2019-
Članstvo v nacionalnih ali mednarodnih svetih in telesih
- 1990-1995 Svet Borštnikovega srečanja
- 1998-2000 članica direkcije festivala Prix Europa v Berlinu in koordinatorka festivala za kategorijo igranih radijskih iger
- 2003-2006 vodja postopkov za Evropski regionalni sklad za projekt multimedijskih centrov pri Ministrstvu za kulturo
- 2005-2007 Svet SNG Maribor
- 2006-2007 koordinatorka nacionalne skupine za medkulturni dialog, predstavnica RS za medkulturni dialog pri Evropski komisiji v Bruslju pred predsedovanjem Slovenije EU, predstavnica Ministrstva za kulturo in predsednica nacionalne komisije za ureditev poklicev z AV področja (za Evropski socialni sklad)
- 2007-2008 odgovorna urednica programa Ars Radia Slovenija
- 2010-2015 Svet Slovenskega filmskega centra (članica)
- 2016 - predsednica in članica Izvršnega odbora Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije 2016-
Nagrade
- 2014 Prix Ex Aequo (radijska igra za otroke Dima Zupana v priredbi in režiji Irene Glonar Hektor), prva nagrada v kategoriji radijske igre za otroke, in nominacija (radijska igra za mladostnike Toma Bidwella Stvari, ki jih je treba narediti pred smrtjo, režija: Alen Jelen)
- 2014 Prix Italia (radijska igra Toma Bidwella Stvari, ki jih je treba narediti pred smrtjo, režija: Alen Jelen), nominacija
- 2012 priznanje RTV za mednarodne dosežke
- 2011 Prix Italia (radijska igra Gabriele Babnik Koža iz bombaža, režija: Irena Glonar), nominacija
- 2009 Posebno priznanje za najboljši dokumentarni film na Festivalu slovenskega filma in Viktor – nominacija za najboljši dokumentarni TV film Alma M. Karlin – samotno potovanje (scenarij in dramaturgija), igrani celovečerni dokumentarec, TV Slovenija in Cebram, režija: Marta Frelih
- 2008 Viktor – nominacija za najboljši dokumentarni TV film Ivana Kobilca (scenarij in dramaturgija), igrani celovečerni dokumentarec, TV Slovenija in Fabula, režija: Marta Frelih
- 1988 Grün-Filipičevo priznanje za dramaturgijo
- 1984-1988 številne domače in mednarodne nagrade za predstave v dramaturgiji Vilme Štritof (predvsem za Ano, Blodnje in Alico v čudežni deželi, vse so nastale v produkciji SMG)