Anton Podbevšek Teater: Razlika med redakcijama
Brez povzetka urejanja |
|||
Vrstica 23: | Vrstica 23: | ||
Programska izhodišča APTa temeljijo na angažiranem in reflektiranem zastavljanju tistih civilizacijski vprašanj po XX.stoletju, ki merijo na etiko depsihologizacije subjekta. Programska struktura postdramskega, otroškega, glasbenega in plesnega gledališča presega ozke žanrske delitve, hkrati pa evocira vse tisto, o čemer je govoril Artaud, ko je govoril o totalnem gledališču.Le-to misli dramatično in organsko povezavo med gledalno in igralno površino: mizanscensko, tematsko, estetsko, ontološko. Prostori APTa niso zgolj Dvorana novomeške pomladi, ampak tudi velodrom Češča vas, Grad Otočec, samostanska cerkev v Kostanjevici, itd. Šele v odprtem in (gledališko) razbremenjenem prostoru je moč iskati novo, sublimno in angažirano. | Programska izhodišča APTa temeljijo na angažiranem in reflektiranem zastavljanju tistih civilizacijski vprašanj po XX.stoletju, ki merijo na etiko depsihologizacije subjekta. Programska struktura postdramskega, otroškega, glasbenega in plesnega gledališča presega ozke žanrske delitve, hkrati pa evocira vse tisto, o čemer je govoril Artaud, ko je govoril o totalnem gledališču.Le-to misli dramatično in organsko povezavo med gledalno in igralno površino: mizanscensko, tematsko, estetsko, ontološko. Prostori APTa niso zgolj Dvorana novomeške pomladi, ampak tudi velodrom Češča vas, Grad Otočec, samostanska cerkev v Kostanjevici, itd. Šele v odprtem in (gledališko) razbremenjenem prostoru je moč iskati novo, sublimno in angažirano. | ||
V | V premierah tega gledališča avtorji različno in razlikovalno tematsko razvijajo in komentirajo antagonizme družb XX.stoletja: utopije, izpovedi, terorizem, ideološke masakre, gledališke kanone, dialektiko gospodarja in hlapca, kritiko mentalitet, pojem singularnega, »strast do realnega« (termin je Badioujev), čas kot kriterij gledališkega in fizikalnega… | ||
==Zgodovina== | ==Zgodovina== |
Redakcija: 21:00, 4. maj 2013
- Ustanoviteljica: Mestna občina Novo mesto
- Prizorišča: Dvorana novomeške pomladi;
- Število sedežev: 140
Predstavitev
Anton Podbevšek Teater je najmlajše slovensko profesionalno gledališče, ki je programsko začelo delovati v junijskih dneh leta 2006. Ambicija tega vizualnega inštituta, ki je nastal na spominskem odsevu prve slovenske umetniške avantgarde (novomeška pomlad), je vzpostavljanja razmerij med teorijo in epistemološko prakso sodobne umetnosti, zato je v okviru gledaliških projektov (Galileo Galilei, Badiou, Brecht) nastala cela serija predavanj, soarej oz. simpozijev, na katerih so sodelovali vodilni slovenski teoretiki. Najbolj odmeven je bil zagotovo koprodukcijski simpozij z založbo Studia Humanitatis, ki je rezultiral s knjigo Čas je za Brechta!.
Programska izhodišča APTa temeljijo na angažiranem in reflektiranem zastavljanju tistih civilizacijski vprašanj po XX.stoletju, ki merijo na etiko depsihologizacije subjekta. Programska struktura postdramskega, otroškega, glasbenega in plesnega gledališča presega ozke žanrske delitve, hkrati pa evocira vse tisto, o čemer je govoril Artaud, ko je govoril o totalnem gledališču.Le-to misli dramatično in organsko povezavo med gledalno in igralno površino: mizanscensko, tematsko, estetsko, ontološko. Prostori APTa niso zgolj Dvorana novomeške pomladi, ampak tudi velodrom Češča vas, Grad Otočec, samostanska cerkev v Kostanjevici, itd. Šele v odprtem in (gledališko) razbremenjenem prostoru je moč iskati novo, sublimno in angažirano.
V premierah tega gledališča avtorji različno in razlikovalno tematsko razvijajo in komentirajo antagonizme družb XX.stoletja: utopije, izpovedi, terorizem, ideološke masakre, gledališke kanone, dialektiko gospodarja in hlapca, kritiko mentalitet, pojem singularnega, »strast do realnega« (termin je Badioujev), čas kot kriterij gledališkega in fizikalnega…
Zgodovina
Občinski svet mestne občine Novo mesto je spomladi leta 2005 dokončno sprejel Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Gledališče Novo mesto. Novembra 2006 je bilo s spremembo ustanovitvenega odloka Gledališče Novo mesto preimenovano v Anton Podbevšek Teater.
Prva uprizoritev najmlajšega poklicnega gledališča na Slovenskem je bila 21. 12. 2006, in sicer Brechtov Galileo Galilei v režiji Matjaža Bergerja, v naslovni vlogi pa je nastopil Pavle Ravnohrib.
Skupina IRWIN pa je bila prva, ki je otvorila Fotogalerijo APT z razstavo NSK straže.
Uprizoritve in projekti
- 2010 Paradigma Italo Calvino - smer: nevidna mesta* / uprizoritveno-glasbeni gestus, kolektivno delo
- 2010 Nana Milčinski / Siddharta Livingstonov poslednji poljub, r. Nana Milčinski
- 2010 Ivan Cankar (Blaise Pascal, Étienne de la Boétie, G. W. F. Hegel, Luis Althusser) Hlapci / Komentirana izdaja, r. Matjaž Berger, koprodukcija s Prešernovim gledališčem Kranj
- 2010 Jorge Luis Borges Zgodovina večnosti, projekt posvečen Claudu Lévi-Straussu, r. Matjaž Berger
- 2009 Spovedi, avtorski projekt Dušana Jovanovića
- 2009 Henry James Portret neke gospe, r. Matjaž Berger
- 2008 Levi terorizem, koncept in koreografija Marko Mlačnik
- 2008 Beckett, Eluard, Sartre, Pavić Kadmopolis / Udaljeni pogled, r. Matjaž Berger
- 2008 Bertolt Brecht Me-ti / Knjiga obratov, r. Matjaž Berger
- 2008 William Shakespeare - Nana Milčinski Hamlet (60 minut), r. Nana Milčinski
- 2007 W. A. Mozart – Nebojša Pop Tasić Requiem ali Otrok, ki je ustvaril svet, r. Jernej Lorenci
- 2007 Alain Badiou XX. stoletje, r. Matjaž Berger
- 2007 Sergej Prokofijev Peter in Volk, r. Nana Milčinski in Matjaž Berger
- 2007 Kons BE 60, r. Matjaž Berger
- 2007 Sun City, avtor: Goran Bogdanovski, koprodukcija APT in FIČO balet
- 2006 Bertolt Brecht Galileo Galilei, r. Matjaž Berger
Ravnatelj
Kolokviji in simpoziji
- 2008 Teorija potujitvenega učinka, ob 110-letnici rojstva Bertolta Brechta, simpozij
- 2007 XX. stoletje, kolokvij
- 2006 Galileo Galilei, kolokvij
Akademija APT
Akademija APT je zastavljena kot širši izobraževalni proces. Mladim iz novomeške občine skozi mentorske seminarje in predavanja širi znanja o performensu, sodobnem plesu, retoriki, režijskih pristopih in branju dramskih tekstov. Praktično pa se lotevajo predvsem vsebin gledališke teorije in prakse 20. stoletja.
Akademija APT obenem organizira in vodi tudi strokovne kolokvije in seminarje, ki potekajo sočasno z določeno uprizoritvijo in se nanašajo na teme, vprašanja in dileme, ki izhajajo iz samih aktualnih dramskih predlog.
Projekti
- 2008 Samuel Beckett Med kostmi in kožo, r. Jurij Smrke
Art kino Krka
Fotogalerija APT
Razstave
- 2006 NSK straže, avtor: IRWIN
- 2007 Camera obscura II, avtor: SofijaSilvia
- 2007 Places, avtor: Ilya Rabinovich