Geslo:Na današnji dan/23. januar: Razlika med redakcijama

Brez povzetka urejanja
Brez povzetka urejanja
Vrstica 2: Vrstica 2:
[[Kategorija:Na današnji dan]]
[[Kategorija:Na današnji dan]]


1878
 
<br />
'''[[Geslo:Na današnji dan/1878|1878]]''' <br>
V Vinici v Beli krajini se je rodil [[Oton Župančič]]. Pisatelj in prevajalec, od leta 1920 dramaturg ljubljanske Drame, po letu 1929 pa tudi ravnatelj. Eden naših prvih pomembnejših prevajalcev, ki je s svojimi prevodi renesančne dramatike pomembno vplival na naše razglede po svetovni književnosti v 1. polovici 20 stoletja. Poznamo ga seveda tudi kot pesnika in pisatelja, bil pa je tudi dramaturg, umetniški vodja ter upravnik [[SNG Opera in balet Ljubljana|Opere in Drame]].
V Vinici v Beli krajini se je rodil [[Oton Župančič]]. Pisatelj in prevajalec, od leta 1920 dramaturg ljubljanske Drame, po letu 1929 pa tudi ravnatelj. Eden naših prvih pomembnejših prevajalcev, ki je s svojimi prevodi renesančne dramatike pomembno vplival na naše razglede po svetovni književnosti v 1. polovici 20 stoletja. Poznamo ga seveda tudi kot pesnika in pisatelja, bil pa je tudi dramaturg, umetniški vodja ter upravnik [[SNG Opera in balet Ljubljana|Opere in Drame]].
<div class="spacer"></div>


1931
<br />
'''[[Geslo:Na današnji dan/1931|1931]]''' <br>
V Šmavru blizu Trebnjega se je rodila slovenska igralka [[Iva Zupančič]]. Prejemnica [[Borštnikov prstan|Borštnikovega prstana]]. Subtilna Sofija Aleksandrovna v Stričku Vanji (A.P.Čehov), od notranje tragike obsijana Irina Arkadina v Utvi (A.P.Čehov), značajsko zahtevna Ismena v Antigoni ([[Dominik Smole|D. Smole]]), neulovljiva Reka v Otrocih reke ([[Dane Zajc|D. Zajc]]), bleščeča, igriva, ledeno posmehljiva, vznemirljivo drzna, strastna in cinična markiza Marteuil v Kvartetu (H. Müller) in tako naprej za približno 130 gledaliških vlog.
V Šmavru blizu Trebnjega se je rodila slovenska igralka [[Iva Zupančič]]. Prejemnica [[Borštnikov prstan|Borštnikovega prstana]]. Subtilna Sofija Aleksandrovna v Stričku Vanji (A.P.Čehov), od notranje tragike obsijana Irina Arkadina v Utvi (A.P.Čehov), značajsko zahtevna Ismena v Antigoni ([[Dominik Smole|D. Smole]]), neulovljiva Reka v Otrocih reke ([[Dane Zajc|D. Zajc]]), bleščeča, igriva, ledeno posmehljiva, vznemirljivo drzna, strastna in cinična markiza Marteuil v Kvartetu (H. Müller) in tako naprej za približno 130 gledaliških vlog.
<div class="spacer"></div>


1987
<br />
'''[[Geslo:Na današnji dan/1987|1987]]''' <br>
V Ljubljani je umrl pesnik in dramatik [[Gregor Strniša]].
V Ljubljani je umrl pesnik in dramatik [[Gregor Strniša]].
<div class="spacer"></div>


1961
<br />
'''[[Geslo:Na današnji dan/1961|1961]]''' <br>
V Murski Soboti se je rodil [[Bojan Jablanovec]]. Režiser in avtor, ki ga gledališče zanima predvsem kot medij komunikacije in ne polje estetizacije.
V Murski Soboti se je rodil [[Bojan Jablanovec]]. Režiser in avtor, ki ga gledališče zanima predvsem kot medij komunikacije in ne polje estetizacije.

Redakcija: 16:22, 29. september 2015



1878
V Vinici v Beli krajini se je rodil Oton Župančič. Pisatelj in prevajalec, od leta 1920 dramaturg ljubljanske Drame, po letu 1929 pa tudi ravnatelj. Eden naših prvih pomembnejših prevajalcev, ki je s svojimi prevodi renesančne dramatike pomembno vplival na naše razglede po svetovni književnosti v 1. polovici 20 stoletja. Poznamo ga seveda tudi kot pesnika in pisatelja, bil pa je tudi dramaturg, umetniški vodja ter upravnik Opere in Drame.


1931
V Šmavru blizu Trebnjega se je rodila slovenska igralka Iva Zupančič. Prejemnica Borštnikovega prstana. Subtilna Sofija Aleksandrovna v Stričku Vanji (A.P.Čehov), od notranje tragike obsijana Irina Arkadina v Utvi (A.P.Čehov), značajsko zahtevna Ismena v Antigoni (D. Smole), neulovljiva Reka v Otrocih reke (D. Zajc), bleščeča, igriva, ledeno posmehljiva, vznemirljivo drzna, strastna in cinična markiza Marteuil v Kvartetu (H. Müller) in tako naprej za približno 130 gledaliških vlog.


1987
V Ljubljani je umrl pesnik in dramatik Gregor Strniša.


1961
V Murski Soboti se je rodil Bojan Jablanovec. Režiser in avtor, ki ga gledališče zanima predvsem kot medij komunikacije in ne polje estetizacije.