Janez Janša: Razlika med redakcijama

Vrstica 201: Vrstica 201:
*RAIN MAN, Ekran /Ljubljana/, 1989, 3/4: 28
*RAIN MAN, Ekran /Ljubljana/, 1989, 3/4: 28


==Posebni članki==
== Posebni članki ==
*[[Janez Janša, Dušan Jovanović/Anja Roter: SPOMENIK G (2009): »In kaj če smo si vse skupaj izmislili?« Problematika gledališke rekonstrukcije|Anja Roter: SPOMENIK G (2009): »In kaj če smo si vse skupaj izmislili?« Problematika gledališke rekonstrukcije]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]], Ljubljana.
* [[Janez Janša, Dušan Jovanović / Anja Roter: Spomenik G (2009): »In kaj proče smo si vse skupaj izmislili?" Problematika gledališke rekonstrukcije | Anja Roter: Spomenik G (2009): »In kaj proče smo si vse skupaj izmislili? "Problematika gledališke rekonstrukcije]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost v literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]] v Ljubljani.
*[[Janez Janša, Dušan Jovanović/Neža Pahovnik: SPOMENIK G (2009): Zadeva je delikatna.|Neža Pahovnik: SPOMENIK G (2009): Zadeva je delikatna.]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]], Ljubljana.
* [[Janez Janša, Dušan Jovanović / Neža Pahovnik: Spomenik G (2.009): Zadeva je delikatna. | Neža Pahovnik: Spomenik G (2.009): Zadeva je delikatna.]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost v literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]], Ljubljana.
Ric Allsop,
*Ric Allsop, »Zberemo-če«, Frakcija, Zagreb, no. 30-31, zima 2003, pomlad 2004, str 58-63
»Collect-if«, Frakcija, Zagreb, no. 30-31, winter 2003, spring 2004, p. 58-63
* Franck Ancel, »L'art de la opomnika ou la opomnika de l'art«, v Ligeia, Dossiers sur l'art, Pariz, no. 41-44, Octobre 2002 - Juin 2003, str 9-22.
 
* Maaike Bleeker "Moet gledališče de wereld Ocrveniti?" v tako dalje, Brussel, Jaargang 23, nr. 99, december 2005, str 73-76.
*Franck Ancel,»L’art de la memoire ou la memoire de l’art«, v Ligeia, Dossiers sur l’art,Paris, no. 41-44, Octobre 2002 Juin 2003, p. 9-22.
* Fleur Bokhoven "Performance Dokumentacija 4: Camillo Memo 4.0: Kabinet spominov. Session Tear Donnor ", v Anatomy Live: Uspešnost poslovanja in gledališče, ki ga je uredila Maaike Bleeker, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2008, str 147-150
*Maaike Bleeker "Moet theater de wereld redden?" v Etcetera, Brussel, Jaargang 23, nr. 99, december 2005, p. 73-76.
* Veronika Darianov, "računalniki (glasi" kosov ") dokazov: Kdo Govori? Whodunit? In kdo sem jaz? ", V Mind Map! Zgodovina ni dano, edited by Marina Gržinić, Günther Heeg Darianov in Veronika, Unviersität Leipzig, Revolver, Frankfurt 2006, str 104-111
*Fleur Bokhoven“Performance Documentation 4: Camillo Memo 4.0: The Cabinet of Memories. A Tear Donnor Session”, v Anatomy Live: Performance and the Operating Theatre, edited by Maaike Bleeker, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2008, p. 147-150
* Wolf-Dieter Ernst, "partizanske Warfare. Usposabljanje, obveznosti in politiko zabava ", v Performance Research, Routledge, London, vol. 14, no. 2, junij 2009, str 114-118
 
* Tatjana Greif, "Images Seen - Svoboda Ujeta. Giulio Camillo V Age of Information «, Frakcija, Zagreb, no. 10-11, 1999, str 151-154
*Veronika Darian,“PCs (read ‘pieces’) of Evidence: Who Speaks? Whodunit? And Who Am I?, in Mind the Map! History is not given, edited by Marina Gržinić, Günther Heeg and Veronika Darian, Unviersität Leipzig, Revolver, Frankfurt, 2006, p. 104-111
* Marina Gržinić, "Memory Emil Hrvatin's Cabinets", PAJ, Journal of Performance in umetnosti, New York, no. 71, maj 2002, str 108-114
 
* Marina Gržinić, "Dragana Živadinova's Nordung Cosmokinetic kabineta gledališče in kabineta Emil Hrvatin o Memories", v Digitized Bodies / Virtual Očala, ki ga je uredila Nina Czegledy, Ludwig Museum Budapest, 2001, str 71-85
*Wolf-Dieter Ernst,“Partisan Warfare. Training, commitment and the politics of entertainment”, v Performance Research, Routledge, London, vol. 14, no. 2, June 2009, p. 114-118
* Marina Gržinić, "Od biopolitki do Necropolitics in institucij sodobne umetnosti", v biopolitki, Necropolitics in de-coloniality, Pavilion, Bukarešta, No.14, 2010, str. 35-48
* Blaž Lukan, "Ime u performativu: projekat Janez Janša«, Scena, Novi Sad, 4 / 2008, str. 131-141.
*Tatjana Greif,“Images Seen – Freedom Captured. Giulio Camillo In The Age of Information”, Frakcija, Zagreb, no. 10-11, 1999, p. 151-154
* Blaž Lukan, »Projekt Janez Janša«, Amfiteáter, 1,1 (2008), str. 71-86.
 
* Blaž Lukan, "predstav v pisava", v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc v Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str 149-173
*Marina Gržinić,“Emil Hrvatin’s Memory Cabinets”, PAJ, A Journal of Performance and Art, New York, no. 71, May 2002, p. 108-114
* Peter Matussek, "renesančne gledališča Memory", Janus, Antwerp, no. 8 / 01, str 4-8
*Marina Gržinić,“Dragan Živadinov’s Nordung Cosmokinetic Cabinet Theatre and Emil Hrvatin’s Cabinet of Memories”, in Digitized Bodies / Virtual Spectacles, edited by Nina Czegledy, Ludwig Museum Budapest, 2001, p. 71-85
* Barbara Orel, "Radiation za fiktivne v Real, za javno v zasebno", Maska, vol. XVIII, no. 78-79, zima 2003, str 92-95
 
* Barbara Orel, "Kabinet of Tears: The Art of Memory, Zaznavanje in Digital Technology", V: Gledališče in spomin. Ur. Jelena Lužina. Skopje: Fakulteta za dramske umetnosti 2007, str. 53-62.
*Marina Gržinić,“From Biopolitics to Necropolitics and the Institution of Contemporary Art”, v Biopolitics, Necropolitics and de-coloniality, Pavillion, Bucharest, no.14, 2010, str. 35-48
* Nadia Perucic, »Sprehod družbeni red: Alternativni tokovi v Razmerje moči«, Social Capital. Oblike Interaction, Whitney Museum of American Art, New York, 2004, str 13-18
 
* Astrid Peterle,»Ponovne uprizoritve v potencial preračunanega neuspeha«, pri Prišli so Pupilčki, Maska, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana, 2009, str. 297-312
*Blaž Lukan,»Ime u performativu: projekat Janez Janša«, Scena, Novi Sad, 4/2008, str. 131-141.
* Astrid Peterle, "Reenactments und das Potential kalkulierten Scheiterns", v Tanzjournal, Berlin, no. 5 / 2009, str 6-14
 
* Miško Šuvaković, "Gledališče v teoriji, performativnost teorije: Emil Hrvatin", v Miško Šuvaković, Anatomija angelov, v Znanstveno publicistično središče, Ljubljana, 2001, str. 234-237
*Blaž Lukan,»Projekt Janez Janša«, Amfiteater, 1,1 (2008), str. 71-86.
* Kurt Taroff, »Long Distance Performance: Emil Hrvatin's Miss Mobile v La Mama«, slovanski in vzhodnoevropski Performance, New York, vol 22, No.2, Spring 2002, str 94-97
 
* Tomaž Toporišič,"Jeziki predstave v politike besedila", v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc v Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str 48-68
*Blaž Lukan,“Predstava in pisava”, v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc in Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, p. 149-173
* Tomaž Toporišič, "Primer Emil Hrvatin: performativnost teorije", v Tomaž Toporišič, Med zapeljevanjem v sumničavostjo. Razmerje med tekstom v uprizoritvijo v slovenskem gledališču druge polovice 20. stoletja, Maska, Ljubljana, 2004, str 174-176
 
* Tomaž Toporišič, »Strategije (Politične) subverzije sodobnih scenskih v umetnostih (Pograjc, Zupančič v Hrvatin: trije slovenski primeri)«, Maska, št. 92-93, 2005, str. 57-73
*Peter Matussek,“The Renaissance of the Theatre of Memory”, Janus, Antwerp, no. 8/01, p. 4-8
*Luk Van den Dries in Nele Decockom, »Keep out of fiction (nihče ne gleda)«, Janus, Antwerp, no. 9 / 01, str 11-16
 
*Luk Van den Dries in Nele Decockom, »Ceci n'est pas la réalité«, v Zero Visibility, ki ga je uredila Valentina Valentini, Maska, Ljubljana, 2003, str 193-196
*Barbara Orel,“The Radiation of the Fictious into the Real, of the Public into the Private”, Maska, vol. XVIII, no. 78-79, zima 2003, p. 92-95
* Luk Van den Dries, »Tearjerkers in Mindgames. O Emil Hrvatin's Theatre Work «, TheaterForum, La Jolla, Kalifornija, no. 23, Summer / Fall 2003, str 3-11
 
* Jasna Vombek, »Avtentičnost navideznega participacije" in "Privlačna zmuzljivost scenske avtorefleksije" v Prevzetnost pogleda, JSKD, Ljubljana, 2006, str 103-108
*Barbara Orel,“Cabinet of Tears: The Art of Memory, Perception and Digital Technology”, V: Theatre and Memory. Ur. Jelena Lužina. Skopje: Faculty of Dramatic Arts, 2007, str. 53-62.
* Janez Vrečko »Drive v Camillo kot zgodovina prihodnosti«, Maska, vol. XVI, no. 66-67, zima 2001, str 54-57
 
* Arnd Wesemann, »Drive-in balet v Ljubljani«, balet-Tanz, no. 8-9, avgust-september 2000, Berlin, str 68
*Nadia Perucic, »Navigating the Social Order: Alternative Currents in Relation of Power«, Social Capital. Forms of Interaction, Whitney Museum of American Art, New York, 2004, p. 13-18
* Arnd Wesemann, »Schmecken und Riechen«, balet-Tanz, no. 8-9, avgust-september 2003, Berlin, str 42-47
 
* Arnd Wesemann, »Portret: Emil Hrvatin«, balet-Tanz, no. 4, april 2005, Berlin, str 20-25
*Astrid Peterle,
* Katherina Zakravsky, »Na Reenactment of Pupilija. Foto roman «, Documenta Magazine 12, št. 3., Kassel 2007, str 76-85
»Ponovne uprizoritve in potencial preračunanega neuspeha«, in Prišli so Pupilčki, Maska, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana, 2009, str. 297-312
 
*Astrid Peterle,“Reenactments und das Potential kalkulierten Scheiterns”, in Tanzjournal, Berlin, no. 5/2009, p. 6-14
 
*Miško Šuvaković, “Gledališče v teoriji, performativnost teorije: Emil Hrvatin”, in Miško Šuvaković, Anatomija angelov, Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana, 2001, str. 234-237
 
*Kurt Taroff,
»Long Distance Performance: Emil Hrvatin's Miss Mobile at La Mama«, Slavic and East European Performance, New York, vol 22, no.2, Spring 2002, p. 94-97
 
*Tomaž Toporišič,
“Jeziki predstave in politike teksta”, v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc in Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, p. 48-68
 
*Tomaž Toporišič,
“Primer Emil Hrvatin: performativnost teorije”, v Tomaž Toporišič, Med zapeljevanjem in sumničavostjo. Razmerje med tekstom in uprizoritvijo v slovenskem gledališču druge polovice 20. stoletja, Maska, Ljubljana, 2004, p. 174-176
 
*Tomaž Toporišič,
»Strategije (politične) subverzije v sodobnih scenskih umetnostih (Pograjc, Zupančič in Hrvatin: trije slovenski primeri), Maska, št. 92-93, 2005, str. 57-73
 
+Luk Van den Dries and Nele Decock,  
»Keep out of fiction (no one is watching)«, Janus, Antwerp, no. 9/01, p. 11-16
 
+Luk Van den Dries and Nele Decock,  
»Ceçi n'est pas la réalité«, in Zero Visibility, edited by Valentina Valentini, Maska, Ljubljana, 2003, p. 193-196
 
*Luk Van den Dries,  
»Tearjerkers and Mindgames. About Emil Hrvatin's Theatre Work«, TheaterForum, La Jolla, California, no. 23, Summer/Fall 2003, p. 3-11
 
*Jasna Vombek,
"Avtentičnost  virtualne participacije" in "Privlačna zmuzljivost scenske avtorefleksije" v Prevzetnost pogleda, JSKD, Ljubljana, 2006, p. 103-108
 
*Janez Vrečko
»Drive in Camillo kot zgodovina prihodnosti«, Maska, vol. XVI, no. 66-67, zima 2001, p. 54-57
 
*Arnd Wesemann,  
»A drive-in ballet in Ljubljana«, ballet-tanz, no. 8-9, August-September 2000, Berlin, p. 68
 
*Arnd Wesemann,  
»Schmecken und Riechen«, ballet-tanz, no. 8-9, August-September 2003, Berlin, p. 42-47
 
*Arnd Wesemann,  
»Portrait: Emil Hrvatin«, ballet-tanz, no. 4, April 2005, Berlin, p. 20-25
 
*Katherina Zakravsky,
»On the Reenactment of Pupilija. A Photo Novel«, Documenta 12 Magazine, No. 3., Kassel 2007, p. 76-85


==Bibliografija==
==Bibliografija==

Redakcija: 09:11, 10. marec 2010

Življenjepis

(*1965, Rijeka) Janez Janša je avtor, režiser in izvajalec interdisciplinarnih projektov. Študiral je sociologijo in gledališko režijo na Univerzi v Ljubljani ter gledališko teorijo na Univerzi v Antwerpnu. Janša je ustvaril številna samostojna avtorska scenska dela - med drugimi Camillo Memo 1.0, Miss Mobile, Mi vsi smo Marlene Dietrich FOR, Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija, Fake it! in Slovensko narodno gledališče, ki so bila predstavljena na pomembnih evropskih in ameriških prizoriščih, med drugim: Piccolo Teatro (Milano), Le Centre national d'art et de culture Geoerges Pompidou (Pariz), La MaMa Experimental Theatre Club (New York), Highways Performance Space (Los Angeles), ICA (London), Hebbel am Ufer (Berlin), Impulstanz (Dunaj), Tanz im August (Berlin), Tramway (Glasgow)in Tanzquartier (Dunaj). Nastopal je tudi v projektu Meg Stuart At the Table. Janša je avtor in soavtor interdisciplinarnih, konceptualnih in vizualnih del, med njimi Kabinet spominov – solzodajalska akcija, Begunsko taborišče za državljane prveg sveta, Signatura Dogodek Kontekst ter NAME Readymade (oboje z Janezom Janšo in Janezom Janšo). Je soustanovitelj organizacije P.E.A.C.E. - Peacekeepers' entertainment, art and cultural exchange (z Maretom Bulcem). Z interdisciplinarnimi projekti je sodeloval na razstavah v Benetkah, New Yorku, Atenah, Zagrebu, Gentu, San Franciscu, Johannesburgu, Berlinu, Grazu, Rio de Janeiru ...

Janša je uredil temeljne zbornike s področja sodobne teorije scenskih umetnosti (Prisotnost, predstavljanje, teatralnost in Teorije sodobnega plesa) ter napisal monografijo o belgijskemu umetniku Janu Fabru (Ponavljanje, norost, disciplina - celostna umetnina Fabre), ki je bila prevedena v francoščino, nizozemščino in italijanščino. Razprave objavlja v najpomembnejših evropskih in svetovnih revijah s področja scenskih umetnosti. Masko, časopis za scenske umetnosti je urejal med leti 1998 in 2006.

Je soustanovitelj Centra za raziskave scenskih umetnosti DELAK ter izobraževalnega programa Seminar sodobnih scenskih umetnosti. Redno izvaja delavnice in predava na evropskih in ameriških univerzah in v umetniških središčih. Za svoje delo je prejel več nagrad v Sloveniji in tujini.

Umetniška dela

Gledališče in sodobni ples

  • 2009 Spomenik G2, Maska in Mestno gledališče ljubljansko
  • 2007 Program!, Tanzquartier, Dunaj, Tanz im August, Berlin, Kampnagel, Hamburg
  • 2007 Slovensko narodno gledališče, Maska
  • 2007 Fake it!, Exodos
  • 2006 Pupilija, Papa Pupilo Pa Pupilčki - Rekonstrukcija, Maska in Ex Ponto
  • 2006 Soiree, Tanz im August, Berlin
  • 2005 Mi vsi smo Marlene Dietrich For, Maska, Iceland Dance Comapny, Reykjavik
  • 2003 Paradise?, UIA, Troubleyn Theatre, Antwerpen
  • 2003 Collect-if, Maska, Troubleyn, Vooruit, Gent
  • 2001 Q&A. Very private. Very public, Maska in Cankarjev dom
  • 2000 Drive in camillo, Manifesta 3, Cankarjev dom in Maska
  • 2000 Kača na nebesnem svodu, Museo Provincale di Gorizia
  • 1998 Camillo - Memo 1.0 : Construzione del teatro, Piccolo Teatro di Milano – Teatro d’Europa, Milan
  • 1997 Moške fantazije, Slovensko mladinsko gledališče in Kulturno društvo B51
  • 1997 Banket, SNG Nova Gorica in Kulturno društvo B51
  • 1995 Celica, Slovensko mladinsko gledališče
  • 1994 Novi organon, Cankarjev dom in Kulturno društvo B51
  • 1993 Ženska, ki nenehno govori, Cankarjev dom, In-art center
  • 1990 Kanon, Zaklonišče B-51, Ljubljana

Performansi in interdisciplinarna dela

  • 2008 Življenje [V nastajanju], Maska in Tanz im August, Berlin
  • 2008 Signatura Dogodek Kontekst, Aksioma, Masa, Maska, Berlin
  • 2007 Triglav na Triglavu, Aksioma, Masa, Maska, Triglav
  • 2005 CC Center ~ City, Maska
  • 2005 P.E.A.C.E. - Peacekeeping, Entertainment, Art and Culture Exchange, Zavod NO HISTORY, Maska
  • 2004 Begunsko taborišče za državljane prvega sveta, Maska
  • 2001 Miss mobile – Performans mobilne telefonije, Maska
  • 1998 Camillo - Memo 4.0: Kabinet spominov - Solzodajalska akcija, Slovenian Theatre Museum, Kulturno društvo B51
  • 1998 Ferdo Delak – Avantgardist – cd-rom, Zavod Delak – Center za raziskave scenskih umetnosti, Ljubljana
  • 1993 Razlika in ponavljanje – Živi muzej, Squated Military House at Metelkova City, Ljubljana

Samostojne razstave

  • 2009 Life [In progress], Centro Municipal de Arte, Helio Oiticica, Rio de Janeiro
  • 2008 Name readymade, Forum Stadtpark, Steierischer Herbst, Graz
  • 2005 CC Center ~ City, Galerija P74, Ljubljana
  • 2004 Refugee camp for the first world citizens, Filodramatica, Rijeka
  • 2004 Refugee camp for the first world citizens, Močvara, Zagreb
  • 1998 Camillo - Memo 0.1 (1998), Teatro Miela, Trst

Skupinske razstave (izbor)

  • 2009 Re-akt, Museum of Contemporary Art, Bucarest, Museudm of Modern Art, Rijeka,Galerija ŠKUC, Ljubljana
  • 2008 Transmediale 08, Haus der Kulturen der Welt, Berlin
  • 2007 Triglav, Mala galerija, Ljubljana
  • 2005 Bare life - Minimum unit for living, Vooruit, Gent
  • 2004 Social capital, Whitney Museum of American Art Independent Study Program exhibition, New York
  • 2004 The sneeze, Gazon Rouge Gallery, Athens
  • 2004 Borders, Galleria A+A, Venice
  • 2001 Zero gravity, Corner, Manchester
  • 2000 Zero gravity, Salon 3, London
  • 1999 Prague quadrennial, Internatiopnal Exhibition of Set and Costume Design, Prague

Režije

  • 1997 Emil Hrvatin Banket, PDG Nova Gorica
  • 1995 Emil Hrvatin Celica, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana

Nagrade

Članki (upoštevane so le objave v strokovnih revijah, zbornikih in katalogih)

2009

  • SLOVENSKO NARODNO GLEDALIŠČE, Apokalipsa, no. 133, september 2009, str. 88-136
  • ŽIVLJENJE [V NASTAJANJU], Apokalipsa, no. 133, september 2009, str. 137-146
  • 2023, v Prognosen über Bewegungen, b_books, Berlin, 2009, p. 248-261
  • I HAVE NO TIME®, v Prognosen über Bewegungen, b_books, Berlin, 2009, p. 348-351
  • REKONSTRUKCIJA2, v Prišli so Pupilčki, Maska, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana, 2009, str. 261-286

2006

  • IF THERE IS NO MISSION, A MISSION BECOMES POSSIBLE. ON THE POSITION OF A CULTURAL JOURNAL UNDER CONDITIONS OF AN UNBEARABLE LIGHTNESS OF FREEDOM, in Leap into the City. Cultural Positions, Political Conditions. Seven Scenes from Europe, DuMont, Cologne, p. 490-500
  • THE TERMINAL SPECTACTOR, It takes place when it doesn't. On dance and performance since 1989, Revolver, Frankfurt am Main 2006, p. 17-26
  • THE DISPOSITIF OF FABRE'S PERFORMANCES, Jan Fabre / Homo Faber, ur. Giacinto Di Pietrantonio, Mercatorfonds, Gent 2006, p. 173-177
  • EAST-DANCE-ACADEMY (soavtorji Bojana Kunst, Aldo Milohnić in Goran Sergej Pristaš), v Frakcija, Zagreb, no. 41, jesen 2006, p. 62-66 (hr), 67-71 (eng)

2005

  • COLLECT-IF (soavtorica Bojana Cvejić), v Frakcija, Zagreb, no. 36, ljeto 2005, p. 82-95

2004

  • EX-JUGOSLAWIEN, v Heiner Muller Handbuch, Hans-Thies Lehmann/Patrick Primavesi (Hrsg.), Verlag J. B. Metzler, Stuttgart, Weimar, 2004, str. 363-364
  • REFUGEE CAMP FOR THE FIRST WORLD CITIZENS (with Peter Šenk), in 'Public vs Private: Cultural Policies and Art Market in Central and South-Eastern Europe' publication, Nataša Petrešin, Gregor Podnar ed., Kunsthalle Fridericanium, Kassel, Galerija ŠKUC, Ljubljana, p. 99-102
  • REFUGEE CAMP FOR THE FIRST WORLD CITIZENS (with Peter Šenk), in Aufbrueche, Theaterarbeit zwischen Text und Situation, Patrick Primavesi und Olaf A. Schmitt (Hg.), Theater der Zeit, Berlin 2004, p. 90-93
  • REFUGEE CAMP FOR THE FIRST WORLD CITIZENS (with Peter Šenk), Janus, 16/04, p. 77-79 (dutch version p. 111)

2003

  • Margin, niche or mainstream? Cultural NGOs and cultural policy in Slovenia, 'Policies for Culture', OnlineJournal, no. 7 - Spring 2003, p. 14-15
  • IGRAČ I RAZLIKA, TkH, Beograd, septembar 2003, str. 45-54

2002

  • DRAMATURGIJA GLEDANJA: TERMINALNI GLEDATELJ I DRUGE STRATEGIJE, TkH, Beograd, broj 3, april 2002, str. 36-41
  • BIOMECHANICS IN WEIGHTLESSNESS, PAJ, A Journal of Performance and Art, New York, No. 71, May 2002, vol XXIV, no. 2, p. 102-107

2001=

  • TERMINAL SPECTACTOR AND OTHER STRATEGIES, Interakta, 4, Rotterdam 2001, str. 19-24
  • “TERMINAL SPECTACTOR” UND ANDERE STRATEGIEN, Theater etcetera, Spielmotor Muenchen 2001, str. 29-40
  • TERMINAL SPECTACTOR AND OTHER STRATEGIES, Theater etcetera, Spielmotor Muenchen 2001, str. 41-52
  • TERMINAL SPECTACTOR AND OTHER STRATEGIES, Janus, 9/01, str. 62-67
  • TRANSFORMACIJE IN KASTRACIJSKI STROJI, v Boris Pintar, Jana Pavlič, Kastracijski stroji, Maska in Delak, 2001, str. 8-9
  • KRAJNJI GLEDATELJ I DRUGE STRATEGIJE, Treća, Zagreb, broj 1, vol. III, 2001, str. 175-186

2000

  • ZIVADINOV’S BIOMECHANICS IN WEIGHTLESSNESS, Janus, 6/00, str. 38-42
  • KRIK, Pro Femina, 23-24, jesen-zima 2000, str. 193-205

1999

  • VERJETI KOMENTATORJU?, v gledališkem listu za predstavo Gospod Puntila in njegov hlapec Matti, Primorsko dramsko gledališče Nova Gorica, str. 18-21
  • ZABORAV TEATRA VS. TEATAR MEMORIJE, Frakcija, 10-11/1999, str. 77-81
  • TRUST THE COMMENTARY?, Frakcija, 14/1999, str. 76-77
  • CAMILLO MEMO 4.0: LA CAMERA DELLE MEMORIE. SESSIONE DONAZIONE LACRIME, Cross, Milano, p. 6-11


1998

  • GEOGRAPHIE DER KOERPER KUNST, Neue Bildende Kunst 5/98, 46-53
  • THEATRE OF MEMORY, Frakcija, 9/1998, 17-19
  • GEOGRAFIJA TELESNE UMETNOSTI, Maska, 1998, 3-4, 34-39
  • "MEHKA TEORIJA" DRAMATURŠKIH FIGUR, v Blaž Lukan, Dramaturške figure, Maska, 1998

1997

  • THE SCREAM, Performance Research, Vol. 2 (1), Spring 1997, 82-91
  • KRIK, Problemi, 3-4/1997, 175-191
  • BANKET, Frakcija, 6-7/1997, 26-29

1996

  • GLOSARIJ, Frakcija, 2/1996, 94-95
  • DER KÖRPER ZWISCHEN MILITÄRPARADE UND THEATER, Ballet International / Tanzaktuell, Oktober 1996, 40-45
  • THE BODY - BETWEEN MILITARY PARADE AND THEATRE, Ballet International / Tanzaktuell (English edition), October 1996, 40-45
  • TEORIJA U KAZALIŠTU, KAZALIŠTE U TEORIJI, Zor, God. 2, 2-3/1996, 185-197
  • KRIK, Zor, God. 2, 2-3/1996, 198-213

1995

  • RISSE IM ERHABENEN KÖRPER, v Bij open doek, Liber Amicorum Carlos Tindemans, Uitgeverij Pelckmans, Kapellen, UIA, Antwerpen, 1995, str. 39-56
  • LES ANGES ET L'AUTRE CÔTÉ DU TEMPS, v La Danse dans le monde, Les Belles Lettres', Paris 1995
  • RETERITORIALIZACIJA POGLEDA, Maska, 1995, 3-5, 40-47

1994

  • THE POLITICS OF SPACE /skupaj z Edo čufer/, Theaterschrift /Bruselj, Amsterdam, Frankfurt, Dunaj, Berlin/, 1994, 5-6: 94-114 /tekst objavljen v angleščini, nemščini, francoščini in nizozemščini/
  • DIE TOPOGRAPHIE DES BALLETS, v Arnd Weseman (ur.) Jan Fabre, Fischer Verlag, Frankfurt, 1994, str. 95-104
  • PINA BAUSCH, Maska, 1994, 3-5: 33-35

1993

  • TELO IN ABSTRAKCIJA, Maska, 1993, 1: 34-39
  • IGRALEC MED REALNIM IN TEATRALNIM, Maska, 1993, 2-3: 52-53
  • NA DRUGI STRANI FABRA, Razgledi, 12. novembra 1993, št. 21 (1004): 40-41
  • NASILJE - UVOD, Maska, 1993, 4-5: 26-30

1992

  • THE WOOSTER ČEHOV, Maska, 1992, 1: 14-5
  • KRITIKA: ROSAS GRE V OPERO, Maska, 1992, 2: 19-21
  • DER SCHAUSPIELER UND DIE DIFFERENZ, v Jan Fabre, Texte zum Werk, Kunstverein Hannover, 1992, 45-52
  • NÄYTTELIJÄ JA DIFFERENSI, v Jan Fabren, Tekstejä, Nykytaiteen Museo Helsinki, 1992, 35-41
  • LA DISCIPLINA DE LAS DIMENSIONES NEGATIVAS
  • UN CAOS ORDENADO EN AZUL
  • EL ACTOR EN LA REPRESENTACIÓN Y LA EXPOSICIÓN
  • EL CRISTAL SE HA ROTO
  • LA MIRADA DEL DIRECTOR Y EL OJO DEL FOTÓGRAFO, v El teatro visto par Robert Mapplethorpe, Helmut Newton y Carl De Keyzer, Area de Cultura, Granada, 1992, 4-22
  • HET ONUITPUTTELIJKE OPPERVLAK, Notes /Amsterdam/, 1992, 5: 14-7
  • THEATER TUSSEN SCHIZOFRENIE EN VERLEIDING, Etcetera /Bruselj/,1992, 36: 46-9
  • DYNAMIC, OPTICAL, POLITICAL: KIESLER, DELAK, STAGE DYNAMISM, v Kunst&Konzepte aus Laibach, Szene Schriftenreihe, 1992, /strani niso oštevilčene/
  • DAS THEATER IM KAMPF MIT DEM REALEN, v Brecht Yearbook/Jahrbuch, 17, The International Brecht Society, University of Wisconsin, Madison 1992
  • NEDOLŽNA KRUTOST, Maska, 1992, 3: 39-42

1991

  • KAKO KAJ NAREDIMO Z ZGODBO V PLESU, Problemi-Eseji, 1991, 1: 43-50

1990

  • MODRO UREJEN KAOS, Likovne besede /Ljubljana/,1990, 12/13: 75-9
  • NEVIDNOST DIRIGENTA IN REžISERJA, v Opernem listu Opere SNG, 3. vprizoritev, Črne maske, februar 1990 /strani niso oštevilčene/
  • IZBRANA POGLAVJA IZ NOVEJŠE BELGIJSKE UMETNOSTI, v Belgijska eksplozija, Cankarjev dom, februar 1990, 29-30
  • OBJEKT REžIJE, Scena /Novi Sad/, 1990, 4: 126-9
  • THE DISCIPLINE OF NEGATIVE DIMENSIONS / LA DISCIPLINE DES DIMENSIONS NEGATIVES
  • BLUE-ORDERED CHAOS / UN CHAOS ARRANGÉ EN BLUE
  • THE ACTOR IN PERFORMANCE AND EXHIBITION / L'ACTEUR DANS LE SPECTACLE ET L'EXPOSITION
  • THE GLASS HAS CRACKED / LE VERRE S'EST BRISÉ
  • THE VIEW OF THE DIRECTOR AND THE EYE OF THE PHOTOGRAPHER / LE REGARD DU METTEUR EN SCČNE ET L'OEIL DU PHOTOGRAPHE, pet esejev objavljenih v monografiji DAS GLAS IM KOPF WIRD VOM GLAS, Gent, 1990, 59-93, Imschoot Uitgevers; risbe Jana Fabre, fotografije Helmut Newton
  • ZBOGOM EKSPERIMENT!, 20 let EG Glej /katalog/, Ljubljana, 1990
  • OBJEKT MODNE FOTOGRAFIJE, M'ARS /Ljubljana/, 1990, 4: 60-1
  • TERORJI ZGODOVIN, M'ARS, 1990, 2: 54-8, intervju z Janom Fabrom
  • REKONSTRUKCIJA, M'ARS, 1990, 3: 20-6
  • RÉPÉTITION ET DISCIPLINE DANS LE THÉÂTRE ET LA DANSE, v La Danse - art du XXe siècle?, Textes réunis par Jean-Yves Pidoux, Editions Payot, Lausanne 1990, 376-93
  • DEKONSTRUKCIJA žIVIH, Rival, 1990, 3/4: 94-7

1989

  • VELIKI VODOZEMAC POD SISTEMOM KAFKE, ESCHERA... SERAPIONSA, Novi Prolog /Zagreb/, 1989, 12/13: 118-122
  • NAGON ZA POMIRENJEM KAZALIŠTA I FILMA, Novi Prolog, 1989, 14-16: 171-5
  • ŠTO UčINITI S NOVCEM U KAZALIŠTU, Novi Prolog, 1989, 14-16: 211-3
  • PRIVILEGIRAN POGLED, NARAVNO TELO, Problemi-Eseji /Ljubljana/, 1989, 7: 129-134
  • OBJEKT REžIJE, Problemi-Eseji, 1989, 8-10: 163-6
  • AKADEMIJA LIJEPE DISCIPLINE, Rival /Rijeka/, 1989, 1/2: 73-90
  • OSOVINA WILSON-MÜLLER (PREGLED), Rival, 1989, 3/4: 86-91
  • DOMAčA NALOGA: P.M., Maske /Ljubljana/, 1989, 14/15: 64-6
  • TRI DISPOZITIVA JEDNE TREćINE, Quorum /Zagreb/, 1989, 3: 209-18
  • PANOPTIKUNST, v katalogu Risbe, modeli, objekti Jana Fabra, Moderna galerija, Ljubljana, december 1989, 7-12, angleški prevod 13-19
  • RAIN MAN, Ekran /Ljubljana/, 1989, 3/4: 28

Posebni članki

  • Anja Roter: Spomenik G (2009): »In kaj proče smo si vse skupaj izmislili? "Problematika gledališke rekonstrukcije, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost v literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. Gašper Troha v Ljubljani.
  • Neža Pahovnik: Spomenik G (2.009): Zadeva je delikatna., Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost v literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. Gašper Troha, Ljubljana.
  • Ric Allsop, »Zberemo-če«, Frakcija, Zagreb, no. 30-31, zima 2003, pomlad 2004, str 58-63
  • Franck Ancel, »L'art de la opomnika ou la opomnika de l'art«, v Ligeia, Dossiers sur l'art, Pariz, no. 41-44, Octobre 2002 - Juin 2003, str 9-22.
  • Maaike Bleeker "Moet gledališče de wereld Ocrveniti?" v tako dalje, Brussel, Jaargang 23, nr. 99, december 2005, str 73-76.
  • Fleur Bokhoven "Performance Dokumentacija 4: Camillo Memo 4.0: Kabinet spominov. Session Tear Donnor ", v Anatomy Live: Uspešnost poslovanja in gledališče, ki ga je uredila Maaike Bleeker, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2008, str 147-150
  • Veronika Darianov, "računalniki (glasi" kosov ") dokazov: Kdo Govori? Whodunit? In kdo sem jaz? ", V Mind Map! Zgodovina ni dano, edited by Marina Gržinić, Günther Heeg Darianov in Veronika, Unviersität Leipzig, Revolver, Frankfurt 2006, str 104-111
  • Wolf-Dieter Ernst, "partizanske Warfare. Usposabljanje, obveznosti in politiko zabava ", v Performance Research, Routledge, London, vol. 14, no. 2, junij 2009, str 114-118
  • Tatjana Greif, "Images Seen - Svoboda Ujeta. Giulio Camillo V Age of Information «, Frakcija, Zagreb, no. 10-11, 1999, str 151-154
  • Marina Gržinić, "Memory Emil Hrvatin's Cabinets", PAJ, Journal of Performance in umetnosti, New York, no. 71, maj 2002, str 108-114
  • Marina Gržinić, "Dragana Živadinova's Nordung Cosmokinetic kabineta gledališče in kabineta Emil Hrvatin o Memories", v Digitized Bodies / Virtual Očala, ki ga je uredila Nina Czegledy, Ludwig Museum Budapest, 2001, str 71-85
  • Marina Gržinić, "Od biopolitki do Necropolitics in institucij sodobne umetnosti", v biopolitki, Necropolitics in de-coloniality, Pavilion, Bukarešta, No.14, 2010, str. 35-48
  • Blaž Lukan, "Ime u performativu: projekat Janez Janša«, Scena, Novi Sad, 4 / 2008, str. 131-141.
  • Blaž Lukan, »Projekt Janez Janša«, Amfiteáter, 1,1 (2008), str. 71-86.
  • Blaž Lukan, "predstav v pisava", v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc v Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str 149-173
  • Peter Matussek, "renesančne gledališča Memory", Janus, Antwerp, no. 8 / 01, str 4-8
  • Barbara Orel, "Radiation za fiktivne v Real, za javno v zasebno", Maska, vol. XVIII, no. 78-79, zima 2003, str 92-95
  • Barbara Orel, "Kabinet of Tears: The Art of Memory, Zaznavanje in Digital Technology", V: Gledališče in spomin. Ur. Jelena Lužina. Skopje: Fakulteta za dramske umetnosti 2007, str. 53-62.
  • Nadia Perucic, »Sprehod družbeni red: Alternativni tokovi v Razmerje moči«, Social Capital. Oblike Interaction, Whitney Museum of American Art, New York, 2004, str 13-18
  • Astrid Peterle,»Ponovne uprizoritve v potencial preračunanega neuspeha«, pri Prišli so Pupilčki, Maska, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana, 2009, str. 297-312
  • Astrid Peterle, "Reenactments und das Potential kalkulierten Scheiterns", v Tanzjournal, Berlin, no. 5 / 2009, str 6-14
  • Miško Šuvaković, "Gledališče v teoriji, performativnost teorije: Emil Hrvatin", v Miško Šuvaković, Anatomija angelov, v Znanstveno publicistično središče, Ljubljana, 2001, str. 234-237
  • Kurt Taroff, »Long Distance Performance: Emil Hrvatin's Miss Mobile v La Mama«, slovanski in vzhodnoevropski Performance, New York, vol 22, No.2, Spring 2002, str 94-97
  • Tomaž Toporišič,"Jeziki predstave v politike besedila", v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc v Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str 48-68
  • Tomaž Toporišič, "Primer Emil Hrvatin: performativnost teorije", v Tomaž Toporišič, Med zapeljevanjem v sumničavostjo. Razmerje med tekstom v uprizoritvijo v slovenskem gledališču druge polovice 20. stoletja, Maska, Ljubljana, 2004, str 174-176
  • Tomaž Toporišič, »Strategije (Politične) subverzije sodobnih scenskih v umetnostih (Pograjc, Zupančič v Hrvatin: trije slovenski primeri)«, Maska, št. 92-93, 2005, str. 57-73
  • Luk Van den Dries in Nele Decockom, »Keep out of fiction (nihče ne gleda)«, Janus, Antwerp, no. 9 / 01, str 11-16
  • Luk Van den Dries in Nele Decockom, »Ceci n'est pas la réalité«, v Zero Visibility, ki ga je uredila Valentina Valentini, Maska, Ljubljana, 2003, str 193-196
  • Luk Van den Dries, »Tearjerkers in Mindgames. O Emil Hrvatin's Theatre Work «, TheaterForum, La Jolla, Kalifornija, no. 23, Summer / Fall 2003, str 3-11
  • Jasna Vombek, »Avtentičnost navideznega participacije" in "Privlačna zmuzljivost scenske avtorefleksije" v Prevzetnost pogleda, JSKD, Ljubljana, 2006, str 103-108
  • Janez Vrečko »Drive v Camillo kot zgodovina prihodnosti«, Maska, vol. XVI, no. 66-67, zima 2001, str 54-57
  • Arnd Wesemann, »Drive-in balet v Ljubljani«, balet-Tanz, no. 8-9, avgust-september 2000, Berlin, str 68
  • Arnd Wesemann, »Schmecken und Riechen«, balet-Tanz, no. 8-9, avgust-september 2003, Berlin, str 42-47
  • Arnd Wesemann, »Portret: Emil Hrvatin«, balet-Tanz, no. 4, april 2005, Berlin, str 20-25
  • Katherina Zakravsky, »Na Reenactment of Pupilija. Foto roman «, Documenta Magazine 12, št. 3., Kassel 2007, str 76-85

Bibliografija

Knjige

  • 2009 Life [In progress] (avtor), Maska
  • 2008 NAME Readymade, Moderna galerija Ljubljana, Revolver, Berlin
  • 2008 Marcel Štefančič, jr. Janez Janša. Biografija, Mladina
  • 2003 Memory_Privacy_Spectatorship, On Emil Hrvatin’s Performances, edited by Maja Žerovnik, Maska
  • 2001 Ripetizione, Folia, Disciplina (avtor)– L’opera teatrale di Jan Fabre, Infinito Ltd edizioni, Torino
  • 2001 Teorije sodobnega plesa (urednik),Maska
  • 1997 Moške fantazije. Zgodovina in preverznost (urednik), Slovensko mladinsko gledališče
  • 1997 Banket (urednik), Kulturno društvo B51 in SNG Nova GOrica
  • 1996 Prisotnost, predstavljanje, teatralnost (urednik) - zbornik razprav iz sodobnih teorij gledališča, Maska
  • 1995 Celica (urednik) - zbornik razprav iz teorije vizualnega in percepcije Slovensko mladinsko gledališče
  • 1994 Jan Fabre - La Discipline Du Chaos, Le Chaos De La Discipline, Armand Colin, Paris
  • 1994 Herhaaling, Waanzin, Discipline (avtor) - Het theaterwerk van Jan Fabre, Kritak, International Theatre Bookshop, Leuven, Amsterdam
  • 1993 Ponavljanje, norost, disciplina (avtor) - Celostna umetnina Fabre, Moderna galerija Ljubljana in Zveza kulturnih organizacij Slovenije

Katalog

  • 2009 Life [in Progress], Centro Municipal de Arte Hélio Oiticica, Rio de Janeiro

Zunanje povezave