Tibor Hrs Pandur
Življenjepis
Rojen v Mariboru, 5. januarja 1985, je med 2003 in 2004 študiral slikarstvo na Accademia di Belle Arti v Benetkah. 2011 diplomiral na Filozofski Fakulteti v Ljubljani, smer Primerjalna književnost in literarna teorija. Leta 2007 je kot soavtor besedila in prevajalec sodeloval pri projektu Don Juan. Kdo?, v režiji Anne Furse, v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in angleške skupine Athletes of the Heart in kot neodvisni raziskovalec pri projektu 'Matjaža Pograjca Dance or Die, 2008 pa kot prevajalec pri projektu Matjaža Pograjca Run for Love. Istega leta je bil v gledališču Glej, v režiji Jane Peršuh uprizorjen njegov dramski prvenec Sen 59.
2009 je kot soustanovitelj pomagal ustanoviti paraliterarno organizacijo in revijo I.D.I.O.T., katere glavni urednik je bil do leta 2017. Istega leta je tudi adaptiral in preobrazil Kovičevo pravljico Pajacek in punčka, v režiji Jane Peršuh: Punčka in svet. Leto kasneje 2010 pri založbi Aleph, v Ljubljani izide njegov pesniški prvenec ENERĐIMAŠINA leta 2011 pa se preizkusi v vlogi prevajalca s pesniško zbirko Jima Morrisona Očividec (Aleph, Center za slovensko književnost)
2016 je kot tekstopisec sodeloval pri predstavi Utopia (režija Jan Krmelj, SNG Drama Ljubljana) in pri predstavi Brezmadežna/Immaculata (Poklon Tomažu Pandurju, SNG Drama Maribor). V 2017 je izšla njegova druga pesniška zbirka pri založbi Litera v Mariboru z naslovom Notranje zadeve. 2019 izide njegov prevod eseja Nikole Tesle Problem povečevanja človeške energije (z obsežno spremno študijo Teslova hybris in zakoni narave) pri ZRC SAZU in založbi Litera, ki je leta 2021 ponatisnjena v razširjeni in dopolnjeni izdaji (ZRC SAZU).
Kot dramaturg redno sodeluje z Nino Rajić Kranjac: Grmače po Danetu Zajcu (priredba THP in NRK, SNG Drama Maribor, 2019) in Požigi Wajdija Mouawada (SNG Drama Ljubljana, 2020). 2020 je prav tako kot dramaturg in prevajalec sodeloval pri projektu Ecos/Echoes Henryja Naylorja v režiji Livije Pandur, v madridskem Theatro Nacional. 2022 je napisal adaptacijo in sodeloval kot dramaturg pri predstavi Hamlet – evidencija zločina jedne monarhije (po Koltesovih Dnevi umorov v zgodbi o Hamletu in Shakespearovem Hamletu) v režiji Livije Pandur v KMD Dubrovnik, ter kot prevajalec, dramaturg in prirejevalec pri projektu Penelopiada po drami in romanu Margaret Atwood (SNG Drama Ljubljana), prav tako v režiji Livije Pandur. 2022 je kot dramaturg sodeloval pri predstavi v režiji Nine Rajić Kranjac po tekstu Ivana Viripajeva: Zaprta Študija New Constructive Ethics (PGK Kranj).
2022 je po njegovi pesmi Mi smo edini pravi mediji nastala plesna predstava Suzvučja (koreografija Roberta Milivoj, dramaturgija Katja Grčić, Koribant Lab, Split). Leto kasneje 2023 je izšla njegova tretja pesniška zbirka Psyops pri založbi Litera (Maribor). Istega leta je skupaj z Nino Rajić Kranjac napisal priredbo za predstavo Mrakijada, po trilogiji Rimljanovina in drugih besedilih Ivana Mraka, pri kateri je sodeloval tudi kot dramaturg (režija Nina Rajić Kranjac, SNG Drama Ljubljana).
Študije
- Neznan(sk)a epopeja Ivana Mraka , študija ob priredbi Mrakijade in prvi uprizoritvi Mrakove Rimljanovine; besedilo je izšlo v gledališkem listu uprizoritve Mrakijada (po trilogiji Rimljanovina Ivana Mraka, v režiji Nine Rajić Kranjac), SNG Drama Ljubljana (sezona 2022/23), marec 2023.
- Viva la muerte: rekonstrukcija in/ali reinterpretacija Zajčevih Grmač , skrajšana verzija dramaturške razčlembe ob uprizoritvi Zajčevih Grmač (SNG Maribor) v režiji Nine Rajić Kranjac leta 2019.
Dramska besedila v celoti
Nagrade
- 2013 Nagrada za mladega dramatika za igro Sen 59 na 43. Tednu slovenske drame
Viri in literatura
- Gledališče Celje