Lana Zdravković: Razlika med redakcijama

Vrstica 7: Vrstica 7:
Je avtorica video-performansa ''Kako ona uživa/Golo branje Lacana'' (2006). V 2023 je zasnovala in izvedla performansa ''Vsak po svojih zmožnostih, vsakomur po njegovih potrebah'' (''Na delo!'' (2022–2023) [[Teja Reba|Teje Reba]]) in ''A lahko še to?'' skupaj s [[Kristina Aleksova|Kristino Aleksovo]] in [[Anita Wach|Anito Wach]] (''Ventilator'' (2023) [[Zavod Sploh|Zavoda Sploh]]).
Je avtorica video-performansa ''Kako ona uživa/Golo branje Lacana'' (2006). V 2023 je zasnovala in izvedla performansa ''Vsak po svojih zmožnostih, vsakomur po njegovih potrebah'' (''Na delo!'' (2022–2023) [[Teja Reba|Teje Reba]]) in ''A lahko še to?'' skupaj s [[Kristina Aleksova|Kristino Aleksovo]] in [[Anita Wach|Anito Wach]] (''Ventilator'' (2023) [[Zavod Sploh|Zavoda Sploh]]).


Aktivno sodeluje s festivalom [[Mesto žensk]] in je tudi članica Društva za promocijo žensk v kulturi – [[Mesto žensk]]. Od 2014 nastopa v Tehnoburleski ''Tatovi podob'' ([[Zavod Emanat|Emanat]]) kot Rebellious KITCH Controversy. Obiskovala je Laboratorij za sodobne scenske umetnosti [[Via Negativa]] (v 2015, 2016, 2017), aktivno nastopa v performansih ''Golo življenje''([[Via Negativa]], 2019) in ''Rodovitna prst'' ([[Via Negativa]], 2022). Izpopolnjevala se je na delavnicah performansa, burleske in sodobnega scenskega izraza s kolektivom [[La Pocha Nostra]] ([[Mesto žensk]], 2011), Ursulo Martinez ([[Mesto žensk]] in [[Zavod Emanat|Emanat]], 2013) in ''Moiro Funicane'' ([[Mesto žensk]] in [[Zavod Emanat|Emanat]], 2015).
Aktivno sodeluje s festivalom [[Mesto žensk]] in je tudi članica Društva za promocijo žensk v kulturi – [[Mesto žensk]]. Od 2014 nastopa v Tehnoburleski ''Tatovi podob'' ([[Zavod Emanat|Emanat]]) kot Rebellious KITCH Controversy. Obiskovala je Laboratorij za sodobne scenske umetnosti [[Via Negativa]] (v 2015, 2016, 2017), aktivno nastopa v performansih ''Golo življenje'' ([[Via Negativa]], 2019) in ''Rodovitna prst'' ([[Via Negativa]], 2022). Izpopolnjevala se je na delavnicah performansa, burleske in sodobnega scenskega izraza s kolektivom [[La Pocha Nostra]] ([[Mesto žensk]], 2011), Ursulo Martinez ([[Mesto žensk]] in [[Zavod Emanat|Emanat]], 2013) in ''Moiro Funicane'' ([[Mesto žensk]] in [[Zavod Emanat|Emanat]], 2015).
   
   
Objavlja znanstvene, strokovne in poljudne tekste na teme: politika emancipacije, radikalna enakost, politična/angažirana/kritična umetnost.
Objavlja znanstvene, strokovne in poljudne tekste na teme: politika emancipacije, radikalna enakost, politična/angažirana/kritična umetnost.

Redakcija: 17:05, 19. november 2023

Življenjepis

Lana Zdravković se solo in v tandemu Kitch (od 2005) aktivno ukvarja s performansom, razvijajoč specifični izraz, ki neguje sinergije med teoretskim, aktivističnim in umetniškim pristopom. Strastno se spopada s premislekom moči prezentacije in ekscesa reprezentacije, potenciala subverzivnosti umetniškega dela, odpiranja prostorov enakosti kot procesov redistribucije čutnega, škandala telesnosti, identitet in pripadnosti. Doktorirala je iz filozofije z nalogo Politika emancipacije: misel-praksa militantnega subjekta in diplomirala iz književnosti z nalogo Samuel Beckett, novator romanske forme. Je soustanoviteljica in direktorica Zavoda Kitch, a tudi raziskovalka (Mirovni inštitut – Inštitutu za sodobne politične in družbene študije), publicistka in politična aktivistka.

V tandemu Kitch (www.kitch.si) je skupaj z Nenadom Jelesijevićem zasnovala in izvedla performativne dogodke: Kitch Poroka, Ljubljanski grad, 2005; Fantom identitete, SMEEL, 2014; Prisega, SMEEL, 2016; Pop-Party, SMEEL, 2017; No.1, SMEEL, 2018.

Je avtorica video-performansa Kako ona uživa/Golo branje Lacana (2006). V 2023 je zasnovala in izvedla performansa Vsak po svojih zmožnostih, vsakomur po njegovih potrebah (Na delo! (2022–2023) Teje Reba) in A lahko še to? skupaj s Kristino Aleksovo in Anito Wach (Ventilator (2023) Zavoda Sploh).

Aktivno sodeluje s festivalom Mesto žensk in je tudi članica Društva za promocijo žensk v kulturi – Mesto žensk. Od 2014 nastopa v Tehnoburleski Tatovi podob (Emanat) kot Rebellious KITCH Controversy. Obiskovala je Laboratorij za sodobne scenske umetnosti Via Negativa (v 2015, 2016, 2017), aktivno nastopa v performansih Golo življenje (Via Negativa, 2019) in Rodovitna prst (Via Negativa, 2022). Izpopolnjevala se je na delavnicah performansa, burleske in sodobnega scenskega izraza s kolektivom La Pocha Nostra (Mesto žensk, 2011), Ursulo Martinez (Mesto žensk in Emanat, 2013) in Moiro Funicane (Mesto žensk in Emanat, 2015).

Objavlja znanstvene, strokovne in poljudne tekste na teme: politika emancipacije, radikalna enakost, politična/angažirana/kritična umetnost.

Uprizoritve

Nagrade

Viri in literatura

Zunanje povezave