Mile Korun: Razlika med redakcijama

Vrstica 142: Vrstica 142:


<div style="text-align: right;">[[#top|na vrh]]</div>
<div style="text-align: right;">[[#top|na vrh]]</div>
==Intervjuji, pogovori, izjave==
*Pogum za čistega Shakespeara (tudi Stane Sever). Ljubljanski dnevnik 14. 1964 (25. 4.), št. 114, str. 6. [William Shakespeare: Kralj Lear. Ljubljana, Drama SNG, 28. 4. 1964].
*Presetnikov jubilej v domačem tekstu. Razgovor z jubilantom Francetom Presetnikom in režiserjem Miletom Korunom. Vprašanja: S.[nežna] Šlamberger. Dnevnik 15. 1965 (7. 10.), št. 272, str. 5. [Mira Mihelič: Ura naših dni, Ljubljana, Drama SNG Drama, 8. 10. 1965].
*Poetična grozljivka. Vprašanja: Sž [Snežna Šlamberger]. Dnevnik 19. 1969 (3. 10.), št. 269, str. 10. [Michel de Ghelderode: Rdeča magija. Ljubljana, Drama SNG, 3. 10. 1969].
*Vsaka predstava je odkrivanje novega. Vprašanja: Marko Terseglav. Mladina, 1970, št. 42, str. 22-23. [Gregor Strniša: Žabe ali Prilika o ubogem in bogatem Lazarju. Ljubljana, Drama SNG, 7. 11. 1970].
*O Smoletovi “Antigoni”, tragični drami o uporu, nasilju in oblasti. Vprašanja: Sergej Verč. Primorski dnevnik (Trst) 27. 1971 (28. 2.), št. 50, str. 5. [Trst, SSG, 6. 3. 1971].
*Po Borštnikovem srečanju 1971 v Mariboru. Vprašanja: Jože Koren. Primorski dnevnik (Trst) 27. 1971 (31. 10.), št. 255, str. 5.
*Češnjev vrt: igra o usodi civilizacije? Vprašanja: Sergej Verč. Gl. list SSG (Trst) 1973/74, št. 1, str. 9-10. [Premiera: 12. 10. 1973].
*Zame je predstava nekak univerzum. Vprašanja: T. P. [Tone Partljič]. Gledališki list SNG Maribor 28. 1973/74, št. 7, str. 159-162. [William Shakespeare: Kakor vam drago. 15. 3. 1974].
*Nasmeh tistim, ki te ne marajo. Vprašanja: Darinka Kladnik. Dnevnik 24. 1975 (14. 5.), št. 130, str. 5. [Nagrada Sterijinega pozorja za najboljšo režijo. Andrej Hieng: Izgubljeni sin. Ljubljana, MGL, 30. 12. 1974].
*Vajo pojmujem kot raziskavo. Vprašanja: Igor Lampret. Gl. list SLG (Celje) 1975/76, št.5. [Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. 19. 3. 1976].
*Sleherni koncept gledališke predstave je hipoteza. Vprašanja: Igor Lampret. Borštnikovo srečanje. Maribor, 1976, str. 52-53.
*Raziskovalec in filozof življenja. Vprašanja: Manca Košir. 7 D 5. 1976 (25. 11.), št. 48, str. 22-23.
*Pred premiero. Vprašanja: Jernej Novak. Dnevnik 26. 1977 (11. 5.), št. 126, str. 5. [Peter Božič: Panika. Ljubljana,  Drama SNG, 11. 5. 1977].
* Pogovor z Miletom Korunom o Miletu Korunu in gledališču. Vprašanja: Tone Peršak. Sodobnost 26. 1978, št. 8, str. 409-423.
* Ustvarjalci o “Richardu II”. Pogovori ob premieri na Lovrijencu. Vprašanja: Peter Kušar. Dnevnik 27. 1978 (23. 8.), št. 288, str. 5 [William Shakespeare:  Richard II. Dubrovnik, 29. Ljetne igre, 22. 8. 1978].
* Čisto poseben Rihard II. Vprašanja M. K. in Radku Poliču: Vesna Marinčič. Teleks 34. 1978 (15. 9.), št. 37, str. 16-19. [William Shakespeare: Richard II. Dubrovnik, 29. Ljetne igre, 22. 8. 1978].
*Umetniško dejanje je neoddvojljivo od avtorja. V: Tone Peršak: Pogovori z režiserji. Ljubljana, 1978, str. 8-46 (Knjižnica MGL ; 77).
*Paradoks o reditelju. Vprašanja: Radoslav Lazić. Anketa Scene o fenomenu režije (VII). Prev.: Marija Mitrović. Scena (Novi Sad) 15. 1979, št.2, str. 54-68.
* Režija je terapija. Vprašanja: Manca Košir. Teleks 36. 1980 (10. 10.), št. 41, str. 14-16.
*Avtonomnost izvirnega ustvarjalnega dejanja. O usodi Cankarjevih hlapcev v dveh letošnjih uprizoritvah. Okrogla miza. Delo 22. 1980 (13. 12.), št. 290, str. 20.
*Pogovor z Miletom Korunom. Gl. list Drame SNG (Maribor) 35. 1980/81, št.5, str. 46-49.
* Naporno je igrati se gledališče. Vprašanja: Miroslav Slana. 7 D 9. 1981 (1. 10. ), št. 40, str. 15-16.
*Režiser o hvalisavem vojaku. Vprašanja: Vojmir Tavčar. Primorski dnevnik (Trst) 38. 1982 (15. 10.), št. 224, str. 7. [Plavt: Hvalisavi vojak. Trst, SSG, 15. 10. 1982].
*Pretstavata kako psihoterapija. Vprašanja: Novka Pejovska-Blajer. Ekran (Skopje), 3. 6. 1983, str. 7-8.
*Umetničko stvaralaštvo je neodvojivo od autora. Vprašanja: Tone Peršak. Prev.: Vera Stojanović. Scena (Novi Sad) 20. 1984, št. 3, str. 52-68.
*O fenomenu dramske režije. Razgovor s Miletom Korunom. Vprašanja: Radoslav Lazić. Prev.: Marija Mitrović. V: Radoslav Lazić: Dramska režija. Beograd, 1985, str. 92-96 (str. 97: biografski podatki).
*V gledališču smo malo čudni. Vprašanja: Janko Lorenci. Teleks 43. 1987 (5. 2.), št. 6, str. 20-22.
*Šokiran sem. Primorske novice (Koper) 41. 1987 (6. 10.), št. 78, str. 5. [Gregor Strniša: Ljudožerci. Nova Gorica, PDG, 17. 12. 1987].
*Paradoks režije. V: Radoslav Lazić: Traktat o režiji. Zagreb, 1987, str. 149-170 (Biblioteka Prolog/mala edicija ; 20).
*Papir in svinčnik namesto sodobno opremljenega odra. Vprašanja: Jelka Šutej Adamič. Delo 30. 1988 (29. 6.), št. 150, str. 10. [Pogovor z dekanom AGRFT].
*Okrogla miza o uprizoritvah Gregorja Strniše. Maske 4. 1988/89, št. 10-11, str. 24-37.
*Ojdip tujec v domovini. Vprašanja: Damiana Ota. Primorski dnevnik (Trst) 47. 1991 (11. 10.), št. 203, str. 9. [Sofokles: Kralj Ojdip. Trst, SSG, 11. 10. 1991].
*Vidiš se na eni ali drugi strani. Vprašanja: Jelka Šprogar. Večer (Maribor) 47. 1991 (24. 10.), št. 248, str. 6. [Ivan Cankar: Hlapci. Celje, SLG, 28. 9. 1990].
*Mile Korun. Vprašanja: Jože Valentič. Sodobnost 41. 1993, št.5, str. 393-400.
*Neuspehi so pogosto pomembnejši. Vprašanja: Igor Palčič. V: Molièrefest (festivalski zbornik, 14. 6. – 18. 6. 1993). Ljubljana, 1993, str. 56-61. Podatki o M. Korunu na str. 74.
*Nespodobno kratki odgovori na vprašanja za intervju z Miletom Korunom. Pogovarjali sta se Darja Dominkuš in Mojca Kranjc. Gl. list Drame SNG 73. 1993/94, št. 4, str. 87-89.
*Gledališče udari in umre. Vprašanja: Zdenko Vrdlovec. Dnevnik 44. 1994 (21. 6.), št. 171, str. 13.
*Gledališče, kraj posvečenosti. Vprašanja: Andreja Paljevec. Republika 3. 1994  (28. 12.), str. 4.
*Postal sem neke vrste gledališki fundamentalist. Vprašanja: Slavko Pezdir. Razgledi, 1994 (24. 6.), št. 13, str. 4-8, 10-11.
*Med dramatično verjetnim in neverjetnim. Vprašanja: Lea Mencinger. Gorenjski glas (Kranj) 49. 1996 (1. 3.), št. 17, str. 20. [Andrej Hieng: Izgubljeni sin. Kranj, PG, 7. 3. 1996].
*Igralec – režiserjevo ogledalo, gledalec – vrhovna instanca. Vprašanja: Slavko Pezdir. Delo 39. 1997 (15. 3.), št. 61, str. 39-40. [William Shakespeare: Kralj Richard III. Nova Gorica/Trst, PDG/SSG, 20. 3. 1997].
*Subverzivna mladost v deželi menedžerjev. Vprašanja: Slavko Pezdir. Delo 40. 1998 (23. 9.), št. 220, str. 8. [Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. MGL, 25. 9. 1998].
*Besedilo lovili z barvo. Vprašanja: Irena Brejc. Dnevnik, 48. 1998 (3. 12.), št. 281, str. 13. [Miroslav Krleža: V agoniji. Ljubljana, Drama SNG, 3. 12. 1998].
* Med rajem in peklom. Vprašanja: Jelka Šprogar. Večer (Maribor) 55. 1999 (19. 10.), št. 243, str. 7. [Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. MGL, 25. 9. 1998].
*Jaz sem fundamentalist. Vprašanja: Blaž Lukan. Literatura 12. 2000, št. 107/108, str. 64-94.
*Za zidom ni nič. Vprašanja: Andraž Gombač. Sobota (Koper, tednik Primorskih novic) 5. 2001 (6. 10.), št. 40, str. 21. [Slavko Grum: Dogodek v mestu Gogi. Nova Gorica, PDG, 11. 10. 2001].
*Večno iskanje dokončne vizije. Vprašanja: Gregor Butala. Dnevnik 50. 2001 (11. 10.) št. 275, str. 8. [Slavko Grum: Dogodek v mestu Gogi. Nova Gorica, PDG, 11. 10. 2001].
* Dogaja se od pekla do nebes in z vsem, kar je vmes. Vprašanja: Slavko Pezdir. Delo 44. 2002 (12. 3.), št. 58, str. 10. [Gregor Strniša: Ljudožerci. Ljubljana, Drama SNG, 13. 3. 2002].
*Režija je zapolnila prostor moje eksistence. Vprašanja: Patricija Maličev. Delo, 11. 10. 2008, str. 30-32.
[[Mile Korun/Članki, zapisi, dokumentarci, posnetki uprizoritev...|Članki, zapisi, dokumentarci, posnetki uprizoritev...]]
[[Mile Korun/Članki, zapisi, dokumentarci, posnetki uprizoritev...|Članki, zapisi, dokumentarci, posnetki uprizoritev...]]



Redakcija: 14:50, 28. maj 2015

Mile Korun, foto: Simon Stojko Falk

Življenjepis

(*Ljubljana, 30. 10. 1928) Mile Korun neizbrisno zaznamuje slovensko gledališče že vse od druge polovice 20. stoletja kot vsestranski gledališki ustvarjalec: režiser, scenograf, kostumograf, dramaturg, avtor dramatizacij in profesor številih generacij študentov na ljubljanski AGRFT. Je prejemnik najvidnejših gledaliških nagrad in priznanj na festivalih v Sloveniji in nekdanjih jugoslovanskih prostorih. Zmeraj znova se je loteval uprizoritev Cankarjevih dram in številih (krstnih) uprizoritev slovenskih avtorjev (Mirko Zupančič, Matjaž Zupančič, Zdenko Kodrič, Dane Zajc, Peter Božič, Gregor Strniša, Slavko Grum, Tone Partljič, Miloš Mikeln, Andrej Hieng).

Video

Predstava Williama Shakespeara Kralj Lear v režiji Mileta Koruna, SNG Drama Ljubljana, 2008

Gledališke režije

Televizijske režije

  • 1981 Miloš Mikeln Golobje miru
  • 1961 Vojmil Rabadan Ene hude nevole za mutavko, TV priredba uprizoritve mariborske Drame SNG (1961), r. z Marjanom Belino in scenografija
  • 1961 Lojze Filipič Skrajšana kronika dobe, ob petindvajsetletnem umetniškem jubileju Staneta Severja
  • 1961 Edward Peple Dekle
  • 1960 Pionirski mozaik
  • 1959 Spoznajte svet in domovino
  • 1959 Pionirski mozaik
  • 1959 Jean Anouilh Cecilija ali Šola za očete
  • 1959 Fran Žižek Obisk pri gledališki umetnici Elviri Kralj

Radijske režije

  • 1991 Dane Zajc Zakaj in vprašaj, radijska igra za otroke, Radio Slovenija
  • 1958 Fred Danger Minuta pred dvanajsto, Radio Ljubljana

Gledališke scenografije

  • 1961 Marin Držić Tripče de Utolče, Gledališče Tone Čufar, Jesenice
  • 1957 Bertolt Brecht in Kurt Weill Opera za tri groše, Ljubljana, Delavski oder
  • 1953 Nikolaj Jakovjevič Šestakov Veliko potovanje, Gledališče Slovenskega primorja Postojna
  • 1951 Felix Lope de Vega Prebrisan norica, MKUD Kajuh, Ljubljana
  • 1951 Molière Prevarani soprog (George Dandin), Gledališče Slovenskega primorja Postojna, (z N. Matulom)
  • 1948 Vasilij Vasiljevič Škvarkin Izpit za življenje, MKUD Kajuh, Ljubljana, (z N. Matulom)

Filmska scenografija

  • 1957 Vasovalec, Scenarij: Tone Pavček in Janez Menart. r. Zvone Sintič, kratki lutkovni film, Triglav film

Kostumografije

Dramaturgija

Nagrade

  • 2000 nagrada Borštnikovega srečanja za najboljšo uprizoritev (Fjodor M. Dostojevski/Mile Korun Idiot, SGN Drama Ljubljana, 1999)
  • 1996 Srebrni častni znak svobode za izjemne zasluge ob 50 letnici AGRFT
  • 1995 nagrada Borštnikovega srečanja za najboljšo uprizoritev (Dane Zajc Grmače, SNG Drama Ljubljana, 1994)
  • 1994 Župančičeva nagrada za življenjsko delo
  • 1994 nagrada Borštnikovega srečanja za režijo (Ivan Cankar Za narodov blagor, MGL, 1993)
  • 1988 nagrada Sterijinega pozorja za scenografijo (z Janjo Korun; Gregor Strniša Ljudožerci, PDG Nova Gorica, 1987)
  • 1984 nagrada Borštnikovega srečanja za režijo (William Shakespeare Hamlet, MGL,1984)
  • 1981 Priznanje Kulturne skupnosti Celje ob slovenskem kulturnem prazniku
  • 1981 Prešernova nagrada za režije v slovenskih gledališčih
  • 1980 nagrada Sterijinega pozorja za režijo in nagrada novosadskega mestnega muzeja za najuspešnejše sodobno reševanje problemov gledališke intrepretacije klasike (Ivan Cankar Lepa Vida, SLG Celje, 1979)
  • 1980 plaketa Jurislav Korenić Kamernog teatra (MES) za režijo (Dane Zajc Voranc, SNG Drama Ljubljana, 1980)
  • 1977 izredna nagrada Sterijinega pozorja za režijo in nagrada Bojan Stupica Združenja dramskih umetnikov Srbije za najboljšo režijo v letu 1976 (Ivan Cankar Pohujšanje v dolini šentflorjanski, SLG Celje, 1976)
  • 1976 nagrada Borštnikovega srečanja za režijo in Združenja dramskih umetnikov Slovenije za uprizoritev v celoti (Ivan Cankar Pohujšanje v dolini šentflorjanski, SLG Celje, SLG Celje, 1976)
  • 1975 nagrada Sterijinega pozorja za režijo in uprizoritev v celoti (Andrej Hieng Izgubljeni sin, MGL 1974)
  • 1973 Borštnikova nagrada za režijo (A. Harris Androkles in lev, SMG Ljubljana)obrazložitev73
  • 1973 nagrada Združenja dramskih umetnikov Slovenije za režijo za predstavo v celoti (Aurand Harris Androkles in lev, SMG, 1973
  • 1972 nagrada RTV Ljubljana na Borštnikovem srečanju za režijo (Jean Anouilh Ne budite gospe, MGL, 1972)
  • 1971 Župančičeva nagrada za režijo (Gregor Strniša Žabe in Slavko Grum Dogodek v mestu Gogi, SNG Drama Ljubljana, SNG Drama Ljubljana, 1970)
  • 1971 izredna nagrada Sterijinega pozorja (Gregor Strniša Žabe, SNG Drama Ljubljana, 1970)
  • 1971 nagrada Zlati venec na festivalu Malih odrov v Sarajevu za režijo
  • 1971 nagrada Borštnikovega srečanja za režijo (Bertolt Brecht Bobni v noči, Trst, SSG, 1971
  • 1966 nagrade Sterijinega pozorja za režijo, novosti v režijskem postopku, scenografijo (z M. Vovk in U. Vagajo) in predstavo v celoti (Ivan Cankar Pohujšanje v dolini šentflorjanski, SNG Drama Ljubljana
  • 1964 nagrada Prešernovega sklada za režijo Brendan Behan Talec, SNG Drama Ljubljana

Bibliografija

  • Korun, Mile: Biti z igro. Ljubljana: Knjižnica Mestnega gladališča ljubljanskega, 2006.
  • Korun, Mile: Režiser in Cankar. Ljubljana: Knjižnica Mestnega gledališča ljubljanskega, 1997.
  • Korun, Mile: Rojevanje predstave (Pohujšani Cankar); Iz režiserjevega dnevnika. Ljubljana: Umetnost in kultura - 111, 1979.

Objavljeni scenski osnutki

  • Merton Hodge: Dež in vihar. Gl. list AIU 1954, št. 8, str. 15.
  • Eugene O’Neill: Strast pod bresti. Gl. list AIU 1954, št. 9, str. 22.
  • Eugene O’Neill: Elektra. Gl. list AIU 1958, št. 14, str. 17.
  • Marijan Marinc: Muza na mansardi. Ljubljana, 1959 (Dramska knjižnica).
  • Vodnjak želja. Zbirka mladinskih enodejank. Ljubljana, 1959 (Dramska knjižnica).
  • Bertolt Brecht: Dobri človek iz Sečuana. Ljubljana, 1959 (Dramska knjižnica ; 1959/1).
  • Manica Lobnik: Jirga Butolen ali Tri dni direktor. Ljubljana, 1959 (Dramska knjižnica ; 1959/4).
  • Marin Držić/Vojmil Rabadan: Tripče de Utolče. Ljubljana, 1960 (Dramska knjižnica ; 1960/1).
  • Miloš Mikeln: Golobje miru. Ljubljana, 1960 (Dramska knjižnica ; 1960/2).
  • Miha Remec: Mrtvi Kurent. Ljubljana, 1960 (Dramska knjižnica ; 1960/4).
  • Bernard Shaw: Don Juan v peklu. Gl. list AIU 1962, št. 21, str. 11.
  • Jean Cocteau: Peklenski stroj. Gl. list AGRFT 1964/65, št. 4, str. 93-94.
  • Molière: Sganarelle ali Namišljeni rogonosec. V: Molière na slovenskem odru. Ljubljana, 1975, str. 32 (Informacije in raziskave ; 5). [AIU, 5. 7. 1957].

Izbrani zapisi in članki

  • Spremne besede. V: Vlado Novak: Dobrodošla, miss Agata. Ljubljana, 1959 (Dramska knjižnica).
  • Režijski napotki. V: Miloš Mikeln: Golobje miru. Ljubljana, 1960 (Dramska knjižnica ; 1960/2).
  • Odgovor jeznemu igralcu. Gl. list Drame SNG 45. 1965/66, št.8, str.235-238. [Odgovor Branku Miklavcu].
  • Zapis ob uprizoritvi. Gl. list SLG (Celje) 1967/68, št. l. [Ivan Cankar: Hlapci, 20. 10. 1967].
  • Gledališka piramida. Delo 11. 1969 (31. 1.), št. 29, str. 5. [Kriza v ljubljanski Drami].
  • Ker čarobne palice žal ni…Delo 11. 1969 (4. 2.), št. 33, str. 5. [Kriza v ljubljanski Drami].
  • Izjava treh režiserjev. S koncem maja so pretrgali sodelovanje z Dramo SNG. Delo 13. 1971 (17. 6.), št. 162, str. 7. [France Jamnik, Mile Korun in Žarko Petan].
  • Odstop treh režiserjev. Kriza v ljubljanski Drami se nadaljuje? Nedeljski dnevnik 10. 1971 (27. 6.), št. 173, str. 3. [Izjave Franceta Jamnika, Mileta Koruna in Žarka Petana].
  • Snovi. 16. Jugoslovenske pozorišne igre. Novi Sad, 1971, str. 65. [Gregor Strniša: Žabe ali Prilika o ubogem in bogatem Lazarju. Ljubljana, Drama SNG, 7. 11. 1970].
  • Pohod v neznano. 20. Jugoslovenske pozorišne igre. Novi Sad, 1975. [Andrej Hieng: Izgubljeni sin. Ljubljana, MGL, 30. 12. 1974].
  • Pogovor. V: Pričevanja o Lojzetu Filipiču. Ljubljana, 1975, str. 97-98 (Knjižnica MGL: 68).
  • Rojevanje predstave. Odlomki iz režijskega dnevnika. Sodobnost 24. 1976, št. 5, str. 482-492; št. 6, str. 534-546; št. 7, str. 654-561. [Zapiski o nastajanju predstav. Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. Ljubljana, SNG Drama, 15. 5. 1965. Ivan Cankar: Hlapci. Celje, SLG, 20. 10. 1967].
  • Ljudožerci - Mrtvaški ples. Gl. list MGL 27. 1976/77, št.5, str.58-60.
  • Reč reditelja. 22. Jugoslovenske pozorišne igre. Novi Sad, 1977, str.17. [Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. Celje, SLG, 19. 3. 1976].
  • Zapiski iz režijskega dnevnika. Gl. list AGRFT 1977, št.13, str. 779-783. [Slavko Grum: Dogodek v mestu Gogi. Ljubljana, SNG Drama, 21. 2. 1970].
  • Rađanje predstave. Odlomci iz režiserovog dnevnika 1964-65. Prev.: Marija Mitrović. Scena (Novi Sad) 1979, št. 2, str. 68-81. [Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. Ljubljana, SNG Drama, 15. 5. 1965].
  • Rojevanje predstave (Pohujšani Cankar). Iz režijskega dnevnika IV. Ustvarjanje predstave Lepa Vida, Celje 1979. Obrazi (Celje) 11. 1980, št. l-2, str. 11-36.
  • Kao sunčani dan. Reč reditelja. Iz rediteljevog dnevnika. Jubilarne 25. Jugoslovenske pozorišne igre, Novi Sad, 1980, str. 5 in 34. [Ivan Cankar: Lepa Vida. Celje, SLG, 28. 9. 1979].
  • Ustvarjalne stiske. (Govorijo letošnji Prešernovi nagrajenci.) Naši razgledi 30. 1981 (13.2.), št. 3, str. 74.
  • Mile Korun - izjava o Prešernovi nagradi. Gl. list SNG (Maribor) 35. 1980/81, št. 5.
  • Zapiski iz režijskega dnevnika o predstavi Aishilove Oresteie v ljubljanski Drami leta 1967 in 1968. V: Antički teatar na tlu Jugoslavije. Saopštenja sa naučnog skupa (14. – 17. 4. 1980). Novi Sad, 1981, str. 335–344.
  • Kaj je režija? Gl. list SLG (Celje) 1980/81, št. 2; 1981/82, št. 4 in 5.
  • Rediteljeve dileme ili đavo i ovde i onde. Reč reditelja. 27. Jugoslovenske pozorišne igre. Novi Sad, 1982, str. 71. Bilten 10, str. 11-12. [Rudi Šeligo: Svatba. Maribor, SNG Drama, 9. 10. 1981].
  • Spremne besede. Gl. list SSG (Trst) 1982/83, št. 1. [Plavt: Hvalisavi vojak. Trst, SSG, 15. 10. 1982].
  • Reč reditelja. 28. Jugoslovenske pozorišne igre. Novi Sad, 1983, str. 46-47. [Dominik Smole: Zlata čeveljčka. Ljubljana, SNG Drama, 7. 1. 1983].
  • Moje iskustvo sa tekstom. Prev.: Miljenka Vitezović. Scena (Novi Sad) 19. 1983, št. 4-5, str. 199-200. [Dominik Smole: Zlata čeveljčka. Ljubljana, SNG Drama, 7. 1. 1983].
  • Sprehod skozi režiserjev dnevnik. Gl. list MGL 34. 1983/84, št.4 str. 3-7. [William Shakespeare: Hamlet. Ljubljana, MGL, 12. 1. 1984].
  • Iz režiserjevega dnevnika. 19. Borštnikovo srečanje. Maribor, 1984, str. 24-25.
  • Šala o razbitem vrču. Delo 28. 1986 (1. 2.), št. 26, str. 16; (15. 2.), št. 38, str. 16. [Heinrich von Kleist: Razbiti vrč. Ljubljana, MGL, 25. 1. 1986. Odgovor na oceno uprizoritve (Andrej Inkret, Delo, 28. 1986, 28. 1., str. 7) in na odgovor (Andrej Inkret, Delo, 8. 2., str. 16)].
  • O poučevanju gledališke režije. V: 40 let AGRFT. Uredila: Jože Faganel in Marko Marin. Ljubljana, 1987, str. 21-27.
  • Kadar režiram, sem srečen. V: MGL 1951-1986. 35 let MGL. Uredila: Mojca Kreft. Ljubljana, 1987, str. 59.
  • Dober tek, ljudožerci ali zapiski iz režiserjevega dnevnika. Maske 4. 1988/89, št. 10-11, str. 104-120. [Gregor Strniša: Ljudožerci. Nova Gorica, PDG, 17. 12. 1987].
  • Nepodnošljivi šarm scenografije. Prev.: Gojko Janjušević. Scena (Novi Sad) 25. 1989, št.1-2, str. 26-28.
  • Rojevanje predstave. Hlapci v ljubljanski Drami 1980, Hlapci v SLG Celje 1990, Hlapci 1995. Gl. list SNG Drame 75. 1995/96, št. 1, str. 23-46, 51-74. [Dnevniki].
  • O poučevanju gledališke režije. Akademija za gledališče, radio, film in televizijo : 50 let. Uredil: Andrej Inkret et al. Ljubljana, 1996, str. 139-140.
  • Deset odgovorov na deset izgubljenih vprašanj. Gl. list MGL 48. 1997/98, št. 2, str. 16-18. [Molière: Tartuffe. 25. 9. 1997].
  • Moja izkušnja s tekstom. V: Dominik Smole. Uredil: Ivo Svetina. Ljubljana, 1996, str. 176–189 (Zbirka Interpretacije ; 5). [Iz dnevnika. Dominik Smole: Zlata čeveljčka. Ljubljana, SNG Drama, 7. 1. 1983].
  • Pri Brechtu so mi najbolj všeč naslovi. V: Kaj počne Brecht v današnjih časih. Delo 40. 1998 (2. 4.), št. 77, str, 13-14.
  • Pohujšanje v dolini šentflorjanski v MGL 1998. Gl. list MGL 49. 1998/99, št. 1, str. 13-44. [Dnevnik. Premiera: 25. 9. 1998].
  • Dnevnik. Konstrukcija prizorov. Gl. list MGL 52. 2001/02, št. 4, str. 57-100. [Ivan Cankar: Lepa Vida, Hrepenenje, Hamlet iz cukrarne. 15. 12. 2001].

Intervjuji, pogovori, izjave

  • Pogum za čistega Shakespeara (tudi Stane Sever). Ljubljanski dnevnik 14. 1964 (25. 4.), št. 114, str. 6. [William Shakespeare: Kralj Lear. Ljubljana, Drama SNG, 28. 4. 1964].
  • Presetnikov jubilej v domačem tekstu. Razgovor z jubilantom Francetom Presetnikom in režiserjem Miletom Korunom. Vprašanja: S.[nežna] Šlamberger. Dnevnik 15. 1965 (7. 10.), št. 272, str. 5. [Mira Mihelič: Ura naših dni, Ljubljana, Drama SNG Drama, 8. 10. 1965].
  • Poetična grozljivka. Vprašanja: Sž [Snežna Šlamberger]. Dnevnik 19. 1969 (3. 10.), št. 269, str. 10. [Michel de Ghelderode: Rdeča magija. Ljubljana, Drama SNG, 3. 10. 1969].
  • Vsaka predstava je odkrivanje novega. Vprašanja: Marko Terseglav. Mladina, 1970, št. 42, str. 22-23. [Gregor Strniša: Žabe ali Prilika o ubogem in bogatem Lazarju. Ljubljana, Drama SNG, 7. 11. 1970].
  • O Smoletovi “Antigoni”, tragični drami o uporu, nasilju in oblasti. Vprašanja: Sergej Verč. Primorski dnevnik (Trst) 27. 1971 (28. 2.), št. 50, str. 5. [Trst, SSG, 6. 3. 1971].
  • Po Borštnikovem srečanju 1971 v Mariboru. Vprašanja: Jože Koren. Primorski dnevnik (Trst) 27. 1971 (31. 10.), št. 255, str. 5.
  • Češnjev vrt: igra o usodi civilizacije? Vprašanja: Sergej Verč. Gl. list SSG (Trst) 1973/74, št. 1, str. 9-10. [Premiera: 12. 10. 1973].
  • Zame je predstava nekak univerzum. Vprašanja: T. P. [Tone Partljič]. Gledališki list SNG Maribor 28. 1973/74, št. 7, str. 159-162. [William Shakespeare: Kakor vam drago. 15. 3. 1974].
  • Nasmeh tistim, ki te ne marajo. Vprašanja: Darinka Kladnik. Dnevnik 24. 1975 (14. 5.), št. 130, str. 5. [Nagrada Sterijinega pozorja za najboljšo režijo. Andrej Hieng: Izgubljeni sin. Ljubljana, MGL, 30. 12. 1974].
  • Vajo pojmujem kot raziskavo. Vprašanja: Igor Lampret. Gl. list SLG (Celje) 1975/76, št.5. [Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. 19. 3. 1976].
  • Sleherni koncept gledališke predstave je hipoteza. Vprašanja: Igor Lampret. Borštnikovo srečanje. Maribor, 1976, str. 52-53.
  • Raziskovalec in filozof življenja. Vprašanja: Manca Košir. 7 D 5. 1976 (25. 11.), št. 48, str. 22-23.
  • Pred premiero. Vprašanja: Jernej Novak. Dnevnik 26. 1977 (11. 5.), št. 126, str. 5. [Peter Božič: Panika. Ljubljana, Drama SNG, 11. 5. 1977].
  • Pogovor z Miletom Korunom o Miletu Korunu in gledališču. Vprašanja: Tone Peršak. Sodobnost 26. 1978, št. 8, str. 409-423.
  • Ustvarjalci o “Richardu II”. Pogovori ob premieri na Lovrijencu. Vprašanja: Peter Kušar. Dnevnik 27. 1978 (23. 8.), št. 288, str. 5 [William Shakespeare: Richard II. Dubrovnik, 29. Ljetne igre, 22. 8. 1978].
  • Čisto poseben Rihard II. Vprašanja M. K. in Radku Poliču: Vesna Marinčič. Teleks 34. 1978 (15. 9.), št. 37, str. 16-19. [William Shakespeare: Richard II. Dubrovnik, 29. Ljetne igre, 22. 8. 1978].
  • Umetniško dejanje je neoddvojljivo od avtorja. V: Tone Peršak: Pogovori z režiserji. Ljubljana, 1978, str. 8-46 (Knjižnica MGL ; 77).
  • Paradoks o reditelju. Vprašanja: Radoslav Lazić. Anketa Scene o fenomenu režije (VII). Prev.: Marija Mitrović. Scena (Novi Sad) 15. 1979, št.2, str. 54-68.
  • Režija je terapija. Vprašanja: Manca Košir. Teleks 36. 1980 (10. 10.), št. 41, str. 14-16.
  • Avtonomnost izvirnega ustvarjalnega dejanja. O usodi Cankarjevih hlapcev v dveh letošnjih uprizoritvah. Okrogla miza. Delo 22. 1980 (13. 12.), št. 290, str. 20.
  • Pogovor z Miletom Korunom. Gl. list Drame SNG (Maribor) 35. 1980/81, št.5, str. 46-49.
  • Naporno je igrati se gledališče. Vprašanja: Miroslav Slana. 7 D 9. 1981 (1. 10. ), št. 40, str. 15-16.
  • Režiser o hvalisavem vojaku. Vprašanja: Vojmir Tavčar. Primorski dnevnik (Trst) 38. 1982 (15. 10.), št. 224, str. 7. [Plavt: Hvalisavi vojak. Trst, SSG, 15. 10. 1982].
  • Pretstavata kako psihoterapija. Vprašanja: Novka Pejovska-Blajer. Ekran (Skopje), 3. 6. 1983, str. 7-8.
  • Umetničko stvaralaštvo je neodvojivo od autora. Vprašanja: Tone Peršak. Prev.: Vera Stojanović. Scena (Novi Sad) 20. 1984, št. 3, str. 52-68.
  • O fenomenu dramske režije. Razgovor s Miletom Korunom. Vprašanja: Radoslav Lazić. Prev.: Marija Mitrović. V: Radoslav Lazić: Dramska režija. Beograd, 1985, str. 92-96 (str. 97: biografski podatki).
  • V gledališču smo malo čudni. Vprašanja: Janko Lorenci. Teleks 43. 1987 (5. 2.), št. 6, str. 20-22.
  • Šokiran sem. Primorske novice (Koper) 41. 1987 (6. 10.), št. 78, str. 5. [Gregor Strniša: Ljudožerci. Nova Gorica, PDG, 17. 12. 1987].
  • Paradoks režije. V: Radoslav Lazić: Traktat o režiji. Zagreb, 1987, str. 149-170 (Biblioteka Prolog/mala edicija ; 20).
  • Papir in svinčnik namesto sodobno opremljenega odra. Vprašanja: Jelka Šutej Adamič. Delo 30. 1988 (29. 6.), št. 150, str. 10. [Pogovor z dekanom AGRFT].
  • Okrogla miza o uprizoritvah Gregorja Strniše. Maske 4. 1988/89, št. 10-11, str. 24-37.
  • Ojdip tujec v domovini. Vprašanja: Damiana Ota. Primorski dnevnik (Trst) 47. 1991 (11. 10.), št. 203, str. 9. [Sofokles: Kralj Ojdip. Trst, SSG, 11. 10. 1991].
  • Vidiš se na eni ali drugi strani. Vprašanja: Jelka Šprogar. Večer (Maribor) 47. 1991 (24. 10.), št. 248, str. 6. [Ivan Cankar: Hlapci. Celje, SLG, 28. 9. 1990].
  • Mile Korun. Vprašanja: Jože Valentič. Sodobnost 41. 1993, št.5, str. 393-400.
  • Neuspehi so pogosto pomembnejši. Vprašanja: Igor Palčič. V: Molièrefest (festivalski zbornik, 14. 6. – 18. 6. 1993). Ljubljana, 1993, str. 56-61. Podatki o M. Korunu na str. 74.
  • Nespodobno kratki odgovori na vprašanja za intervju z Miletom Korunom. Pogovarjali sta se Darja Dominkuš in Mojca Kranjc. Gl. list Drame SNG 73. 1993/94, št. 4, str. 87-89.
  • Gledališče udari in umre. Vprašanja: Zdenko Vrdlovec. Dnevnik 44. 1994 (21. 6.), št. 171, str. 13.
  • Gledališče, kraj posvečenosti. Vprašanja: Andreja Paljevec. Republika 3. 1994 (28. 12.), str. 4.
  • Postal sem neke vrste gledališki fundamentalist. Vprašanja: Slavko Pezdir. Razgledi, 1994 (24. 6.), št. 13, str. 4-8, 10-11.
  • Med dramatično verjetnim in neverjetnim. Vprašanja: Lea Mencinger. Gorenjski glas (Kranj) 49. 1996 (1. 3.), št. 17, str. 20. [Andrej Hieng: Izgubljeni sin. Kranj, PG, 7. 3. 1996].
  • Igralec – režiserjevo ogledalo, gledalec – vrhovna instanca. Vprašanja: Slavko Pezdir. Delo 39. 1997 (15. 3.), št. 61, str. 39-40. [William Shakespeare: Kralj Richard III. Nova Gorica/Trst, PDG/SSG, 20. 3. 1997].
  • Subverzivna mladost v deželi menedžerjev. Vprašanja: Slavko Pezdir. Delo 40. 1998 (23. 9.), št. 220, str. 8. [Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. MGL, 25. 9. 1998].
  • Besedilo lovili z barvo. Vprašanja: Irena Brejc. Dnevnik, 48. 1998 (3. 12.), št. 281, str. 13. [Miroslav Krleža: V agoniji. Ljubljana, Drama SNG, 3. 12. 1998].
  • Med rajem in peklom. Vprašanja: Jelka Šprogar. Večer (Maribor) 55. 1999 (19. 10.), št. 243, str. 7. [Ivan Cankar: Pohujšanje v dolini šentflorjanski. MGL, 25. 9. 1998].
  • Jaz sem fundamentalist. Vprašanja: Blaž Lukan. Literatura 12. 2000, št. 107/108, str. 64-94.
  • Za zidom ni nič. Vprašanja: Andraž Gombač. Sobota (Koper, tednik Primorskih novic) 5. 2001 (6. 10.), št. 40, str. 21. [Slavko Grum: Dogodek v mestu Gogi. Nova Gorica, PDG, 11. 10. 2001].
  • Večno iskanje dokončne vizije. Vprašanja: Gregor Butala. Dnevnik 50. 2001 (11. 10.) št. 275, str. 8. [Slavko Grum: Dogodek v mestu Gogi. Nova Gorica, PDG, 11. 10. 2001].
  • Dogaja se od pekla do nebes in z vsem, kar je vmes. Vprašanja: Slavko Pezdir. Delo 44. 2002 (12. 3.), št. 58, str. 10. [Gregor Strniša: Ljudožerci. Ljubljana, Drama SNG, 13. 3. 2002].
  • Režija je zapolnila prostor moje eksistence. Vprašanja: Patricija Maličev. Delo, 11. 10. 2008, str. 30-32.

Članki, zapisi, dokumentarci, posnetki uprizoritev...

Viri in literatura

  • Mile Korun. Uredila Vasja Predan in Ivo Svetina. Ljubljana: Slovenski gledališki muzej, 2002.

Zunanje povezave