Maša Pelko

Foto: Arhiv CTF UL AGRFT

Življenjepis

Maša Pelko, rojena 27. 5. 1992 v Ljubljani, je po maturi na Gimnaziji Poljane vpisala študij primerjalne književnosti in literarne teorije ter filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani.

Po zaključeni Filozofski fakulteti se je v študijskem letu 2015/2016 vpisala v prvi letnik dodiplomskega študija gledališke in radijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT UL) pod mentorstvom izr. prof. mag. Sebastijana Horvata in izr. prof. Nataše Barbare Gračner. Za produkcijo Tumor v glavi! je leta 2017 prejela študentsko nagrado zlatolaska za najboljšo režijo ter produkcijo v celoti in gostovala na festivalu Setkani/Encounter v Brnu na Češkem.

Leto kasneje je za produkcijo Zimska pravljica prejela še eno zlatolasko za režijo in gledališko produkcijo v celoti. Produkcija Kralj na Betajnovi v njeni režiji je bila uvrščena v spremljevalni program 49. Tedna slovenske drame (april 2019, selektor Marko Sosič)

Opravljala je tudi režijske asistence; še pred študijem na AGRFT je asistirala Aleksandru Popovskemu (Dobri človek iz Sečuana, 2015, MGL), v času študija pa je v sezoni 2016/17 sodelovala z Jušem Zidarjem pri predstavi Zimski sončev obrat (Roland Schimmelpfennig, MGL), sezono kasneje je asistirala Januszu Kici pri Linhartovem Matiček se ženi (SNG Drama Ljubljana, 2018) in v sezoni 2018/2019 ponovno Januszu Kici pri Shakespearovem Macbethu (SNG Nova Gorica, 2018) ter Sebastijanu Horvatu pri dramski uprizoritvi po predlogi scenarija Rainerja Wernerja Fassbinderja Ali: Strah ti poje dušo (SNG Drama Ljubljana, 2019).

Leta 2018 je za svojo izvirno dramo Kraljevi otroci prejela Grumovo nagrado za najboljšo mlado dramatičarko. Aprila 2019 se je udeležila mednarodnega festivala radijske drame v Canterburyju (UK International Radio Drama Festival), kjer ji je za režijo drame Žrtve radia bum bum (adaptacija besedila Dušana Jovanovića: Žrtve mode bum bum, v koprodukciji UL AGRFT IN RTV SLO) strokovna žirija podelila drugo mesto v sekciji dolgometražnih radijskih del.

Konec maja 2019 je na oder Gledališča Glej postavila diplomsko predstavo Stadion Olympia (2017), krstno uprizoritev triologije mladega hrvaškega dramatika Dina Pešuta. Septembra istega leta je diplomirala z diplomsko nalogo Upanje, obup in upor pod mentorstvom izr. prof. mag. Sebastijana Horvata.

S Prešernovim gledališčem Kranj je v času študija sodelovala kot režiserka bralnih uprizoritev nominirancev za Grumovo nagrado (PG Kranj in SLOGI, 2018 in 2019).

Po zaključenem študiju je režirala v Anton Podbevšek Teatru v Novem mestu (Turobni dnevi, čudoviti časi, avtorski projekt po motivih J. D. Salingerja, 2019), Gledališču Glej (Not Dead Enough / Vestern, avtorski projekt, 2020), Prešernovem gledališču Kranj (Simona Semenič lepe vide lepo gorijo, 2021), v Zavodu Delak (Tri Moskve, magistrska naloga, 2021) ter SNG Drama Maribor (Eugene O’Neill Elektri pristoji črnina, 2022).

Trenutno zaključuje magistrski študij pod mentorstvom red. prof. mag. Tomija Janežiča in izr. prof. mag. Janeza Janše ter preživlja čas s sinom (#feminizem). Z režijo Tolstojeve drame Oblast teme se je prvič predstavila celjskemu občinstvu.

Režije

Nagrade

Viri in literatura

  • PGK
  • Gledališče Celje

Zunanje povezave