Tina Kosi

Življenjepis

Tina Kosi se je rodila leta 1974 v Kopru. Kasneje se je preselila v Maribor, kjer je končala osnovno šolo in 2. gimnazijo Maribor. Nameravala je študirati medicino, a se je raje odločila za AGRFT, smer dramaturgija, kjer je diplomirala 22. junija 1998 s temo Andrej Hieng: umetniški vodja v SLG Celje in SNG Drama Ljubljana. Takoj po diplomi je vpisala podiplomski študij na Filozofski fakulteti na Oddelku za primerjalno književnost pri dr. Ladu Kralju. Tema njene magistrske naloge je bila Dramska oseba v slovenski dramatiki 1945–1995. Magistrirala je 5. maja 2003.

Že v času študija dramaturgije je začela sodelovati kot asistentka pri gledaliških predstavah. V institucionalnih gledališčih po vsej Sloveniji je delala kot dramaturginja, včasih pa tudi kot asistentka režije, lektorica, avtorica, prirejevalka in prevajalka besedil. 1. septembra 2002 je postala hišna dramaturginja v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Februarja 2003 je bila izvoljena za v. d. umetniškega vodje SLG Celje, od 1. septembra 2003 do 2022 pa je bila umetniška vodja v celjskem gledališču. Do leta 2008 je bila selektorica festivala Dnevi komedije.

Tina Kosi objavlja članke v gledaliških listih in recenzije strokovne literature s področja dramaturgije, dramatike in teorije gledališča v literarnih revijah. Sodeluje na mednarodnih simpozijih (Slovaška, Hrvaška). Leta 2000 je bila članica žirije za Grumovo nagrado. Je članica žirije za Žlahtno komedijsko pero.

Njen prvi samostojni dramski tekst so Metamorfoze (2004), ki so nastale po zgledu Ovidovih metamorfoz. Na nek način gre za predelavo antičnih mitskih zgodb, kakor jih vidi Kosijeva. Pri tem se osredotoči na temo ljubezni in erotike. Kot sama pravi v gledališkem listu predstave: »Zanimale so me predvsem zgodbe iz mitov, ki so imele v svojem jedru dramatičnost, gledališkost. Ni me zanimala zgolj obnova mita, temveč to, kar je v mitu večno in zmeraj zanimivo, njegova aktualnost in brezčasnost. Nisem poskušala dobesedno prenašati določenih zgodbic, ki že v mitskih variantah obstajajo v številnih različicah. Ravno tako mi ni šlo za destrukcijo mita. Želela sem vzpostaviti svet, ki je sodoben in govori o temah, ki so večne na razumljiv način.«

Njen drugi dramski tekst je To ti je lajf (2006), ki je namenjen predvsem srednješolcem. Je izrazito problemski tekst – alkoholizem, najstniška nosečnost, motnje prehranjevanja itd. Poleg najstniških likov v drami nastopajo tudi liki staršev in na ta način lahko na posamezne probleme gledamo skozi dve popolnoma različni perspektivi, ki skupaj ustvarjata neko celoto. Tekst združuje probleme tako najstništva kot starševstva. Vzgaja, vendar nikogar ne obtožuje, kar stori tako, da se ne postavlja na nikogaršnjo stran.

Dramska besedila

Prevodi dramskih besedil

Dramaturgije

Nagrade

  • 2005 Posebna nagrada žirije za predstavo Tine Kosi Metamorfoze v izvedbi Narodnega gledališča Štip (Makedonija) na Moskovskem mednarodnem festivalu komornih teatrov.
  • 1997 Prejela je akademijsko študentsko Prešernovo nagrado, ki jo podeljuje AGRFT, za zbornik Postmoderna in sodobna slovenska dramatika.

Bibliografija

Članki v revijah in monografijah

  • Ne tuhtajte, kaj dobro je, kaj greh. Žrtve, rablji in popotovanja po deželi Strniševih Ljudožercev. Zbornik študij. Ljubljana: AGRFT, 1996. 47–57.
  • skupaj z Matejo Zavrl: Postmodernizem – kronološki pregled teorij. Postmoderna in sodobna slovenska dramatika. Zbornik študij. Ljubljana: AGRFT, 1997. 11–31.
  • Dramatika Emila Filipičiča. Postmoderna in sodobna slovenska dramatika. Zbornik študij. Ljubljana:AGRFT, 1997. 150–157.
  • Mednarodni festival gledaliških akademij Brno 1997. Dialogi 3–4 (april 1997). 85–87.
  • Uvod. Lutka 54 (december 1998). 1.
  • skupaj z Rokom Vevarjem: Razmišljanja umetniških vodij LGL. Lutka 54 (december 1998). 4–20.
  • Peter Szondi: Teorija sodobne drame: 1880–1950. Ampak 1/3 (oktober 2000). 67.
  • Diana Koloini: Zapeljevanje, iluzija, ljubezen. Ampak 2/1 (januar 2001). 68.
  • Siegfried Melchinger: Zgodovina političnega gledališča. Ampak 2/2 (februar 2001). 69.
  • Dramatikon 2. Ampak 8–9 (avgust 2001). 91.
  • Eugene Ionesco: Spomini na smrt. Ampak 2/3 (marec 2002). 68.
  • Jovan Hristić: O tragediji. Ampak 3/2 (februar 2002). 69.
  • Ameriška drama 20. stoletja. Ampak 3/4 (april 2002). 66.
  • George Steiner: Smrt tragedije. Ampak 8–9 (avgust–september 2002). 85.
  • Dramatikon 3. Ampak 8–9 (avgust–september 2002). 90.
  • Mile Korun. Ampak (2003).
  • Rudolf Laban. Mojstrstvo gibanja. Ampak 6–7 (junij 2003). 91.
  • Gavranfest u Slovačkoj. Kazalište 13–14 (2003). 250–253.
  • Dramski lik u suvremenoj slovenskoj i hrvatskoj dramatici – raspad ili vraćanje realizmu. Kazalište 17–18 (2004). 132–134.
  • Uršula Teržan: Sodobni ples v Sloveniji. Ampak 5/4 (april 2004). 63–64.
  • Barbara Orel: Igra v igri. Ampak 5/12 (december 2004). 65.
  • Dramatikon 4. Ampak 6/1 (januar 2005). 69–72.
  • Tomaž Toporišič: Med zapeljevanjem in sumničavostjo. Ampak 6–7 (junij–julij 2006). 94.
  • Sodobne scenske umetnosti. Ampak 1–2 (januar–februar 2007). 81–82.

Članki v gledaliških listih

  • Ljudožerci. Gledališki list AGRFT, diplomska produkcija 4. letnika, študijsko leto 1994/1995.
  • Antigona. Gledališki list AGRFT, b-produkcija, študijsko leto 1995/1996.
  • Lažna Ivana. Gledališki list AGRFT, diplomska predstava 4. letnika, študijsko leto 1995/1996.
  • skupaj s Tijano Zijanić: Anketa. V: Moliere: Tartuffe. Gledališki list MGL, sezona 1997/1998, št. 2. 28.
  • Čehov – življenje in delo. V: A. P. Čehov: Striček Vanja. Gledališki list PG Kranj, sezona 1997/1998, št. 4. 3–5.
  • Policijsko delo je težavno. V: B. Tadel: Policija. Gledališki list MGL, sezona 1998/1999, št. 2. 25– 32.
  • skupaj z Iro Ratej: Intervju z Boštjanom Tadlom. V: B. Tadel: Policija. Gledališki list MGL, sezona 1998/1999, št. 2. 6–12.
  • Zgodovinski pregled in kronologija. V: Shakespeare: Antonij in Kleopatra. Gledališki list MGL, sezona 1998/1999, št. 4. 4–21.
  • Kdo je bil kdo leta 1821. V: M. Dekleva, M. Kranjc, A. Predan: 1821. Gledališki list MGL, sezona 1999/2000, št. 4. 34–51.
  • Andrej Hieng: umetniški vodja SNG Drame Ljubljana. V: S. Beckett: Čakajoč na Godota. Gledališki list SNG Drama Ljubljana, sezona 1999/2000, št. 13. 56–58.
  • Vodvil 19. stoletja v Franciji. V: G. Feydeau: Gospod gre na lov. Gledališki list MGL, sezona 2000/2001, št. 3. 17–25.
  • Sanjati in si upati. V: T. Kosi, A. Popovski, J. Vencelj: Don Kihot. Gledališki list SNG Drama Maribor, sezona 2000/2001, št. 7. 18–19.
  • Dramski opus Borisa A. Novaka. V: B. A. Novak: Kasandra. Gledališki list SNG Drama Ljubljana, sezona 2000/2001, št. 10. 79–81.
  • Nesmrtnost in ljubezen. V: D. Dukovski: Drakula. Gledališki list SNG Drama Maribor, sezona 2001/2002, št.1. 4–6.
  • 'm te ubu. V: Z. Hočevar: 'm te ubu. Gledališki list PDG Nova Gorica, sezona 2001/2002, št. 6. 51–55.
  • Manipulacija v Ljubeznih Georga Washingtona. V: M. Gavran: Kreontova Antigona, Ljubezni Georga Washingtona. SLG Celje, sezona 2002/2003, št.1. 25–27.
  • Zakaj Troilus in Kresida danes? V: W. Shakespeare: Troilus in Kresida. SLG Celje, sezona 2002/2003, št.5. 4–7.
  • Ljudskost Goldonijevih komedij. V: C. Goldoni. SNG Drama Maribor, sezona 2003/2004, Premiernik št. 3. 4.
  • Metamorfoze. V: Tina Kosi: Metamorfoze. SLG Celje, sezona 2003/2004, št.7. 12–29.
  • Med literaturo in zlorabo. V: Martin McDonagh: Blazinec. SLG Celje, sezona 2004/2005, št. 4. 6–11.
  • Intervju z Vinkom Möderndorferjem. V: Ray Cooney, John Chapmann: Spustite me pod kovter gospa Markham. SLG Celje, sezona 2005/2006, št. 4. 21–25.
  • Neobičajna pot so predstave. V: Tina Kosi: To ti je lajf. SLG Celje, sezona 2005/2006, št 6.
  • Od Berlina do Kabareta. V: Joe Masteroff, Fred Ebb, John Kander: Kabaret. SLG Celje, sezona 2006/2007, št. 1.
  • Nemčija v tridesetih letih dvajsetega stoletja. V: Joe Masteroff, Fred Ebb, John Kander: Kabaret. SLG Celje, sezona 2006/2007, št. 1.

Viri in Literatura

Zunanje povezave