Gledališče Glej: Razlika med redakcijama
Vrstica 44: | Vrstica 44: | ||
*[http://www.glej.si/ Gledališče Glej] | *[http://www.glej.si/ Gledališče Glej] | ||
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/kaj-iz-panike-ustvari-panikon Kaj iz panike ustvari Panikon? - www.sigledal.org] | *[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/kaj-iz-panike-ustvari-panikon Kaj iz panike ustvari Panikon? - www.sigledal.org] | ||
*[http://www.veza.sigledal.org/prispevki/eksperiment-kaj-je-to-eksperiment Eksperiment. Kaj je to, eksperiment? - www.sigledal.org] |
Redakcija: 09:56, 20. avgust 2010
Glej, 40 let!
Pred štiridesetimi leti, 25. junija 1970 je bila uprizorjena prva predstava Eksperimentalnega gledališča Glej, drama Kaspar Petra Handkeja, v režiji Iztoka Toryja in v prevodu in dramaturgiji Lada Kralja.
Naslednja štiri desetletja, vse do danes, je Gledališče Glej gradilo na inovativnih, svežih pristopih in avtorjih, med katerimi so se znašla številna imena, ki so močno zaznamovala slovenski in širši gledališki prostor. V Gleju, najstarejšem eksperimentalnem gledališču v Sloveniji, so se neprekinjeno kalili režiserji, avtorji dramskih besedil, igralci, kostumografi, scenografi, dramaturgi in drugi gledališčniki, izmed katerih bi jih našli nemalo, ki jih lahko danes označimo za stebre ali celo že klasike slovenskega gledališča.
A gledališče kot je ljubljanski Glej ni in ne sme biti dolgo vezano na posamezno ime, na enega ustvarjalca, na osamljenega avtorja. V njem morajo še naprej nezaustavljivo vznikati nove in nove generacije, ki s seboj prinašajo svežo energijo in nov naboj, ki ga gledališče kot je Glej, ki je zavezano produkciji in slavljenju »novega«, »drugačnega«, »svežega«, »marginalnega«…, vedno znova potrebuje. Prav menjava ustvarjalcev, ta nenehna sprememba, je edina stalnica, ki jo Gleju ob častitljivem jubileju lahko pripišemo.
Glej bo 40. obletnico praznoval večplastno, saj bomo pripravili raznovrstne jubilejne dogodke, ki se bodo vrstili do konca leta 2010. Poseben sklop dogodkov smo namenili naši publiki, ki bo lahko tri mesece, od aprila do 25. junija, kupovala vstopnice za štirideset ponovitev aktualnih predstav in celo za eno svežo premiero v produkciji Gleja, po enotni jubilejni ceni - 1 evro. S tem želimo naše »žive« predstave približati gledalcem in hkrati izpostaviti Glejevo strogo nepridobitno naravnanost. Gledališče Glej ne sme in ne pristaja na logiko, ki s težo blagajniškega inkasa meri kvaliteto gledališkega programa.
Glej zato pod novim vodstvom, ki je krmilo teatra prevzelo pred tremi leti, spodbuja eksperimentalne pristope in predstavlja nova, sveža, še neznana gledališka imena. Naslednje tri mesece bodo tako gledalci lahko uživali v pisanem izboru predstav, ki so nastale v Glejevi produkciji v zadnjem obdobju. Poudarek bo na prvencih oziroma uprizoritvah, ki so jih režijsko in/ali tekstovno podpisali še neuveljavljeni gledališki ustvarjalci: prvenec Jelene Rusjan Škrip Orkestra; gledališki debi Damirja Avdića Most na krvi; mjuzikl o prvem balkanskem teroristu Gavrilu Principu, Iz Principa Jureta Novaka, diplomska predstava AGRFT Konec Igre v režiji Eve Nine Lampič, avtorski projekt Jake Andreja Vojevca V. E. M. in druge. Serijo »enoevrskih« ponovitev bo sklenila uspešnica Gleja in Dejmo stisnt teatra Čefurji raus!, Gorana Vojnovića, Marka Bulca in Aleksandra Rajakovića, ki bo na sporedu prav na štirideseti rojstni dan gledališča Glej, 25. junija 2010.
Glejeva ekipa tudi v prihodnje napoveduje, da se bo iskreno posvečala novim in eksperimentalnim gledališkim pristopom in pomagala na oder predstavam svežih, prihajajočih gledaliških avtorjev, katerim je skozi vse leto namenjen Glejev odprti poziv za nove ideje, koncepte in besedila, ki bi jih želeli realizirati v gledališču Glej.
Glejeva vrata so odprta! Pridite! Z ulice med stebre!
Glejevci
Inga Remeta, producentka in koordinatorka programov
Jure Novak, umetniški vodja
Marko Bulc, namestnik umetniškega vodje
Simona Hamer, dramaturginja
Matija Šturm, odnosi z javnostmi
Grega Mohorčič, vodja tehnike
Borut Bučinel, tehnična podpora
Martin Lovšin, tehnična podpora
Ana Perne, urednica Glej, Listov!