Petra Pogorevc: Razlika med redakcijama

Brez povzetka urejanja
Vrstica 14: Vrstica 14:


Leta 2000 je začela sodelovati z [[Maska|zavodom Maska Ljubljana]], sprva kot članica uredništva in pomočnica odgovornega urednika revije Maska, od leta 2004 do leta 2006 pa kot vodja založništva. Leta 2001 je samostojno uredila številko revije Maska na temo Nova evropska dramatika, leta 2006 pa skupaj z [[Bojana Kunst|Bojano Kunst]] zbornik teoretskih razprav Sodobne scenske umetnosti (zbirka Transformacije). Aktivno se je udeleževala tudi festivalov. Na [[Teden slovenske drame|Tednu slovenske drame]] v [[Prešernovo gledališče Kranj|Prešernovem gledališču Kranj]] je bila od leta 2000 do leta 2002 selektorica, leta 2003 pa je vodila mednarodni program in gostila več uglednih imen iz angleškega prostora: založnika Nicka Herna, kritika Aleksa Sierza, dramatika Martina Crimpa in literarnega menedžerja gledališča Royal Court Grahama Whybrowa. Na [[Borštnikovo srečanje|Borštnikovem srečanju]] je leta 2002 z [[Matej Bogataj|Matejem Bogatajem]] vodila pogovore o tekmovalnih predstavah; leta 2004 in 2005 je bila članica, leta 2006 pa predsednica strokovne žirije tega osrednjega slovenskega gledališkega festivala.
Leta 2000 je začela sodelovati z [[Maska|zavodom Maska Ljubljana]], sprva kot članica uredništva in pomočnica odgovornega urednika revije Maska, od leta 2004 do leta 2006 pa kot vodja založništva. Leta 2001 je samostojno uredila številko revije Maska na temo Nova evropska dramatika, leta 2006 pa skupaj z [[Bojana Kunst|Bojano Kunst]] zbornik teoretskih razprav Sodobne scenske umetnosti (zbirka Transformacije). Aktivno se je udeleževala tudi festivalov. Na [[Teden slovenske drame|Tednu slovenske drame]] v [[Prešernovo gledališče Kranj|Prešernovem gledališču Kranj]] je bila od leta 2000 do leta 2002 selektorica, leta 2003 pa je vodila mednarodni program in gostila več uglednih imen iz angleškega prostora: založnika Nicka Herna, kritika Aleksa Sierza, dramatika Martina Crimpa in literarnega menedžerja gledališča Royal Court Grahama Whybrowa. Na [[Borštnikovo srečanje|Borštnikovem srečanju]] je leta 2002 z [[Matej Bogataj|Matejem Bogatajem]] vodila pogovore o tekmovalnih predstavah; leta 2004 in 2005 je bila članica, leta 2006 pa predsednica strokovne žirije tega osrednjega slovenskega gledališkega festivala.
Od leta 2007 je zaposlena v [[Mestno gledališče ljubljansko|Mestnem gledališču ljubljanskem]] kot dramaturginja in urednica hišne zbirke Knjižnica MGL. Kot praktična dramaturginja je doslej sodelovala z mnogimi vidnimi domačimi in tujimi režiserji, med drugim z [[Mateja Koležnik|Matejo Koležnik]], [[Barbara Hieng Samobor|Barbaro Hieng Samobor]], [[Diego de Brea|Diegom de Breo]], [[Ivica Buljan|Ivico Buljanom]], [[Mile Korun|Miletom Korunom]], [[Anja Suša|Anjo Suša]] in [[Jernej Lorenci|Jernejem Lorencijem.]] V zbirki Knjižnica MGL je doslej uredila petnajst knjig s področja teorije in prakse sodobnih scenskih umetnosti, med katerimi so tako izvirna ([[Nebojša Pop Tasić|Nebojša Pop-Tasić]], Svetlana Slapšak, [[Alen Jelen]] idr.) kot prevodna dela (Josette Féral, Ivana Sajko, André Lepecki, Valère Novarina, Patrice Pavis idr.) ter avtorsko soustvarila zbornika ''Drama, tekst, pisava'' (s [[Tomaž Toporišič|Tomažem Toporišičem]], 2008) in ''Maks, vezni igralec mesta'' (z Ingo Remeta, 2013).
Od leta 2007 je zaposlena v [[Mestno gledališče ljubljansko|Mestnem gledališču ljubljanskem]] kot dramaturginja in urednica hišne zbirke Knjižnica MGL. Kot praktična dramaturginja je doslej sodelovala z mnogimi vidnimi domačimi in tujimi režiserji, med drugim z [[Mateja Koležnik|Matejo Koležnik]], [[Barbara Hieng Samobor|Barbaro Hieng Samobor]], [[Diego de Brea|Diegom de Breo]], [[Ivica Buljan|Ivico Buljanom]], [[Mile Korun|Miletom Korunom]], [[Anja Suša|Anjo Suša]] in [[Jernej Lorenci|Jernejem Lorencijem.]] V zbirki Knjižnica MGL je doslej uredila petnajst knjig s področja teorije in prakse sodobnih scenskih umetnosti, med katerimi so tako izvirna ([[Nebojša Pop Tasić|Nebojša Pop-Tasić]], Svetlana Slapšak, [[Alen Jelen]] idr.) kot prevodna dela (Josette Féral, Ivana Sajko, André Lepecki, Valère Novarina, Patrice Pavis idr.) ter avtorsko soustvarila zbornika ''Drama, tekst, pisava'' (s [[Tomaž Toporišič|Tomažem Toporišičem]], 2008) in ''Maks, vezni igralec mesta'' (z Ingo Remeta, 2013).



Redakcija: 13:00, 16. januar 2014

Petra Pogorevc, foto Damjan Švarc


Življenjepis

Petra Pogorevc se je rodila 30. 1. 1972. Diplomirala je iz primerjalne književnosti in literarne teorije ter angleškega jezika na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Leta 1993 je začela delovati v slovenskem kulturnem prostoru kot novinarka, kritičarka, publicistka in prevajalka, v ospredju njenega zanimanja pa sta bila vseskozi drama in gledališče. Petnajst let je pisala gledališke kritike za časopis Dnevnik ter objavljala članke s področja gledališča v domačih in tujih strokovnih revijah. Za kritiško-esejistična besedila v rubriki Gledališki dnevnik, ki jih je za revijo Sodobnost pisala od leta 2004 do leta 2007, ji je Društvo slovenskih pisateljev leta 2005 podelilo Stritarjevo nagrado. Kot novinarka je od leta 2000 do leta 2002 delovala tudi na Televiziji Slovenija, kjer je pripravljala prispevke za oddajo Studio City.


Leta 2000 je začela sodelovati z zavodom Maska Ljubljana, sprva kot članica uredništva in pomočnica odgovornega urednika revije Maska, od leta 2004 do leta 2006 pa kot vodja založništva. Leta 2001 je samostojno uredila številko revije Maska na temo Nova evropska dramatika, leta 2006 pa skupaj z Bojano Kunst zbornik teoretskih razprav Sodobne scenske umetnosti (zbirka Transformacije). Aktivno se je udeleževala tudi festivalov. Na Tednu slovenske drame v Prešernovem gledališču Kranj je bila od leta 2000 do leta 2002 selektorica, leta 2003 pa je vodila mednarodni program in gostila več uglednih imen iz angleškega prostora: založnika Nicka Herna, kritika Aleksa Sierza, dramatika Martina Crimpa in literarnega menedžerja gledališča Royal Court Grahama Whybrowa. Na Borštnikovem srečanju je leta 2002 z Matejem Bogatajem vodila pogovore o tekmovalnih predstavah; leta 2004 in 2005 je bila članica, leta 2006 pa predsednica strokovne žirije tega osrednjega slovenskega gledališkega festivala.


Od leta 2007 je zaposlena v Mestnem gledališču ljubljanskem kot dramaturginja in urednica hišne zbirke Knjižnica MGL. Kot praktična dramaturginja je doslej sodelovala z mnogimi vidnimi domačimi in tujimi režiserji, med drugim z Matejo Koležnik, Barbaro Hieng Samobor, Diegom de Breo, Ivico Buljanom, Miletom Korunom, Anjo Suša in Jernejem Lorencijem. V zbirki Knjižnica MGL je doslej uredila petnajst knjig s področja teorije in prakse sodobnih scenskih umetnosti, med katerimi so tako izvirna (Nebojša Pop-Tasić, Svetlana Slapšak, Alen Jelen idr.) kot prevodna dela (Josette Féral, Ivana Sajko, André Lepecki, Valère Novarina, Patrice Pavis idr.) ter avtorsko soustvarila zbornika Drama, tekst, pisava (s Tomažem Toporišičem, 2008) in Maks, vezni igralec mesta (z Ingo Remeta, 2013).

Dramaturgije

  • 2013 William Shakespeare, Othello, r. Jernej Lorenci, MGL
  • 2013 Anja Hilling, Črna žival žalost, r. Ivica Buljan, MGL
  • 2013 William Shakespeare, Ukročena trmoglavka, r. Anja Suša, MGL
  • 2013 Heiner Müller, Komedija z ženskami, r. Ivica Buljan, MGL
  • 2012 Nikolaj Vasiljevič Gogolj, Ženitev, r. Diego de Brea, MGL
  • 2011 Molière, Namišljeni bolnik, r. Mile Korun, MGL
  • 2011 Dario Fo, Vse zastonj! Vse zastonj!, r. Marko Manojlović, MGL
  • 2010 Tennessee Williams, Mačka na vroči pločevinasti strehi, r.Ivica Buljan, MGL
  • 2010 William Shakespeare, Romeo in Julija, r. Diego de Brea, MGL
  • 2010 Simona Semenič, 5fantkov.si, r. Jure Novak, MGL
  • 2009 Percy Bysshe Shelley, Cenci, r. Diego de Brea, MGL
  • 2009 David Drábek, Ples na vodi, r. Barbara Hieng Samobor, MGL
  • 2008 Peter Stone, Jule Styne, Bob Merrill, Sugar – Nekateri so za vroče, r. Stanislav Moša, MGL
  • 2008 José Sanchis Sinisterra, Carmela in Paulino, variete na fino, r. Mare Bulc, MGL
  • 2007 Joseph Stein, Jerry Bock, Sheldon Harnick, Goslač na strehi, r. Stanislav Moša, MGL
  • 2003 Roland Schimmelpfennig, Push Up 1-3, r. Mateja Koležnik, PG Kranj


Soavtorstvo

  • 2013 Maks, vezni igralec mesta (ur. Petra Pogorevc in Inga Remeta), Knjižnica MGL
  • 2008 Drama, tekst, pisava (ur. Petra Pogorevc in Tomaž Toporišič), Knjižnica MGL
  • 2006 Sodobne scenske umetnosti (ur. Bojana Kunst in Petra Pogorevc), Maska Ljubljana

Prevodi

  • 2004 Aleks Sierz, Gledališče »u fris«, Knjižnica MGL
  • 2002 Stelarc: Politična proteza in vednost telesa (ur. Marina Gržinić), Maska Ljubljana

Nagrade

  • 2005 Stritarjeva nagrada za kritiško-esejistična besedila v rubriki Gledališki dnevnik v reviji Sodobnost

Literatura in viri

Zunanje povezave