Janez Janša: Razlika med redakcijama

Brez povzetka urejanja
 
(22 vmesnih redakcij 4 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 6: Vrstica 6:
Janša je uredil temeljne zbornike s področja sodobne teorije scenskih umetnosti (''Prisotnost, predstavljanje, teatralnost'' in ''Teorije sodobnega plesa'') ter napisal monografijo o belgijskemu umetniku Janu Fabru (''Ponavljanje, norost, disciplina - celostna umetnina Fabre''), ki je bila prevedena v francoščino, nizozemščino in italijanščino. Razprave objavlja v najpomembnejših evropskih in svetovnih revijah s področja scenskih umetnosti. Masko, časopis za scenske umetnosti je urejal med leti 1998 in 2006.  
Janša je uredil temeljne zbornike s področja sodobne teorije scenskih umetnosti (''Prisotnost, predstavljanje, teatralnost'' in ''Teorije sodobnega plesa'') ter napisal monografijo o belgijskemu umetniku Janu Fabru (''Ponavljanje, norost, disciplina - celostna umetnina Fabre''), ki je bila prevedena v francoščino, nizozemščino in italijanščino. Razprave objavlja v najpomembnejših evropskih in svetovnih revijah s področja scenskih umetnosti. Masko, časopis za scenske umetnosti je urejal med leti 1998 in 2006.  


Je soustanovitelj Centra za raziskave scenskih umetnosti [[Zavod Delak|DELAK]] ter izobraževalnega programa ''Seminar sodobnih scenskih umetnosti''. Redno izvaja delavnice in predava na evropskih in ameriških univerzah in v umetniških središčih. Za svoje delo je prejel več nagrad v Sloveniji in tujini.
Je soustanovitelj Centra za raziskave scenskih umetnosti [[Zavod Delak|DELAK]] ter izobraževalnega programa ''Seminar sodobnih scenskih umetnosti''. Redno izvaja delavnice in predava na evropskih in ameriških univerzah in v umetniških središčih. Za svoje delo je prejel več nagrad v Sloveniji in tujini. Do leta 2021 je bil direktor [[Zavod Maska|Maske]], zavoda za založniško, kulturno in producentsko dejavnost. Bil je docent za gledališko in radijsko režijo na Univerzi v Ljubljani ter sooblikovalec teoretskega programa Tanzquartierja na Dunaju. Od leta 2021 na akademiji za umetnost v Berlinu vodi magistrski študij.


==Umetniška dela==
==Umetniška dela==


===Gledališče in sodobni ples===
===Gledališče in sodobni ples===
*2015 ''Zraka'' (soavtorji: Boštjan Narat, Irena Preda, Irena Tomažin), r. Janez Janša, [[Slovensko mladinsko gledališče]], [[Maska]]
*2013 ''Sokol''!, En-knap, Maska Ljubljana
*2012 ''Küche Elf,'' Freie Universtät Berlin, Akademie der Künste, Berlin
*2011 ''Kdo je naslednji?'', Maska Ljubljana, Inkonst, Malmo, Tanzquartier, Vienna
*2010 ''Več nas bo, prej bomo na cilju'', Maska Production, Ljubljana
*2009 ''Spomenik G2'', Maska in [[Mestno gledališče ljubljansko]]
*2009 ''Spomenik G2'', Maska in [[Mestno gledališče ljubljansko]]
*2007 ''Program!'', Tanzquartier, Dunaj, Tanz im August, Berlin, Kampnagel, Hamburg
*2007 ''Program!'', Tanzquartier, Dunaj, Tanz im August, Berlin, Kampnagel, Hamburg
Vrstica 32: Vrstica 37:


===Performansi in interdisciplinarna dela===
===Performansi in interdisciplinarna dela===
*2008 Življenje [V nastajanju], [[Maska]] in Tanz im August, Berlin
*2012 ''Zidova objokovanja'', Maribor – Evropska prestolnica kulture, APT, Novo mesto, Maska, Ljubljana, Huis/Festival a/d Werf, Utrecht
*2008 Signatura Dogodek Kontekst, Aksioma, Masa, [[Maska]], Berlin
*2011 ''Zid objokovanja'', APT, Novo mesto, Maska, Ljubljana, Huis/Festival a/d Werf, Utrecht
*2007 Triglav na Triglavu, [[Aksioma]], Masa, Maska, Triglav
*2008 ''Življenje [V nastajanju]'', [[Maska]] in Tanz im August, Berlin
*2005 CC Center ~ City, Maska  
*2008 ''Signatura Dogodek Kontekst'', Aksioma, Masa, [[Maska]], Berlin
*2005 P.E.A.C.E. - Peacekeeping, Entertainment, Art and Culture Exchange, [[Zavod NO HISTORY]], Maska
*2007 ''Triglav na Triglavu'', [[Aksioma]], Masa, Maska, Triglav
*2004 Begunsko taborišče za državljane prvega sveta, [[Maska]]  
*2005 ''CC Center ~ City,'' Maska  
*2001 Miss mobile – Performans mobilne telefonije, [[Maska]]  
*2005 ''P.E.A.C.E. - Peacekeeping, Entertainment, Art and Culture Exchange'', [[Zavod NO HISTORY]], Maska
*1998 Camillo - Memo 4.0: Kabinet spominov - Solzodajalska akcija, Slovenian Theatre Museum, [[KUD B-51]]
*2004 ''Begunsko taborišče za državljane prvega sveta,'' [[Maska]]  
*1998 Ferdo Delak – Avantgardist – cd-rom, [[Zavod Delak]] – Center za raziskave scenskih umetnosti, Ljubljana
*2001 ''Miss mobile – Performans mobilne telefonije'', [[Maska]]  
*1993 Razlika in ponavljanje – Živi muzej, Squated Military House at Metelkova City, Ljubljana
*1998 ''Camillo - Memo 4.0: Kabinet spominov - Solzodajalska akcija'', Slovenian Theatre Museum, [[KUD B-51]]
*1998 ''Ferdo Delak – Avantgardist'' – cd-rom, [[Zavod Delak]] – Center za raziskave scenskih umetnosti, Ljubljana
*1993 ''Razlika in ponavljanje – Živi muzej'', Squated Military House at Metelkova City, Ljubljana
 
===Film in video===
*2012 ''Jaz sem Janez Janša'' /soavtor zgodbe, koscenarist/, dokumentarni film, 67', Aksioma
*2012 ''Zidova objokovanja'', video, 2'11'', Maska
 


===Samostojne razstave===
===Samostojne razstave===
*2013 ''Dražba'', soavtor skupaj z Janezom Janšo in Janezom Janšo, Aksioma, Ljubljana
*2013 ''Rad'', soavtor skupaj z Janezom Janšo in Janezom Janšo, Mali salon, Rijeka
*2011 ''Generalita'' , soavtor skupaj z Janezom Janšo in Janezom Janšo, Italian Institute of Culture, Breg 12, Ljubljana
*2010 ''Podpis'', Koroške galerije, Ravne na Koroškem
*2010 ''Life [In progress]'', Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka
*2009 Life [In progress], Centro Municipal de Arte, Helio Oiticica, Rio de Janeiro
*2009 Life [In progress], Centro Municipal de Arte, Helio Oiticica, Rio de Janeiro
*2008 Name readymade, Forum Stadtpark, Steierischer Herbst, Graz
*2008 Name readymade, Forum Stadtpark, Steierischer Herbst, Graz
Vrstica 50: Vrstica 67:
*2004 Refugee camp for the first world citizens, Močvara, Zagreb
*2004 Refugee camp for the first world citizens, Močvara, Zagreb
*1998 Camillo - Memo 0.1 (1998), Teatro Miela, Trst
*1998 Camillo - Memo 0.1 (1998), Teatro Miela, Trst
 
===Skupinske razstave (izbor)===
===Skupinske razstave (izbor)===
*2013 1:1, MSUM, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana
*2013 I AM ANOTHER WORLD, Akademie der bildenden künste Wien, Dunaj
*2013 DEAR ART, MSUM, Calvert 22, London
*2013 REALITY IS NOT ENOUGH: MOCKUMENTARY, Moscow Museum of Modern Art, Moscow
*2012-2013 DEAR ART, MSUM, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana
*2012 ABoT, 
Turneja knjig umetnika, umetniški natečaj in potujoči muzej, Mednarodni grafični likovni center, (razstavljeno delo knjiga umetnika Life [in Progress])
*2011-12 SCENARIOS ABOUT EUROPE, Galerie für Zeitgenössische Kunst, Leipzig
(razstavljeno delo Podpis, avtorjev Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša)
*2011-12 SEDANJOST IN PRISOTNOST, MSUM, Muzej sodobne umetnosti Metelkova
(razstavljeno delo Triglav na Triglavu, avtorjev Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša)
*2011 Umjetnost u službi… , Galerija PM, DOM HDLU, Trg žrtava fašizma bb, Zagreb, Hrvatska. (razstavljeno delo Name Readymade, avtorjev Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša)
*2011 54th International Art Exhibition Venice Biennale, The Italian Pavilion (razstavljeno delo Generalità, avtorjev Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša)
*2009 Re-akt, Museum of Contemporary Art, Bucarest, Museudm of Modern Art, Rijeka,Galerija ŠKUC, Ljubljana
*2009 Re-akt, Museum of Contemporary Art, Bucarest, Museudm of Modern Art, Rijeka,Galerija ŠKUC, Ljubljana
*2008 Transmediale 08, Haus der Kulturen der Welt, Berlin
*2008 Transmediale 08, Haus der Kulturen der Welt, Berlin
Vrstica 64: Vrstica 93:


==Režije==
==Režije==
*1997 Emil Hrvatin ''Banket'', [[SNG Nova Gorica|PDG Nova Gorica]]
{{#dynamic_content:rep | person | 12375 | directings}}
*1995 Emil Hrvatin ''Celica'', Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana


==Dramski tekst==
==Dramski tekst==
Vrstica 193: Vrstica 221:
*1989 PANOPTIKUNST, v katalogu Risbe, modeli, objekti Jana Fabra, Moderna galerija, Ljubljana, december 1989, 7-12, angleški prevod 13-19
*1989 PANOPTIKUNST, v katalogu Risbe, modeli, objekti Jana Fabra, Moderna galerija, Ljubljana, december 1989, 7-12, angleški prevod 13-19
*1989 RAIN MAN, Ekran /Ljubljana/, 1989, 3/4: 28
*1989 RAIN MAN, Ekran /Ljubljana/, 1989, 3/4: 28
==Izbrana bibliografija o delih Janeza Janše==
===Knjige===
*2013 Domenico Quaranta, Troika, Link Editions, Brescia, Aksioma, Ljubljana
*2011 Zid objokovanja/The Wailing Wall, uredila Janez Janša in Maja Murnik, Maska, Ljubljana
*2008 NAME Readymade, Moderna galerija Ljubljana, Revolver, Berlin
*2008 Marcel Štefančič, jr. Janez Janša. Biografija, Mladina, Ljubljana
*2003 _Memory_Privacy_Spectatorship, On Emil Hrvatin’s Performances, uredila Maja Žerovnik, Maska
===Katalogi===
*2010 Podpis - Signature, Koroške galerije, Aksioma
*2009 Life [in Progress], Centro Municipal de Arte Hélio Oiticica, Rio de Janeiro
===Članki v strokovnih publikacijah===
*2012 Miško Šuvaković, „Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša: subjekti nestabilnog nominalizma“ v Umetnost i politika, Službeni glasnik, Beograd 2012, str. 433-449.
*2012 Boris Dežulović, “Je li Janez Janša kreten?”, v Rat & mir, VBZ, Zagreb, 2012, pp. 61-63
*2012 Konstantina Georgelou & Janez Janša, “Janez Janša's Camillo 4”, v Performance Research, Routledge, London, vol. 17, no. 3, June 2012, str. 83-89
*2012 Barbara Orel, “Performing Memory in the Age of the Internet”, v Performance Research, Routledge, London, vol. 17, no. 3, June 2012, str. 90-94
*2012 Ana Vujanović, „NAME Readymade“, TDR The Drama Review, 56:4 (T216), Winter 2012, str. 80-82
*2012 Gašper Troha, “Politično gledališče na meji med umetniškim in družbenim poljem”, v Hibridni prostori umetnosti / uredili Barbara Orel, Maja Šorli in Gašper Troha,  Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Maska, Ljubljana 2012, str. 53-74.
*2012 Tomaž Toporišič, “Gledališče kot nedokončana arhitektura — hibridni prostori performativnih praks”,
v Hibridni prostori umetnosti / uredili Barbara Orel, Maja Šorli in Gašper Troha,  Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Maska, Ljubljana 2012, str. 37-51.
*2012 S.E.Wilmer,  “Playing with citizenship: NSK and Janez Janša”, Citizenship Studies, Vol. 16, Nos. 5–6, August 2012, str. 827–838
*2012 Maja Lozić, “Demokracija na ukaz. Politične taktike sodobne umetnosti”, Likovne besede, št. 95, 2012, str. 27-32
*2011 Ric Allsop, »Notities bij een verschijningsruimte«, in Etcetera, vol. 29, no. 124, maart 2011, str. 56-60
*2011 Maaike Bleeker  "Tranen trekken in Camillo's geheugentheater" v TM/Theatermaker, Amsterdam, Jaargang 15, nr. 4, mei 2011, str. 38-41.
*2011 Tomaž Toporišič,  “Performativne revolucije igralčevega in gledalčevega telesa”, v Maska, Ljubljana, št. 139-140, poletje 2011, str. 6-14.
*2011 Martina Ruhsam, »Kollektivität und Kollaboration: das Projekt Collect-if by Collect-if«, v Kollaborative Praxis: Choreographie, Turia + Kant, Vienna, Berlin, 2011, str. 55-73
*2011 Rok Vevar, »Original, ponovitev in razlika« in »Več kot nas bo, prej bomo na cilju«, v Rok za oddajo, Litera, Maribor, 2011, str. 96-99 in 147-151
*2011 Alessandro Ludovico, “Multiple Selbstdarstellung. Die Erosion von Identität in sozialen Netzwerken”, Springerin, Band XVII, Heft 4, Herbst 2011, str. 32-37
*2010 Ric Allsop, “Some Remarks on a Space of Appearance”, in 25: An Anthology for the 25th Aniversary of BIT-Teatergarasjen, Bergen
*2010 Zdenka Badovinac »Kako važno je imenovati se Janez?«, v Avtentični interes, Maska, Ljubljana, 2010, str. 159-169
*2010 Aldo Milohnić,  “No Name”, v The Renaming Machine, Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., Ljubljana, 2010, str. 242-250
*2010 Mladen Dolar, »How you’ve changed, Emil«, in Reconstruction, Voice, Identity, edited by Jedrt Jež
Furlan, Maska, Ljubljana 2010, str. 9-21
*2010 Marina Gržinić, “From Biopolitics to Necropolitics and the Institution of Contemporary Art”, v Biopolitics, Necropolitics and de-coloniality, Pavillion, Bucharest, no.14, 2010, str. 35-48
*2010 Ixiar Rozas, »¿Y si resulta que nos lo inventiams?«, in Hacer Historia. Reflexiones desde la practica de la danza (Isabel de Naveran ed.), Centro Coreografico Galego, Institut del Teatre, Mercat de les Flores, Barcelona, 2010, str. 85-113
*2009 Ramsay Burt, “History, memory, and the virtual in current European dance practice”, Dance Chronicle, 32, 2009, str. 442–467.
*2009 Wolf-Dieter Ernst, “Partisan Warfare. Training, commitment and the politics of entertainment”, v Performance Research, Routledge, London, vol. 14, no. 2, June 2009, str. 114-118
*2009 Aldo Milohnić, »Ime mi je Janša, Janez Janša«, v Teorije sodobnega gledališča in performansa, Maska, Ljubljana, 2009, str. 181-207
*2009 Lev Kreft, »The Name as a Readymade«, Frakcija, No. 50, Zagreb 2009, str. 76 – 87
*2009 Astrid Peterle, »Ponovne uprizoritve in potencial preračunanega neuspeha«, in Prišli so Pupilčki, Maska, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana, 2009, str. 297-312
*2009 Astrid Peterle, “Reenactments und das Potential kalkulierten Scheiterns”, in Tanzjournal, Berlin, no. 5/2009, str. 6-14
*2009 Miško Šuvaković, »Strategije politizacije sodobne umetnosti. Študije primera: umetnost v Sloveniji na prehodu iz dvajsetega v enaindvajseto stoletje«, v Interpretacije vizualnosti, uredil Tomislav Vignjević, Koper, Annales, 2009, str. 117-129.
*2009 Miško Šuvaković, Skrite zgodovine skupine OHO, Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., Ljubljana 2009, str. 104-109.
*2009 Domenico Quaranta, “Janez Janša, Slovene National Theatre”, v RE:akt! Reconstruction, Re-enactment, Re-reporting, edited by Antonio Caronia, Janez Janša, Domenico Quaranta, Fpeditions, Brescia, 2009, str. 105–110.
*2009 Domenico Quaranta, “Mount Triglav on Mount Triglav”, v RE:akt! Reconstruction, Re-enactment, Re-reporting, edited by Antonio Caronia, Janez Janša, Domenico Quaranta, Fpeditions, Brescia, 2009, str. 96–103.
*2009 Tomaž Toporišič, »Performativnost scenskih in vizualnih umetnosti ter nove oblike vezljivosti umetniških medijev«, v Interpretacije vizualnosti, uredil Tomislav Vignjević, Koper, Annales, 2009, str. 85-98.
*2009 Tomaž Toporišič, “Artaud’s Theatre of Cruelty and Subversive strategies in Today’s Art”, in Art. Resistance, Subversion, Madness, edited by Polona Tratnik, Monitor ZSA, vo. XI, no. 1-2, Annales, Koper 2009, str. 69-78.
*2008 Fleur Bokhoven “Performance Documentation 4: Camillo Memo 4.0: The Cabinet of Memories. A Tear Donnor Session”, v Anatomy Live: Performance and the Operating Theatre, edited by Maaike Bleeker, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2008, str. 147-150
*2008 Bojana Kunst, “Se bo še zgodilo? O možnostih in nemožnostih odpora”, Maska, Ljubljana, št. 113-114, pomlad 2008, str. 56-65
*2008 Gašper Troha,  “Communist and Democratic Censorship in Slovenia: The Case of Pupilja papa Pupilo pa Pupilčki”, Primerjalna književnost/Comparative literature, Ljubljana, no.31 special issue, 2008, str. 251–258
*2008 Blaž Lukan, »Ime u performativu: projekat Janez Janša«, Scena, Novi Sad, 4/2008, str. 131-141.
*2008 Linda Lewkowicz, Sybille Cornet, Béatrice Didier, “Trouble”, Ballet-tanz Yearbook 2008, str. 101–103
*2008 Blaž Lukan, »Projekt Janez Janša«, Amfiteater, 1,1 (2008), str. 71-86.
*2008 Blaž Lukan, “Predstava in pisava”, v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc in Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str. 149-173.
*2008 Martina Ruhsam, „Es ist ein name! die Wundersame Vermehrung der Janez Janšas“, Corpus, 10.02.2008, www.corpusweb.net.
*2008 Tomaž Toporišič,  “Političnost spleta živega in mediatiziranega”, v Maska, Ljubljana, št. 113-114, pomlad 2008, str. 51-55.
*2008 Tomaž Toporišič, “Effects of Names and Signatures: Janez Janša, Janez Janša and Janez Janša”, Herbst: Theorie zur Praxis, Steierischer Herbst: Graz, 2008.
*2008 Tomaž Toporišič, Levitve drame in gledališča. Nomadskost, rapsodičnost in subverzivnost v sodobni drami in uprizoritvenih praksah, založba Aristej Maribor, 2008, str. 134-191.
*2008 Tomaž Toporišič, “Performativni obrat in njegove sledi v sodobnem gledališču in scenskih umetnostih”, Amfiteater, 1, 2008, str. 167-180.
*2008 Tomaž Toporišič,  “Jeziki predstave in politike teksta”, v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc in Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str. 48-68
*2008 S.E.Wilmer,  “Performing Statelessness”, Amfiteater, 2, 2008, str. 52–68.
*2007 Petra Kapš, "Konstrukcija in re-uprizarjanje slovensk(e)(osti) umetnosti, Triglav brez konca", Reartikulacija, str. 18-19, okt/nov 2007.
*2007 Tomaž Toporišič, “Tragovi performerskog obrata u suvremenom pozorištu”, Scena, Novi Sad, 2007. broj 3-4, godina XLIII.
*2007 Tomaž Toporišič, “Traces of the Performative Turn in the Contemporary Theatre and Performance”, v zborniku predavanj Imaginacija, čutnost in umetnost, SDE, Ljubljana, 2007, 211-214.
*2007 Katherina Zakravsky, »Pupilija ponovo uprizorena. Foto-roman«, Frakcija, No. 42., Zagreb 2007, str. 58-65.
*2007 Barbara Orel,  “Cabinet of Tears: The Art of Memory, Perception and Digital Technology”, V: Theatre and Memory. Ur. Jelena Lužina. Skopje: Faculty of Dramatic Arts, 2007, str. 53-62.
*2007 Goran Sergej Pristaš, »Operacija, intervencija, rekonstrukcija«, Frakcija, No. 42., Zagreb 2007, str. 20-23.
*2007 Katherina Zakravsky, »On the Reenactment of Pupilija. A Photo Novel«, Documenta 12 Magazine, No. 3., Kassel 2007, str. 76-85
*2006 Veronika Darian, “PCs (read ‘pieces’) of Evidence: Who Speaks? Whodunit? And Who Am I?”, in Mind the Map! History is not given, edited by Marina Gržinić, Günther Heeg and Veronika Darian, Unviersität Leipzig, Revolver, Frankfurt, 2006, str. 104-111
*2006 Jasna Vombek, "Avtentičnost  virtualne participacije" and "Privlačna zmuzljivost scenske avtorefleksije" in Prevzetnost pogleda, JSKD, Ljubljana, 2006, str. 103-108
*2005 Maaike Bleeker  "Moet theater de wereld redden?" v Etcetera, Brussel, Jaargang 23, nr. 99, december 2005, str. 73-76.
*2005 Arnd Wesemann, »Portrait: Emil Hrvatin«, ballet-tanz, no. 4, April 2005, Berlin, str. 20-25
*2005 Tomaž Toporišič »Strategies of (political) subversion in contemporary performing  arts«, (Pograjc, Zupančič, Hrvatin: Three Cases in Slovenia), Maska, no. 92-93, 2005, str. 64-70
*2004 Tomaž Toporišič, “Primer Emil Hrvatin: performativnost teorije”, v Tomaž Toporišič, Med zapeljevanjem in sumničavostjo. Razmerje med tekstom in uprizoritvijo v slovenskem gledališču druge polovice 20. stoletja, Maska, Ljubljana, 2004, str. 174-176
*2004 Ric Allsop, »Collect-if«, Frakcija, Zagreb, no. 30-31, winter 2003, spring 2004, str. 58-63
*2004 Nadia Perucic, »Navigating the Social Order: Alternative Currents in Relation of Power«, Social Capital. Forms of Interaction, Whitney Museum of American Art, New York, 2004, str. 13-18
*2003 Barbara Orel,  “The Radiation of the Fictious into the Real, of the Public into the Private”, Maska, vol. XVIII, no. 78-79, zima 2003, str. 92-95
*2003 Luk Van den Dries and Nele Decock,  »Ceçi n'est pas la réalité«, in Zero Visibility, edited by Valentina Valentini, Maska, Ljubljana, 2003, str. 193-196
*2003 Luk Van den Dries,  »Tearjerkers and Mindgames. About Emil Hrvatin's Theatre Work«, TheaterForum, La Jolla, California, no. 23, Summer/Fall 2003, str. 3-11
*2003 Arnd Wesemann,  »Schmecken und Riechen«, ballet-tanz, no. 8-9, August-September 2003, Berlin, str. 42-47
*2002 Marina Gržinić,  “Emil Hrvatin’s Memory Cabinets”, PAJ, A Journal of Performance and Art, New York, no. 71, May 2002, str. 108-114
*2002-2003 Franck Ancel, »L’art de la memoire ou la memoire de l’art«, in Ligeia, Dossiers sur l’art, Paris, no. 41-44, Octobre 2002 – Juin 2003, str. 9-22.
*2002 Kurt Taroff, »Long Distance Performance: Emil Hrvatin's Miss Mobile at La Mama«, Slavic and East European Performance, New York, vol 22, no.2, Spring 2002, str. 94-97
*2001 Marina Gržinić,  “Dragan Živadinov’s Nordung Cosmokinetic Cabinet Theatre and Emil Hrvatin’s Cabinet of Memories”, in Digitized Bodies / Virtual Spectacles, edited by Nina Czegledy, Ludwig Museum Budapest, 2001, str. 71-85
*2001 Peter Matussek,  “The Renaissance of the Theatre of Memory”, Janus, Antwerp, no. 8/01, str. 4-8
*2001 Miško Šuvaković, “Gledališče v teoriji, performativnost teorije: Emil Hrvatin”, in Miško Šuvaković, Anatomija angelov, Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana, 2001, str. 234-237
*2001 Janez Vrečko »Drive in Camillo kot zgodovina prihodnosti«, Maska, vol. XVI, no. 66-67, zima 2001, str. 54-57
*2001 Luk Van den Dries and Nele Decock,  »Keep out of fiction (no one is watching)«, Janus, Antwerp, no. 9/01, str. 11-16
*2000 Arnd Wesemann,  »A drive-in ballet in Ljubljana«, ballet-tanz, no. 8-9, August-September 2000, Berlin, str. 68
*1999 Tatjana Greif,  “Images Seen – Freedom Captured. Giulio Camillo In The Age of Information”, Frakcija, Zagreb, no. 10-11, 1999, str. 151-154
*Marisa Jahn, »Subversion and Similitude in the Janez Janša Project«, in Byproduct. On the Excess of Embedded Art Practices, YYZBOOKS, Toronto, str. 120-122
*S.E.Wilmer, »Renaming and Performative Reconstructions: The Uncanny Multiplication of Janez Janša«, Theatre Research International, vol. 36, no. 1, str. 47–63


== Posebni članki ==
== Posebni članki ==
* Marina Gržinić, "Od biopolitki do Necropolitics proti institucij sodobne umetnosti", v biopolitki, Necropolitics proti de-coloniality, Pavilion, Bukarešta, No.14, 2010, str. 35-48
* [[Janez Janša, Dušan Jovanović/Anja Roter: SPOMENIK G (2009): »In kaj če smo si vse skupaj izmislili?« Problematika gledališke rekonstrukcije | Anja Roter: Spomenik G (2009): »In kaj če smo si vse skupaj izmislili? "Problematika gledališke rekonstrukcije]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]] v Ljubljani.
* [[Janez Janša, Dušan Jovanović/Anja Roter: SPOMENIK G (2009): »In kaj če smo si vse skupaj izmislili?« Problematika gledališke rekonstrukcije | Anja Roter: Spomenik G (2009): »In kaj če smo si vse skupaj izmislili? "Problematika gledališke rekonstrukcije]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost v literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]] v Ljubljani.
* [[Janez Janša, Dušan Jovanović/Neža Pahovnik: SPOMENIK G (2009): Zadeva je delikatna.| Neža Pahovnik: Spomenik G (2009): Zadeva je delikatna.]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]] v Ljubljani.
* [[Janez Janša, Dušan Jovanović/Neža Pahovnik: SPOMENIK G (2009): Zadeva je delikatna.| Neža Pahovnik: Spomenik G (2009): Zadeva je delikatna.]], Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za primerjalno književnost v literarno teorijo, Seminarska naloga (2008/09), Mentor: as. dr. [[Gašper Troha]] v Ljubljani.
* Wolf-Dieter Ernst, "Partizánske Warfare. Usposabljanje, zabava Obveznosti v politiko", v Performance Research, Routledge, London, vol. 14, no. 2 junij 2009, str 114-118
* Astrid Peterle, »Ponovne uprizoritve v potencial preračunanega neuspeha«, pri Prišli so Pupilčki, Maska, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana, 2009, str. 297-312
* Astrid Peterle, "Reenactments und das Potential kalkulierten Scheiterns", v Tanzjournal, Berlin, no. 5 / 2009, str 6-14
* Fleur Bokhoven "Performance Dokumentacija 4: Camillo Memo 4.0: Kabinet spominov. Session Tear Donnor", v Anatomy Live: Uspešnost poslovanja v gledališče, ki ga je uredila Maaike Bleeker, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2008, str 147-150
* [[Tomaž Toporišič]], "Jeziki predstave v politike besedila", v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc proti Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str 48-68
* [[Blaž Lukan]], "Ime u performativu: projekat Janez Janša«, Scena, Novi Sad, 4 / 2008, str. 131-141.
* [[Blaž Lukan]], »Projekt Janez Janša«, Amfiteáter, 1,1 (2008), str. 71-86.
* [[Blaž Lukan]], "predstav v pisava", v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc proti Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str 149-173
* [[Barbara Orel]], "Kabinet of Tears: The Art of Memory, zaznavanje v digitalni tehnologiji", V: Gledališče v spomin. Ur. Jelena Lužina. Skopje: Fakulteta za dramske umetnosti 2007, str. 53-62.
* Katherina Zakravsky, »Na Reenactment of Pupilija. Foto roman «, Documenta Magazine 12, št. 3., Kassel 2007, str 76-85
* Veronika Darianov, "računalniki (glasi" kosov ") dokazov: Kdo Govori? Whodunit? In kdo sem jaz?", V Mind Map! Zgodovina ni dano, edited by Marina Gržinić, Heeg Günther Darianov proti Veronika, Unviersität Leipzig, Revolver, Frankfurt 2006, str 104-111
* [[Jasna Vombek]], »Avtentičnost navideznega participacije" in "Privlačna zmuzljivost scenske avtorefleksije" v Prevzetnost pogleda, JSKD, Ljubljana, 2006, str 103-108
 
* Maaike Bleeker "Moet gledališče de wereld Ocrveniti?" v tako dalje, Brussel, Jaargang 23, nr. 99, december 2005, str 73-76.
* Arnd Wesemann, »Portret: Emil Hrvatin«, balet-Tanz, no. 4, april 2005, Berlin, str 20-25
* [[Tomaž Toporišič]], »Strategije (Politične) subverzije sodobnih scenskih v umetnostih (Pograjc, Zupančič v Hrvatin: trije slovenski primeri)«, Maska, št. 92-93, 2005, str. 57-73
* Ric Allsop, »Zberemo-CE«, Frakcija, Zagreb, no. 30-31, zima 2003, pomlad 2004, str 58-63
* Nadia Perucic, »Sprehod Družbeni red: Alternativni tokovi v razmerje moči«, Social Capital. Oblike Interaction, Whitney Museum of American Art, New York, 2004, str 13-18
* [[Tomaž Toporišič]], "Primer Emil Hrvatin: performativnost teorije", v Tomaž Toporišič, Med zapeljevanjem v sumničavostjo. Razmerje med tekstom v uprizoritvijo v slovenskem gledališču druge polovice 20. stoletja, Maska, Ljubljana, 2004, str 174-176
* [[Barbara Orel]], "Radiation za fiktivne v Real, za javno v zasebno", Maska, vol. XVIII, no. 78-79, zima 2003, str 92-95
* Arnd Wesemann, »Schmecken und Riechen«, balet-Tanz, no. 8-9, avgust-september 2003, Berlin, str 42-47
* Luk Van den Dries proti Nele Decockom, "Ceci n'est pas la réalité«, proti Zero Visibility, ki ga je uredila Valentina Valentini, Maska, Ljubljana, 2003, str 193-196
* Luk Van den Dries, »Tearjerkers v Mindgames. O Emil Hrvatin's Theatre Work «, TheaterForum, La Jolla, Kalifornija, no. 23, Summer / Fall 2003, str 3-11
* Franck Ancel, »L'art de la opomnika ou la opomnika de l'art«, v Ligeia, Dossiers sur l'art, Pariz, no. 41-44, Octobre 2002 - Juin 2003, str 9-22.
* Kurt Taroff, »Long Distance Performance: Emil Hrvatin's Miss Mobile v La Mama«, slovanski v vzhodnoevropski Performance, New York, vol 22, No.2, Spring 2002, str 94-97
* Marina Gržinić, "Memory Cabinets Emil Hrvatin's", PAJ, Journal of Performance umetnosti v New Yorku, no. 71, maj 2002, str 108-114
* Miško Šuvaković, "Gledališče v teoriji, performativnost teorije: Emil Hrvatin", v Miško Šuvaković, Anatomija angelov, v Znanstveno publicistično središče, Ljubljana 2001, str. 234-237
* Janez Vrečko »Drive proti Camillo kot zgodovina prihodnosti«, Maska, vol. XVI, no. 66-67, zima 2001, str 54-57
* Marina Gržinić, "Nordung Dragana Živadinova v Cosmokinetic kabineta gledališče v kabineta Emil Hrvatin o Memories", v Digitized Bodies / Virtual Očala, ki ga je uredila Nina Czegledy, Ludwig Museum Budapest, 2001, str 71-85
* Arnd Wesemann, »Drive-in balet v Ljubljani«, balet-Tanz, no. 8-9, avgust-september 2000, Berlin, str 68
* [[Tatjana Greif]], "Images Seen - Svoboda ujeta. Giulio Camillo V Age of Information«, Frakcija, Zagreb, št. 10-11, 1999, str 151-154
* Peter Matussek, "renesančne gledališča Memory", Janus, Antwerp, no. 8 / 01, str 4-8
* Luk Van den Dries proti Nele Decockom, »shranjujte izven leposlovje (nihče ne gleda)«, Janus, Antwerp, no. 9 / 01, str 11-16


==Nagrade==
==Viri in literatura==
*[https://www.neodvisni.art/podatkovnik/janez-jansa-emil-hrvatin/ Neodvisni]


==Zunanje povezave==
==Zunanje povezave==
Vrstica 239: Vrstica 327:
*[http://www.janezjansa.si www.janezjansa.si]
*[http://www.janezjansa.si www.janezjansa.si]
*[http://www.ljudmila.org/camillo/ Camillo]
*[http://www.ljudmila.org/camillo/ Camillo]
*[http://www.delo.si/zgodbe/sobotnapriloga/janez-jansa-majhnost-je-lepa-obenem-cloveska-in-necloveska.html?fb_action_ids=10201883306457447&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B238019543048648%5D&action_type_map=%5B%22og.recommends%22%5D&action_ref_map Janez Janša: »Majhnost je lepa. Obenem človeška in nečloveška.« - www.delo.si, 22.2.2014]
*[http://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174358640 Umetnik Janez Janša, oddaja Nočni obisk, 07.09.2015]
*[https://www.dnevnik.si/1042753029/kultura/oder/ime-ki-ga-nocem Ime, ki ga nočem - www.dnevnik.si, 18.10.2016]
*[https://www.dnevnik.si/1042765557/kultura/oder/minister-se-jemljete-resno Minister, se jemljete resno? - www.dnevnik.si, 14.03.2017]
*[https://www.neodvisni.art/podatkovnik/janez-jansa-emil-hrvatin/ NEODVISNI podatkovnik]

Trenutna redakcija s časom 13:57, 16. april 2021

Življenjepis

(*1964, Rijeka) Janez Janša je avtor, režiser in izvajalec interdisciplinarnih projektov. Študiral je sociologijo in gledališko režijo na Univerzi v Ljubljani ter gledališko teorijo na Univerzi v Antwerpnu. Janša je ustvaril številna samostojna avtorska scenska dela - med drugimi Camillo Memo 1.0, Miss Mobile, Mi vsi smo Marlene Dietrich FOR, Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija, Fake it! in Slovensko narodno gledališče, ki so bila predstavljena na pomembnih evropskih in ameriških prizoriščih, med drugim: Piccolo Teatro (Milano), Le Centre national d'art et de culture Geoerges Pompidou (Pariz), La MaMa Experimental Theatre Club (New York), Highways Performance Space (Los Angeles), ICA (London), Hebbel am Ufer (Berlin), Impulstanz (Dunaj), Tanz im August (Berlin), Tramway (Glasgow)in Tanzquartier (Dunaj). Nastopal je tudi v projektu Meg Stuart At the Table. Janša je avtor in soavtor interdisciplinarnih, konceptualnih in vizualnih del, med njimi Kabinet spominov – solzodajalska akcija, Begunsko taborišče za državljane prveg sveta, Signatura Dogodek Kontekst ter NAME Readymade (oboje z Janezom Janšo in Janezom Janšo). Je soustanovitelj organizacije P.E.A.C.E. - Peacekeepers' entertainment, art and cultural exchange (z Maretom Bulcem). Z interdisciplinarnimi projekti je sodeloval na razstavah v Benetkah, New Yorku, Atenah, Zagrebu, Gentu, San Franciscu, Johannesburgu, Berlinu, Grazu, Rio de Janeiru ...

Janša je uredil temeljne zbornike s področja sodobne teorije scenskih umetnosti (Prisotnost, predstavljanje, teatralnost in Teorije sodobnega plesa) ter napisal monografijo o belgijskemu umetniku Janu Fabru (Ponavljanje, norost, disciplina - celostna umetnina Fabre), ki je bila prevedena v francoščino, nizozemščino in italijanščino. Razprave objavlja v najpomembnejših evropskih in svetovnih revijah s področja scenskih umetnosti. Masko, časopis za scenske umetnosti je urejal med leti 1998 in 2006.

Je soustanovitelj Centra za raziskave scenskih umetnosti DELAK ter izobraževalnega programa Seminar sodobnih scenskih umetnosti. Redno izvaja delavnice in predava na evropskih in ameriških univerzah in v umetniških središčih. Za svoje delo je prejel več nagrad v Sloveniji in tujini. Do leta 2021 je bil direktor Maske, zavoda za založniško, kulturno in producentsko dejavnost. Bil je docent za gledališko in radijsko režijo na Univerzi v Ljubljani ter sooblikovalec teoretskega programa Tanzquartierja na Dunaju. Od leta 2021 na akademiji za umetnost v Berlinu vodi magistrski študij.

Umetniška dela

Gledališče in sodobni ples

  • 2015 Zraka (soavtorji: Boštjan Narat, Irena Preda, Irena Tomažin), r. Janez Janša, Slovensko mladinsko gledališče, Maska
  • 2013 Sokol!, En-knap, Maska Ljubljana
  • 2012 Küche Elf, Freie Universtät Berlin, Akademie der Künste, Berlin
  • 2011 Kdo je naslednji?, Maska Ljubljana, Inkonst, Malmo, Tanzquartier, Vienna
  • 2010 Več nas bo, prej bomo na cilju, Maska Production, Ljubljana
  • 2009 Spomenik G2, Maska in Mestno gledališče ljubljansko
  • 2007 Program!, Tanzquartier, Dunaj, Tanz im August, Berlin, Kampnagel, Hamburg
  • 2007 Slovensko narodno gledališče, Maska
  • 2007 Fake it!, Exodos
  • 2006 Pupilija, Papa Pupilo Pa Pupilčki - Rekonstrukcija, Maska in Ex Ponto
  • 2006 Soiree, Tanz im August, Berlin
  • 2005 Mi vsi smo Marlene Dietrich For, Maska, Iceland Dance Comapny, Reykjavik
  • 2003 Paradise?, UIA, Troubleyn Theatre, Antwerpen
  • 2003 Collect-if, Maska, Troubleyn, Vooruit, Gent
  • 2001 Q&A. Very private. Very public, Maska in Cankarjev dom
  • 2000 Drive in camillo, Manifesta 3, Cankarjev dom in Maska
  • 2000 Kača na nebesnem svodu, Museo Provincale di Gorizia
  • 1998 Camillo - Memo 1.0 : Construzione del teatro, Piccolo Teatro di Milano – Teatro d’Europa, Milan
  • 1997 Moške fantazije, Slovensko mladinsko gledališče in KUD B-51
  • 1997 Banket, SNG Nova Gorica in KUD B-51
  • 1995 Celica, Slovensko mladinsko gledališče
  • 1994 Novi organon, Cankarjev dom in KUD B-51
  • 1993 Ženska, ki nenehno govori, Cankarjev dom, In-art center
  • 1990 Kanon, Zaklonišče B-51, Ljubljana

Performansi in interdisciplinarna dela

  • 2012 Zidova objokovanja, Maribor – Evropska prestolnica kulture, APT, Novo mesto, Maska, Ljubljana, Huis/Festival a/d Werf, Utrecht
  • 2011 Zid objokovanja, APT, Novo mesto, Maska, Ljubljana, Huis/Festival a/d Werf, Utrecht
  • 2008 Življenje [V nastajanju], Maska in Tanz im August, Berlin
  • 2008 Signatura Dogodek Kontekst, Aksioma, Masa, Maska, Berlin
  • 2007 Triglav na Triglavu, Aksioma, Masa, Maska, Triglav
  • 2005 CC Center ~ City, Maska
  • 2005 P.E.A.C.E. - Peacekeeping, Entertainment, Art and Culture Exchange, Zavod NO HISTORY, Maska
  • 2004 Begunsko taborišče za državljane prvega sveta, Maska
  • 2001 Miss mobile – Performans mobilne telefonije, Maska
  • 1998 Camillo - Memo 4.0: Kabinet spominov - Solzodajalska akcija, Slovenian Theatre Museum, KUD B-51
  • 1998 Ferdo Delak – Avantgardist – cd-rom, Zavod Delak – Center za raziskave scenskih umetnosti, Ljubljana
  • 1993 Razlika in ponavljanje – Živi muzej, Squated Military House at Metelkova City, Ljubljana

Film in video

  • 2012 Jaz sem Janez Janša /soavtor zgodbe, koscenarist/, dokumentarni film, 67', Aksioma
  • 2012 Zidova objokovanja, video, 2'11, Maska


Samostojne razstave

  • 2013 Dražba, soavtor skupaj z Janezom Janšo in Janezom Janšo, Aksioma, Ljubljana
  • 2013 Rad, soavtor skupaj z Janezom Janšo in Janezom Janšo, Mali salon, Rijeka
  • 2011 Generalita , soavtor skupaj z Janezom Janšo in Janezom Janšo, Italian Institute of Culture, Breg 12, Ljubljana
  • 2010 Podpis, Koroške galerije, Ravne na Koroškem
  • 2010 Life [In progress], Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka
  • 2009 Life [In progress], Centro Municipal de Arte, Helio Oiticica, Rio de Janeiro
  • 2008 Name readymade, Forum Stadtpark, Steierischer Herbst, Graz
  • 2005 CC Center ~ City, Galerija P74, Ljubljana
  • 2004 Refugee camp for the first world citizens, Filodramatica, Rijeka
  • 2004 Refugee camp for the first world citizens, Močvara, Zagreb
  • 1998 Camillo - Memo 0.1 (1998), Teatro Miela, Trst

Skupinske razstave (izbor)

  • 2013 1:1, MSUM, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana
  • 2013 I AM ANOTHER WORLD, Akademie der bildenden künste Wien, Dunaj
  • 2013 DEAR ART, MSUM, Calvert 22, London
  • 2013 REALITY IS NOT ENOUGH: MOCKUMENTARY, Moscow Museum of Modern Art, Moscow
  • 2012-2013 DEAR ART, MSUM, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana
  • 2012 ABoT, 
Turneja knjig umetnika, umetniški natečaj in potujoči muzej, Mednarodni grafični likovni center, (razstavljeno delo knjiga umetnika Life [in Progress])
  • 2011-12 SCENARIOS ABOUT EUROPE, Galerie für Zeitgenössische Kunst, Leipzig

(razstavljeno delo Podpis, avtorjev Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša)

  • 2011-12 SEDANJOST IN PRISOTNOST, MSUM, Muzej sodobne umetnosti Metelkova

(razstavljeno delo Triglav na Triglavu, avtorjev Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša)

  • 2011 Umjetnost u službi… , Galerija PM, DOM HDLU, Trg žrtava fašizma bb, Zagreb, Hrvatska. (razstavljeno delo Name Readymade, avtorjev Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša)
  • 2011 54th International Art Exhibition Venice Biennale, The Italian Pavilion (razstavljeno delo Generalità, avtorjev Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša)
  • 2009 Re-akt, Museum of Contemporary Art, Bucarest, Museudm of Modern Art, Rijeka,Galerija ŠKUC, Ljubljana
  • 2008 Transmediale 08, Haus der Kulturen der Welt, Berlin
  • 2007 Triglav, Mala galerija, Ljubljana
  • 2005 Bare life - Minimum unit for living, Vooruit, Gent
  • 2004 Social capital, Whitney Museum of American Art Independent Study Program exhibition, New York
  • 2004 The sneeze, Gazon Rouge Gallery, Athens
  • 2004 Borders, Galleria A+A, Venice
  • 2001 Zero gravity, Corner, Manchester
  • 2000 Zero gravity, Salon 3, London
  • 1999 Prague quadrennial, Internatiopnal Exhibition of Set and Costume Design, Prague

Režije

Dramski tekst

SLOVENSKO NARODNO GLEDALIŠČE, Govorni material za poljubno število izvajalcev

Bibliografija

Avtor knjig

  • 2009 Life [In progress], Maska, Ljubljana
  • 2001 Ripetizione, folia, disciplina – L’opera teatrale di Jan Fabre, Infinito Ltd edizioni, Torino
  • 1994 Herhaaling, waanzin, discipline - Het theaterwerk van Jan Fabre, Kritak, International Theatre Bookshop, Leuven, Amsterdam
  • 1994 Jan Fabre - La discipline du chaos, le chaos de la discipline, Armand Colin, Paris
  • 1993 Ponavljanje, norost, disciplina - Celostna umetnina Fabre, Moderna galerija Ljubljana in Zveza kulturnih organizacij Slovenije, Ljubljana


Urednik zbornikov

  • 2010 V imenu ljudstva!, Maska, Ljubljana
  • 2001 Teorije sodobnega plesa (urednik), Maska, Ljubljana
  • 1997 Banket (urednik), Društvo B-51 in Primorsko dramsko gledališče, Ljubljana, Nova Gorica
  • 1997 Moške fantazije. Zgodovina in perverznost (urednik), Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana
  • 1996 Prisotnost, predstavljanje, teatralnost (urednik) - zbornik razprav iz sodobnih teorij gledališča, Maska, Ljubljana
  • 1995 Celica (urednik) - zbornik razprav iz teorije vizualnega in percepcije, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana

Članki

(Upoštevane so le objave v strokovnih revijah, zbornikih, v katalogih)

  • 2013 FOOTNOTES TO WHILE YOU ARE WITH US HERE TONIGHT, v Tim Etchells, While You Are With Us Here Tonight, Live Art Development Agancy, London, 2013
  • 2012 RECONSTRUCTION 2, v Perform, Repeat, Record. Live Art in History, uredila Amelia Jones in Adrian Heathfield, intellect Bristol, UK / Chicago, USA, 2012, str. 367-383.
  • 2012 LIFE [IN PROGRESS], in Performance Research, a Journal for the Performing Arts, 2012, 17:5, pp. 107-109
  • 2011 ZAKON JE TEKST, v Zakon III. branje, Kulturno društvo Integrali, Ljubjana 2011, str. 53-63
  • 2011 THE LEGAL ACT IS A TEXT, in The Act, Third Reading, Kulturno društvo Integrali, Ljubjana 2011, pp. 55-65
  • 2010 ENAKOST V GLEDALIŠČU, v Jacques Ranciere, Emancipirani gledalec, Maska, Ljubljana, 2010, str. 85-98
  • 2010 RECONSTRUÇÃO 2 — SOBRE AS RECONSTRUÇÕES DE PUPILIJA, PAPA PUPILO AND THE PUPILCEKS E MONUMENT G, idança.txt ,Volume 1, Setembro 2010, str. 18-37
  • 2010 WHAT IF WE MADE IT ALL UP? (v soavtorstvu z Borisom Charmatzem in Geraldom Siegmundom), Scores No. 0, Tanzquartier Vienna, 2010, str. 13-21
  • 2010 YENIDEN INSA2. PUPILIJA, PAPA PUPILO AND THE PUPILCEKS’IN YENIDEN INSALARI, in Dansin zamani / Zamani dansi (Gurur Ertem, Noemie Solomon ur.), Bimeras yayinlari, Istanbul 2010, str. 44-65
  • 2010 RECONSTRUCCIÓN 2 - SOBRE LAS RECONSTRUCCIONES DE PUPILIJA, PAPA PUPILO Y LOS PUPILCEKS Y MONUMENT G, v Hacer Historia. Reflexiones desde la practica de la danza (Isabel de Naveran ed.), Centro Coreografico Galego, Institut del Teatre, Mercat de les Flores, Barcelona, 2010, pp. 85-113
  • 2009 SLOVENSKO NARODNO GLEDALIŠČE, Apokalipsa, no. 133, september 2009, str. 88-136
  • 2009 ŽIVLJENJE [V NASTAJANJU], Apokalipsa, no. 133, september 2009, str. 137-146
  • 2009 2023, v Prognosen über Bewegungen, b_books, Berlin, 2009, p. 248-261
  • 2009 I HAVE NO TIME®, v Prognosen über Bewegungen, b_books, Berlin, 2009, p. 348-351
  • 2009 REKONSTRUKCIJA2, v Prišli so Pupilčki, Maska, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana, 2009, str. 261-286
  • 2006 IF THERE IS NO MISSION, A MISSION BECOMES POSSIBLE. ON THE POSITION OF A CULTURAL JOURNAL UNDER CONDITIONS OF AN UNBEARABLE LIGHTNESS OF FREEDOM, in Leap into the City. Cultural Positions, Political Conditions. Seven Scenes from Europe, DuMont, Cologne, p. 490-500
  • 2006 THE TERMINAL SPECTACTOR, It takes place when it doesn't. On dance and performance since 1989, Revolver, Frankfurt am Main 2006, p. 17-26
  • 2006 THE DISPOSITIF OF FABRE'S PERFORMANCES, Jan Fabre / Homo Faber, ur. Giacinto Di Pietrantonio, Mercatorfonds, Gent 2006, p. 173-177
  • 2006 EAST-DANCE-ACADEMY (soavtorji Bojana Kunst, Aldo Milohnić in Goran Sergej Pristaš), v Frakcija, Zagreb, no. 41, jesen 2006, p. 62-66 (hr), 67-71 (eng)
  • 2005 COLLECT-IF (soavtorica Bojana Cvejić), v Frakcija, Zagreb, no. 36, ljeto 2005, p. 82-95
  • 2004 EX-JUGOSLAWIEN, v Heiner Muller Handbuch, Hans-Thies Lehmann/Patrick Primavesi (Hrsg.), Verlag J. B. Metzler, Stuttgart, Weimar, 2004, str. 363-364
  • 2004 REFUGEE CAMP FOR THE FIRST WORLD CITIZENS (with Peter Šenk), in 'Public vs Private: Cultural Policies and Art Market in Central and South-Eastern Europe' publication, Nataša Petrešin, Gregor Podnar ed., Kunsthalle Fridericanium, Kassel, Galerija ŠKUC, Ljubljana, p. 99-102
  • 2004 REFUGEE CAMP FOR THE FIRST WORLD CITIZENS (with Peter Šenk), in Aufbrueche, Theaterarbeit zwischen Text und Situation, Patrick Primavesi und Olaf A. Schmitt (Hg.), Theater der Zeit, Berlin 2004, p. 90-93
  • 2004 REFUGEE CAMP FOR THE FIRST WORLD CITIZENS (with Peter Šenk), Janus, 16/04, p. 77-79 (dutch version p. 111)
  • 2003 Margin, niche or mainstream? Cultural NGOs and cultural policy in Slovenia, 'Policies for Culture', OnlineJournal, no. 7 - Spring 2003, p. 14-15
  • 2003 IGRAČ I RAZLIKA, TkH, Beograd, septembar 2003, str. 45-54
  • 2002 DRAMATURGIJA GLEDANJA: TERMINALNI GLEDATELJ I DRUGE STRATEGIJE, TkH, Beograd, broj 3, april 2002, str. 36-41
  • 2002 BIOMECHANICS IN WEIGHTLESSNESS, PAJ, A Journal of Performance and Art, New York, No. 71, May 2002, vol XXIV, no. 2, p. 102-107
  • 2001 TERMINAL SPECTACTOR AND OTHER STRATEGIES, Interakta, 4, Rotterdam 2001, str. 19-24
  • 2001 “TERMINAL SPECTACTOR” UND ANDERE STRATEGIEN, Theater etcetera, Spielmotor Muenchen 2001, str. 29-40
  • 2001 TERMINAL SPECTACTOR AND OTHER STRATEGIES, Theater etcetera, Spielmotor Muenchen 2001, str. 41-52
  • 2001 TERMINAL SPECTACTOR AND OTHER STRATEGIES, Janus, 9/01, str. 62-67
  • 2001 TRANSFORMACIJE IN KASTRACIJSKI STROJI, v Boris Pintar, Jana Pavlič, Kastracijski stroji, Maska in Delak, 2001, str. 8-9
  • 2001 KRAJNJI GLEDATELJ I DRUGE STRATEGIJE, Treća, Zagreb, broj 1, vol. III, 2001, str. 175-186
  • 2000 ZIVADINOV’S BIOMECHANICS IN WEIGHTLESSNESS, Janus, 6/00, str. 38-42
  • 2000 KRIK, Pro Femina, 23-24, jesen-zima 2000, str. 193-205
  • 1999 VERJETI KOMENTATORJU?, v gledališkem listu za predstavo Gospod Puntila in njegov hlapec Matti, Primorsko dramsko gledališče Nova Gorica, str. 18-21
  • 1999 ZABORAV TEATRA VS. TEATAR MEMORIJE, Frakcija, 10-11/1999, str. 77-81
  • 1999 TRUST THE COMMENTARY?, Frakcija, 14/1999, str. 76-77
  • 1999 CAMILLO MEMO 4.0: LA CAMERA DELLE MEMORIE. SESSIONE DONAZIONE LACRIME, Cross, Milano, p. 6-11
  • 1998 GEOGRAPHIE DER KOERPER KUNST, Neue Bildende Kunst 5/98, 46-53
  • 1998 THEATRE OF MEMORY, Frakcija, 9/1998, 17-19
  • 1998 GEOGRAFIJA TELESNE UMETNOSTI, Maska, 1998, 3-4, 34-39
  • 1998 "MEHKA TEORIJA" DRAMATURŠKIH FIGUR, v Blaž Lukan, Dramaturške figure, Maska, 1998
  • 1997 THE SCREAM, Performance Research, Vol. 2 (1), Spring 1997, 82-91
  • 1997 KRIK, Problemi, 3-4/1997, 175-191
  • 1997 BANKET, Frakcija, 6-7/1997, 26-29
  • 1996 GLOSARIJ, Frakcija, 2/1996, 94-95
  • 1996 DER KÖRPER ZWISCHEN MILITÄRPARADE UND THEATER, Ballet International / Tanzaktuell, Oktober 1996, 40-45
  • 1996 THE BODY - BETWEEN MILITARY PARADE AND THEATRE, Ballet International / Tanzaktuell (English edition), October 1996, 40-45
  • 1996 TEORIJA U KAZALIŠTU, KAZALIŠTE U TEORIJI, Zor, God. 2, 2-3/1996, 185-197
  • 1996 KRIK, Zor, God. 2, 2-3/1996, 198-213
  • 1995 RISSE IM ERHABENEN KÖRPER, v Bij open doek, Liber Amicorum Carlos Tindemans, Uitgeverij Pelckmans, Kapellen, UIA, Antwerpen, 1995, str. 39-56
  • 1995 LES ANGES ET L'AUTRE CÔTÉ DU TEMPS, v La Danse dans le monde, Les Belles Lettres', Paris 1995
  • 1995 RETERITORIALIZACIJA POGLEDA, Maska, 1995, 3-5, 40-47
  • 1994 THE POLITICS OF SPACE /skupaj z Edo čufer/, Theaterschrift /Bruselj, Amsterdam, Frankfurt, Dunaj, Berlin/, 1994, 5-6: 94-114 /tekst objavljen v angleščini, nemščini, francoščini in nizozemščini/
  • 1994 DIE TOPOGRAPHIE DES BALLETS, v Arnd Weseman (ur.) Jan Fabre, Fischer Verlag, Frankfurt, 1994, str. 95-104
  • 1994 PINA BAUSCH, Maska, 1994, 3-5: 33-35
  • 1993 TELO IN ABSTRAKCIJA, Maska, 1993, 1: 34-39
  • 1993 IGRALEC MED REALNIM IN TEATRALNIM, Maska, 1993, 2-3: 52-53
  • 1993 NA DRUGI STRANI FABRA, Razgledi, 12. novembra 1993, št. 21 (1004): 40-41
  • 1993 NASILJE - UVOD, Maska, 1993, 4-5: 26-30
  • 1992 THE WOOSTER ČEHOV, Maska, 1992, 1: 14-5
  • 1992 KRITIKA: ROSAS GRE V OPERO, Maska, 1992, 2: 19-21
  • 1992 DER SCHAUSPIELER UND DIE DIFFERENZ, v Jan Fabre, Texte zum Werk, Kunstverein Hannover, 1992, 45-52
  • 1992 NÄYTTELIJÄ JA DIFFERENSI, v Jan Fabren, Tekstejä, Nykytaiteen Museo Helsinki, 1992, 35-41
  • 1992 LA DISCIPLINA DE LAS DIMENSIONES NEGATIVAS
  • 1992 UN CAOS ORDENADO EN AZUL
  • 1992 EL ACTOR EN LA REPRESENTACIÓN Y LA EXPOSICIÓN
  • 1992 EL CRISTAL SE HA ROTO
  • 1992 LA MIRADA DEL DIRECTOR Y EL OJO DEL FOTÓGRAFO, v El teatro visto par Robert Mapplethorpe, Helmut Newton y Carl De Keyzer, Area de Cultura, Granada, 1992, 4-22
  • 1992 HET ONUITPUTTELIJKE OPPERVLAK, Notes /Amsterdam/, 1992, 5: 14-7
  • 1992 THEATER TUSSEN SCHIZOFRENIE EN VERLEIDING, Etcetera /Bruselj/,1992, 36: 46-9
  • 1992 DYNAMIC, OPTICAL, POLITICAL: KIESLER, DELAK, STAGE DYNAMISM, v Kunst&Konzepte aus Laibach, Szene Schriftenreihe, 1992, /strani niso oštevilčene/
  • 1992 DAS THEATER IM KAMPF MIT DEM REALEN, v Brecht Yearbook/Jahrbuch, 17, The International Brecht Society, University of Wisconsin, Madison 1992
  • 1992 NEDOLŽNA KRUTOST, Maska, 1992, 3: 39-42
  • 1991 KAKO KAJ NAREDIMO Z ZGODBO V PLESU, Problemi-Eseji, 1991, 1: 43-50
  • 1990 MODRO UREJEN KAOS, Likovne besede /Ljubljana/,1990, 12/13: 75-9
  • 1990 NEVIDNOST DIRIGENTA IN REžISERJA, v Opernem listu Opere SNG, 3. vprizoritev, Črne maske, februar 1990 /strani niso oštevilčene/
  • 1990 IZBRANA POGLAVJA IZ NOVEJŠE BELGIJSKE UMETNOSTI, v Belgijska eksplozija, Cankarjev dom, februar 1990, 29-30
  • 1990 Objekt režije, Scena /Novi Sad/, 1990, 4: 126-9
  • 1990 THE DISCIPLINE OF NEGATIVE DIMENSIONS / LA DISCIPLINE DES DIMENSIONS NEGATIVES
  • 1990 BLUE-ORDERED CHAOS / UN CHAOS ARRANGÉ EN BLUE
  • 1990 THE ACTOR IN PERFORMANCE AND EXHIBITION / L'ACTEUR DANS LE SPECTACLE ET L'EXPOSITION
  • 1990 THE GLASS HAS CRACKED / LE VERRE S'EST BRISÉ
  • 1990 THE VIEW OF THE DIRECTOR AND THE EYE OF THE PHOTOGRAPHER / LE REGARD DU METTEUR EN SCČNE ET L'OEIL DU PHOTOGRAPHE, pet esejev objavljenih v monografiji DAS GLAS IM KOPF WIRD VOM GLAS, Gent, 1990, 59-93, Imschoot Uitgevers; risbe Jana Fabre, fotografije Helmut Newton
  • 1990 ZBOGOM EKSPERIMENT!, 20 let EG Glej /katalog/, Ljubljana, 1990
  • 1990 OBJEKT MODNE FOTOGRAFIJE, M'ARS /Ljubljana/, 1990, 4: 60-1
  • 1990 TERORJI ZGODOVIN, M'ARS, 1990, 2: 54-8, intervju z Janom Fabrom
  • 1990 REKONSTRUKCIJA, M'ARS, 1990, 3: 20-6
  • 1990 RÉPÉTITION ET DISCIPLINE DANS LE THÉÂTRE ET LA DANSE, v La Danse - art du XXe siècle?, Textes réunis par Jean-Yves Pidoux, Editions Payot, Lausanne 1990, 376-93
  • 1990 Dekonstrukcija živih, Rival, 1990, 3/4: 94-7
  • 1989 Veliki vodozemac pod sistemom Kafke, Eschera... Serapionsa, Novi Prolog /Zagreb/, 1989, 12/13: 118-122
  • 1989 NAGON ZA POMIRENJEM KAZALIŠTA I FILMA, Novi Prolog, 1989, 14-16: 171-5
  • 1989 ŠTO UčINITI S NOVCEM U KAZALIŠTU, Novi Prolog, 1989, 14-16: 211-3
  • 1989 PRIVILEGIRAN POGLED, NARAVNO TELO, Problemi-Eseji /Ljubljana/, 1989, 7: 129-134
  • 1989 OBJEKT REžIJE, Problemi-Eseji, 1989, 8-10: 163-6
  • 1989 AKADEMIJA LIJEPE DISCIPLINE, Rival /Rijeka/, 1989, 1/2: 73-90
  • 1989 OSOVINA WILSON-MÜLLER (PREGLED), Rival, 1989, 3/4: 86-91
  • 1989 DOMAčA NALOGA: P.M., Maske /Ljubljana/, 1989, 14/15: 64-6
  • 1989 TRI DISPOZITIVA JEDNE TREćINE, Quorum /Zagreb/, 1989, 3: 209-18
  • 1989 PANOPTIKUNST, v katalogu Risbe, modeli, objekti Jana Fabra, Moderna galerija, Ljubljana, december 1989, 7-12, angleški prevod 13-19
  • 1989 RAIN MAN, Ekran /Ljubljana/, 1989, 3/4: 28

Izbrana bibliografija o delih Janeza Janše

Knjige

  • 2013 Domenico Quaranta, Troika, Link Editions, Brescia, Aksioma, Ljubljana
  • 2011 Zid objokovanja/The Wailing Wall, uredila Janez Janša in Maja Murnik, Maska, Ljubljana
  • 2008 NAME Readymade, Moderna galerija Ljubljana, Revolver, Berlin
  • 2008 Marcel Štefančič, jr. Janez Janša. Biografija, Mladina, Ljubljana
  • 2003 _Memory_Privacy_Spectatorship, On Emil Hrvatin’s Performances, uredila Maja Žerovnik, Maska

Katalogi

  • 2010 Podpis - Signature, Koroške galerije, Aksioma
  • 2009 Life [in Progress], Centro Municipal de Arte Hélio Oiticica, Rio de Janeiro

Članki v strokovnih publikacijah

  • 2012 Miško Šuvaković, „Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša: subjekti nestabilnog nominalizma“ v Umetnost i politika, Službeni glasnik, Beograd 2012, str. 433-449.
  • 2012 Boris Dežulović, “Je li Janez Janša kreten?”, v Rat & mir, VBZ, Zagreb, 2012, pp. 61-63
  • 2012 Konstantina Georgelou & Janez Janša, “Janez Janša's Camillo 4”, v Performance Research, Routledge, London, vol. 17, no. 3, June 2012, str. 83-89
  • 2012 Barbara Orel, “Performing Memory in the Age of the Internet”, v Performance Research, Routledge, London, vol. 17, no. 3, June 2012, str. 90-94
  • 2012 Ana Vujanović, „NAME Readymade“, TDR The Drama Review, 56:4 (T216), Winter 2012, str. 80-82
  • 2012 Gašper Troha, “Politično gledališče na meji med umetniškim in družbenim poljem”, v Hibridni prostori umetnosti / uredili Barbara Orel, Maja Šorli in Gašper Troha, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Maska, Ljubljana 2012, str. 53-74.
  • 2012 Tomaž Toporišič, “Gledališče kot nedokončana arhitektura — hibridni prostori performativnih praks”,

v Hibridni prostori umetnosti / uredili Barbara Orel, Maja Šorli in Gašper Troha, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Maska, Ljubljana 2012, str. 37-51.

  • 2012 S.E.Wilmer, “Playing with citizenship: NSK and Janez Janša”, Citizenship Studies, Vol. 16, Nos. 5–6, August 2012, str. 827–838
  • 2012 Maja Lozić, “Demokracija na ukaz. Politične taktike sodobne umetnosti”, Likovne besede, št. 95, 2012, str. 27-32
  • 2011 Ric Allsop, »Notities bij een verschijningsruimte«, in Etcetera, vol. 29, no. 124, maart 2011, str. 56-60
  • 2011 Maaike Bleeker "Tranen trekken in Camillo's geheugentheater" v TM/Theatermaker, Amsterdam, Jaargang 15, nr. 4, mei 2011, str. 38-41.
  • 2011 Tomaž Toporišič, “Performativne revolucije igralčevega in gledalčevega telesa”, v Maska, Ljubljana, št. 139-140, poletje 2011, str. 6-14.
  • 2011 Martina Ruhsam, »Kollektivität und Kollaboration: das Projekt Collect-if by Collect-if«, v Kollaborative Praxis: Choreographie, Turia + Kant, Vienna, Berlin, 2011, str. 55-73
  • 2011 Rok Vevar, »Original, ponovitev in razlika« in »Več kot nas bo, prej bomo na cilju«, v Rok za oddajo, Litera, Maribor, 2011, str. 96-99 in 147-151
  • 2011 Alessandro Ludovico, “Multiple Selbstdarstellung. Die Erosion von Identität in sozialen Netzwerken”, Springerin, Band XVII, Heft 4, Herbst 2011, str. 32-37
  • 2010 Ric Allsop, “Some Remarks on a Space of Appearance”, in 25: An Anthology for the 25th Aniversary of BIT-Teatergarasjen, Bergen
  • 2010 Zdenka Badovinac »Kako važno je imenovati se Janez?«, v Avtentični interes, Maska, Ljubljana, 2010, str. 159-169
  • 2010 Aldo Milohnić, “No Name”, v The Renaming Machine, Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., Ljubljana, 2010, str. 242-250
  • 2010 Mladen Dolar, »How you’ve changed, Emil«, in Reconstruction, Voice, Identity, edited by Jedrt Jež

Furlan, Maska, Ljubljana 2010, str. 9-21

  • 2010 Marina Gržinić, “From Biopolitics to Necropolitics and the Institution of Contemporary Art”, v Biopolitics, Necropolitics and de-coloniality, Pavillion, Bucharest, no.14, 2010, str. 35-48
  • 2010 Ixiar Rozas, »¿Y si resulta que nos lo inventiams?«, in Hacer Historia. Reflexiones desde la practica de la danza (Isabel de Naveran ed.), Centro Coreografico Galego, Institut del Teatre, Mercat de les Flores, Barcelona, 2010, str. 85-113
  • 2009 Ramsay Burt, “History, memory, and the virtual in current European dance practice”, Dance Chronicle, 32, 2009, str. 442–467.
  • 2009 Wolf-Dieter Ernst, “Partisan Warfare. Training, commitment and the politics of entertainment”, v Performance Research, Routledge, London, vol. 14, no. 2, June 2009, str. 114-118
  • 2009 Aldo Milohnić, »Ime mi je Janša, Janez Janša«, v Teorije sodobnega gledališča in performansa, Maska, Ljubljana, 2009, str. 181-207
  • 2009 Lev Kreft, »The Name as a Readymade«, Frakcija, No. 50, Zagreb 2009, str. 76 – 87
  • 2009 Astrid Peterle, »Ponovne uprizoritve in potencial preračunanega neuspeha«, in Prišli so Pupilčki, Maska, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana, 2009, str. 297-312
  • 2009 Astrid Peterle, “Reenactments und das Potential kalkulierten Scheiterns”, in Tanzjournal, Berlin, no. 5/2009, str. 6-14
  • 2009 Miško Šuvaković, »Strategije politizacije sodobne umetnosti. Študije primera: umetnost v Sloveniji na prehodu iz dvajsetega v enaindvajseto stoletje«, v Interpretacije vizualnosti, uredil Tomislav Vignjević, Koper, Annales, 2009, str. 117-129.
  • 2009 Miško Šuvaković, Skrite zgodovine skupine OHO, Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., Ljubljana 2009, str. 104-109.
  • 2009 Domenico Quaranta, “Janez Janša, Slovene National Theatre”, v RE:akt! Reconstruction, Re-enactment, Re-reporting, edited by Antonio Caronia, Janez Janša, Domenico Quaranta, Fpeditions, Brescia, 2009, str. 105–110.
  • 2009 Domenico Quaranta, “Mount Triglav on Mount Triglav”, v RE:akt! Reconstruction, Re-enactment, Re-reporting, edited by Antonio Caronia, Janez Janša, Domenico Quaranta, Fpeditions, Brescia, 2009, str. 96–103.
  • 2009 Tomaž Toporišič, »Performativnost scenskih in vizualnih umetnosti ter nove oblike vezljivosti umetniških medijev«, v Interpretacije vizualnosti, uredil Tomislav Vignjević, Koper, Annales, 2009, str. 85-98.
  • 2009 Tomaž Toporišič, “Artaud’s Theatre of Cruelty and Subversive strategies in Today’s Art”, in Art. Resistance, Subversion, Madness, edited by Polona Tratnik, Monitor ZSA, vo. XI, no. 1-2, Annales, Koper 2009, str. 69-78.
  • 2008 Fleur Bokhoven “Performance Documentation 4: Camillo Memo 4.0: The Cabinet of Memories. A Tear Donnor Session”, v Anatomy Live: Performance and the Operating Theatre, edited by Maaike Bleeker, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2008, str. 147-150
  • 2008 Bojana Kunst, “Se bo še zgodilo? O možnostih in nemožnostih odpora”, Maska, Ljubljana, št. 113-114, pomlad 2008, str. 56-65
  • 2008 Gašper Troha, “Communist and Democratic Censorship in Slovenia: The Case of Pupilja papa Pupilo pa Pupilčki”, Primerjalna književnost/Comparative literature, Ljubljana, no.31 special issue, 2008, str. 251–258
  • 2008 Blaž Lukan, »Ime u performativu: projekat Janez Janša«, Scena, Novi Sad, 4/2008, str. 131-141.
  • 2008 Linda Lewkowicz, Sybille Cornet, Béatrice Didier, “Trouble”, Ballet-tanz Yearbook 2008, str. 101–103
  • 2008 Blaž Lukan, »Projekt Janez Janša«, Amfiteater, 1,1 (2008), str. 71-86.
  • 2008 Blaž Lukan, “Predstava in pisava”, v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc in Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str. 149-173.
  • 2008 Martina Ruhsam, „Es ist ein name! die Wundersame Vermehrung der Janez Janšas“, Corpus, 10.02.2008, www.corpusweb.net.
  • 2008 Tomaž Toporišič, “Političnost spleta živega in mediatiziranega”, v Maska, Ljubljana, št. 113-114, pomlad 2008, str. 51-55.
  • 2008 Tomaž Toporišič, “Effects of Names and Signatures: Janez Janša, Janez Janša and Janez Janša”, Herbst: Theorie zur Praxis, Steierischer Herbst: Graz, 2008.
  • 2008 Tomaž Toporišič, Levitve drame in gledališča. Nomadskost, rapsodičnost in subverzivnost v sodobni drami in uprizoritvenih praksah, založba Aristej Maribor, 2008, str. 134-191.
  • 2008 Tomaž Toporišič, “Performativni obrat in njegove sledi v sodobnem gledališču in scenskih umetnostih”, Amfiteater, 1, 2008, str. 167-180.
  • 2008 Tomaž Toporišič, “Jeziki predstave in politike teksta”, v Drama, tekst, pisava, uredila Petra Pogorevc in Tomaž Toporišič, Mestno gledališče ljubljansko, Ljubljana 2008, str. 48-68
  • 2008 S.E.Wilmer, “Performing Statelessness”, Amfiteater, 2, 2008, str. 52–68.
  • 2007 Petra Kapš, "Konstrukcija in re-uprizarjanje slovensk(e)(osti) umetnosti, Triglav brez konca", Reartikulacija, str. 18-19, okt/nov 2007.
  • 2007 Tomaž Toporišič, “Tragovi performerskog obrata u suvremenom pozorištu”, Scena, Novi Sad, 2007. broj 3-4, godina XLIII.
  • 2007 Tomaž Toporišič, “Traces of the Performative Turn in the Contemporary Theatre and Performance”, v zborniku predavanj Imaginacija, čutnost in umetnost, SDE, Ljubljana, 2007, 211-214.
  • 2007 Katherina Zakravsky, »Pupilija ponovo uprizorena. Foto-roman«, Frakcija, No. 42., Zagreb 2007, str. 58-65.
  • 2007 Barbara Orel, “Cabinet of Tears: The Art of Memory, Perception and Digital Technology”, V: Theatre and Memory. Ur. Jelena Lužina. Skopje: Faculty of Dramatic Arts, 2007, str. 53-62.
  • 2007 Goran Sergej Pristaš, »Operacija, intervencija, rekonstrukcija«, Frakcija, No. 42., Zagreb 2007, str. 20-23.
  • 2007 Katherina Zakravsky, »On the Reenactment of Pupilija. A Photo Novel«, Documenta 12 Magazine, No. 3., Kassel 2007, str. 76-85
  • 2006 Veronika Darian, “PCs (read ‘pieces’) of Evidence: Who Speaks? Whodunit? And Who Am I?”, in Mind the Map! History is not given, edited by Marina Gržinić, Günther Heeg and Veronika Darian, Unviersität Leipzig, Revolver, Frankfurt, 2006, str. 104-111
  • 2006 Jasna Vombek, "Avtentičnost virtualne participacije" and "Privlačna zmuzljivost scenske avtorefleksije" in Prevzetnost pogleda, JSKD, Ljubljana, 2006, str. 103-108
  • 2005 Maaike Bleeker "Moet theater de wereld redden?" v Etcetera, Brussel, Jaargang 23, nr. 99, december 2005, str. 73-76.
  • 2005 Arnd Wesemann, »Portrait: Emil Hrvatin«, ballet-tanz, no. 4, April 2005, Berlin, str. 20-25
  • 2005 Tomaž Toporišič »Strategies of (political) subversion in contemporary performing arts«, (Pograjc, Zupančič, Hrvatin: Three Cases in Slovenia), Maska, no. 92-93, 2005, str. 64-70
  • 2004 Tomaž Toporišič, “Primer Emil Hrvatin: performativnost teorije”, v Tomaž Toporišič, Med zapeljevanjem in sumničavostjo. Razmerje med tekstom in uprizoritvijo v slovenskem gledališču druge polovice 20. stoletja, Maska, Ljubljana, 2004, str. 174-176
  • 2004 Ric Allsop, »Collect-if«, Frakcija, Zagreb, no. 30-31, winter 2003, spring 2004, str. 58-63
  • 2004 Nadia Perucic, »Navigating the Social Order: Alternative Currents in Relation of Power«, Social Capital. Forms of Interaction, Whitney Museum of American Art, New York, 2004, str. 13-18
  • 2003 Barbara Orel, “The Radiation of the Fictious into the Real, of the Public into the Private”, Maska, vol. XVIII, no. 78-79, zima 2003, str. 92-95
  • 2003 Luk Van den Dries and Nele Decock, »Ceçi n'est pas la réalité«, in Zero Visibility, edited by Valentina Valentini, Maska, Ljubljana, 2003, str. 193-196
  • 2003 Luk Van den Dries, »Tearjerkers and Mindgames. About Emil Hrvatin's Theatre Work«, TheaterForum, La Jolla, California, no. 23, Summer/Fall 2003, str. 3-11
  • 2003 Arnd Wesemann, »Schmecken und Riechen«, ballet-tanz, no. 8-9, August-September 2003, Berlin, str. 42-47
  • 2002 Marina Gržinić, “Emil Hrvatin’s Memory Cabinets”, PAJ, A Journal of Performance and Art, New York, no. 71, May 2002, str. 108-114
  • 2002-2003 Franck Ancel, »L’art de la memoire ou la memoire de l’art«, in Ligeia, Dossiers sur l’art, Paris, no. 41-44, Octobre 2002 – Juin 2003, str. 9-22.
  • 2002 Kurt Taroff, »Long Distance Performance: Emil Hrvatin's Miss Mobile at La Mama«, Slavic and East European Performance, New York, vol 22, no.2, Spring 2002, str. 94-97
  • 2001 Marina Gržinić, “Dragan Živadinov’s Nordung Cosmokinetic Cabinet Theatre and Emil Hrvatin’s Cabinet of Memories”, in Digitized Bodies / Virtual Spectacles, edited by Nina Czegledy, Ludwig Museum Budapest, 2001, str. 71-85
  • 2001 Peter Matussek, “The Renaissance of the Theatre of Memory”, Janus, Antwerp, no. 8/01, str. 4-8
  • 2001 Miško Šuvaković, “Gledališče v teoriji, performativnost teorije: Emil Hrvatin”, in Miško Šuvaković, Anatomija angelov, Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana, 2001, str. 234-237
  • 2001 Janez Vrečko »Drive in Camillo kot zgodovina prihodnosti«, Maska, vol. XVI, no. 66-67, zima 2001, str. 54-57
  • 2001 Luk Van den Dries and Nele Decock, »Keep out of fiction (no one is watching)«, Janus, Antwerp, no. 9/01, str. 11-16
  • 2000 Arnd Wesemann, »A drive-in ballet in Ljubljana«, ballet-tanz, no. 8-9, August-September 2000, Berlin, str. 68
  • 1999 Tatjana Greif, “Images Seen – Freedom Captured. Giulio Camillo In The Age of Information”, Frakcija, Zagreb, no. 10-11, 1999, str. 151-154
  • Marisa Jahn, »Subversion and Similitude in the Janez Janša Project«, in Byproduct. On the Excess of Embedded Art Practices, YYZBOOKS, Toronto, str. 120-122
  • S.E.Wilmer, »Renaming and Performative Reconstructions: The Uncanny Multiplication of Janez Janša«, Theatre Research International, vol. 36, no. 1, str. 47–63

Posebni članki

Viri in literatura

Zunanje povezave