Primož Jesenko: Razlika med redakcijama
Vrstica 39: | Vrstica 39: | ||
*1997 ''Schizophrenia'', Koreodrama Ljubljana, študijski sodelavec pri nastajanju predstave | *1997 ''Schizophrenia'', Koreodrama Ljubljana, študijski sodelavec pri nastajanju predstave | ||
*1996 Peter Handke ''Ura, ko nismo vedeli ničesar drug o drugem'', r. Ernst M. Binder, [[SNG Drama Ljubljana]] (asistent dramaturgije) | *1996 Peter Handke ''Ura, ko nismo vedeli ničesar drug o drugem'', r. Ernst M. Binder, [[SNG Drama Ljubljana]] (asistent dramaturgije) | ||
==Režije== | |||
*soavtor predstave ''Slečeni pogled'' (z Uršulo Lipovec Čebron, Marinko Štern, Petrom Musevskim, Ano Matijevič, Markom Mandićem in Damirjem Šabanom), v okviru Projekta 3 v produkciji zavoda Muzeum, 2000 | |||
==Nagrade== | |||
*1997 akademijska Prešernova nagrada za prispevke v Ž.R.I., zborniku dramaturških razprav o igri Ljudožerci Gregorja Strniše, AGRFT-dramaturški oddelek |
Redakcija: 09:21, 5. oktober 2012
Življenjepis
Primož Jesenko (* 27. 3. 1975, Brežice) je dramaturg, gledališki kritik in raziskovalec. Posebno pozornost posveča eksperimentalnim gledališkim tendencam. Leta 2001 je diplomiral in 2006 še magistriral na AGRFT Univerze v Ljubljani; njegova študija Dramaturški koncepti v slovenskem gledališču 1950-1970 je bila izdana v knjigi leta 2008.
Od leta 2004 je urednik za področje gledališča pri mesečniku Dialogi. Gledališke kritike je objavljal v Razgledih (1995-2000), nadaljeval na Dnevniku (1997-2001) in v Delu (2001-2008), od leta 2008 je ponovno gledališki kritik Dnevnika. Objavlja v teatroloških zbornikih in knjižnih izdajah, objavljal je tudi v vrsti drugih pisnih medijev, v Maski, Literaturi, Sodobnosti, Zofi.
Leta 1998 je sodeloval pri izboru projektov s področja uprizoritvenih umetnosti na festivalu Break 21 v organizaciji ŠOU Ljubljana. Član Izvršilnega odbora Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije v okviru mednarodnega združenja IATC (2008-2012). Umetniški koordinator mednarodnega festivala sodobnih uprizoritvenih umetnosti Exodos in koordinator slovenske udeležbe pri Mobile Laboratory for Theatre and Communication v okviru evropske mreže gledaliških festivalov F.I.T (2006-2008).
Sodeloval je v več raziskovalnih projektih (TACE – Occuppying Spaces: Eksperimentalno gledališče v Srednji Evropi, SGM, 2008-2010; Uprizarjanje vizualnega, uprizarjanje življenja, Maska Ljubljana, 2009, itn.) in na mnogih mednarodnih kolokvijih, festivalih in razstavah (Berlin, Stockholm, Tel Aviv, Praga itn.) – med drugim ob dvajsetletnici ustvarjanja Jana Lauwersa in gledališke skupine Needcompany (2007). Leta 2009 je kuriral slovenski delež pri razstavi Performing Revolution v New Yorku (2009).
Od leta 1998 je bil član strokovnih žirij več festivalov doma in v tujini (Dnevi komedije, Borštnikovo srečanje, Teden slovenske drame, Fabula, Sterijino pozorje).
Od leta 2007 je strokovni ocenjevalec uprizoritvenih projektov pri Programu Culture, v okviru Evropske komisije v Bruslju.
V sezonah 2011/12 in 2012/13 je selektor predstav za Festival Borštnikovo srečanje.
Od leta 2012 je kustos video arhiva v Slovenskem gledališkem muzeju.
Primož Jesenko (*1975) is a dramaturg, theatre critic and researcher, with particular focus on experimental theatre tendencies. He received his M. A. in Theatre Studies at the Academy of Theatre, Film, Radio and Television at the University of Ljubljana; his book Dramaturgical Concept in Slovene Theatre 1950-1970 was published in 2008.
He is editor of the journal Dialogi performing arts section, as well as a contributor in theatre studies volumes and monographic catalogues. He participated in various research projects (i. e. TACE – Occupying Spaces: Experimental Theatre in Central Europe, National Theatre Museum of Slovenia; Performing Visuality, Performing Life, Maska Ljubljana) and numerous international festivals, exhibitions and colloquia (i. e. Exodos Festival, Ljubljana, 2006-2008; Performing Revolution 2009, New York). Since 2012 he is the curator of the video archive at the National Theatre Museum of Slovenia.
Dramaturgije
- 2003 Obličja iz peska, avtorski projekt Ivana Peternelja, na osnovi proznega dela J. L. Borgesa, Zavod Maska in SMG Ljubljana
- 2003 Bina Štampe Žmavc Cesarjeva nova oblačila, r. Miha Alujevič, Drama SNG Maribor
- 2003 Eurotrans po predlogi Smer zahod Drage Potočnjak, r. Tijana Zinajić, Kulturno društvo B-51 in Cankarjev dom Ljubljana
- 1999 A. P. Čehov Utva, r. Tomi Janežič, SMG Ljubljana
- 1999 Irvine Welsh Trainspotting, r. Ernst M. Binder, SNG Drama Ljubljana
- 1998 Igrati, na osnovi proznega teksta Gertrude Stein, r. Damir Zlatar Frey, Koreodrama Ljubljana
- 1997 Schizophrenia, Koreodrama Ljubljana, študijski sodelavec pri nastajanju predstave
- 1996 Peter Handke Ura, ko nismo vedeli ničesar drug o drugem, r. Ernst M. Binder, SNG Drama Ljubljana (asistent dramaturgije)
Režije
- soavtor predstave Slečeni pogled (z Uršulo Lipovec Čebron, Marinko Štern, Petrom Musevskim, Ano Matijevič, Markom Mandićem in Damirjem Šabanom), v okviru Projekta 3 v produkciji zavoda Muzeum, 2000
Nagrade
- 1997 akademijska Prešernova nagrada za prispevke v Ž.R.I., zborniku dramaturških razprav o igri Ljudožerci Gregorja Strniše, AGRFT-dramaturški oddelek