Primož Jesenko: Razlika med redakcijama
mBrez povzetka urejanja |
mBrez povzetka urejanja |
||
Vrstica 4: | Vrstica 4: | ||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
(*27. 3. | (*27. 3. 1975). Dramaturg, gledališki kritik in svobodni publicist iz Ljubljane. Leta 2001 je diplomiral, nato še magistriral (2006) iz dramaturgije na [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|AGRFT]] pri profesorju [[Andrej Inkret|Andreju Inkretu]]. Je član Strokovnega sveta [[Slovensko mladinsko gledališče|SMG]] Ljubljana in Programskega sveta mednarodnega festivala sodobnih uprizoritvenih umetnosti [[Exodos]]. Njegove praktične dramaturške izkušnje segajo od dramskega gledališča ([[SNG Drama Ljubljana]], [[SNG Maribor|SNG Drama Maribor]], Mladinsko gledališče, [[SLG Celje]], [[Cankarjev dom]]), koreodrame ([[Gledališče Koreodrama|Koreodrama Ljubljana]]) do plesno-gledaliških projektov. Kot urednik za področje gledališča sodeluje pri mesečniku Dialogi iz Maribora. Je urednik, koordinator in avtor več prispevkov v gledaliških listih, izdajah [[Slovenski gledališki muzej|Slovenskega gledališkega muzeja]] in AGRFT. Med drugim je ob petdesetletnici Slovenskega mladinskega gledališča objavil prispevek na temo eksperimentalnih tendenc v režijskem opusu [[Vito Taufer|Vita Tauferja]], ki ga je z monografskega stališča obravnaval že v svoji diplomi. Aktivno se udeležuje številnih mednarodnih gledaliških festivalov, seminarjev in simpozijev (Berlin, Stockholm, Tel Aviv, Beograd) in sodeluje kot moderator več okroglih miz. V sezoni 2006/07 je strokovni sodelavec na nizu kolokvijev in v teatrološki publikaciji ob dvajsetletnici ustvarjanja Jana Lauwersa in njegove gledališke skupine Needcompany. Leta 1998 je bil član selektorskega telesa za področje uprizoritvenih umetnosti na festivalu [[Break 21]] (ŠOU Ljubljana, bil je član strokovnih žirij več festivalov ([[Dnevi komedije]] Celje, [[Borštnikovo srečanje]] itn.). | ||
==Dramaturgije== | ==Dramaturgije== |
Redakcija: 07:58, 17. avgust 2010
Življenjepis
(*27. 3. 1975). Dramaturg, gledališki kritik in svobodni publicist iz Ljubljane. Leta 2001 je diplomiral, nato še magistriral (2006) iz dramaturgije na AGRFT pri profesorju Andreju Inkretu. Je član Strokovnega sveta SMG Ljubljana in Programskega sveta mednarodnega festivala sodobnih uprizoritvenih umetnosti Exodos. Njegove praktične dramaturške izkušnje segajo od dramskega gledališča (SNG Drama Ljubljana, SNG Drama Maribor, Mladinsko gledališče, SLG Celje, Cankarjev dom), koreodrame (Koreodrama Ljubljana) do plesno-gledaliških projektov. Kot urednik za področje gledališča sodeluje pri mesečniku Dialogi iz Maribora. Je urednik, koordinator in avtor več prispevkov v gledaliških listih, izdajah Slovenskega gledališkega muzeja in AGRFT. Med drugim je ob petdesetletnici Slovenskega mladinskega gledališča objavil prispevek na temo eksperimentalnih tendenc v režijskem opusu Vita Tauferja, ki ga je z monografskega stališča obravnaval že v svoji diplomi. Aktivno se udeležuje številnih mednarodnih gledaliških festivalov, seminarjev in simpozijev (Berlin, Stockholm, Tel Aviv, Beograd) in sodeluje kot moderator več okroglih miz. V sezoni 2006/07 je strokovni sodelavec na nizu kolokvijev in v teatrološki publikaciji ob dvajsetletnici ustvarjanja Jana Lauwersa in njegove gledališke skupine Needcompany. Leta 1998 je bil član selektorskega telesa za področje uprizoritvenih umetnosti na festivalu Break 21 (ŠOU Ljubljana, bil je član strokovnih žirij več festivalov (Dnevi komedije Celje, Borštnikovo srečanje itn.).
Dramaturgije
- 2003 Bina Štampe Žmavc Cesarjeva nova oblačila, Drama SNG Maribor
- 2003 avtorski projekt Ivana Peternelja Obličje iz peska, na osnovi proznega dela J. L. Borgesa, Zavod Maska in SMG Ljubljana
- 2003 Eurotrans, (po predlogi Smer zahod Drage Potočnjak, r. Tijana Zinajić, produkcija Kulturno društvo B-51 in Cankarjev dom Ljubljana
- 1999 A. P. Čehov Utva, r. Tomi Janežič, SMG Ljubljana
- 1999 Irvine Welsh Trainspotting, r. Ernst Binder, SNG Drama Ljubljana
- 1998 Igrati, na osnovi krajšega proznega teksta Gertrude Stein, Koreodrama Ljubljana
- 1997 študijski sodelavec pri nastajanju predstave Schizophrenia, Koreodrama Ljubljana
- 1996 Peter Handke Ura, ko nismo vedeli ničesar drug o drugem, SNG Drama Ljubljana (asistent dramaturgije)
Režije
- 2000 avtor predstave Slečeni pogled v okviru Projekta 3 v produkciji zavoda Museum
Nagrade
- 1997 akademijska Prešernova nagrada za prispevke v zborniku dramaturških razprav o Ljudožercih Gregorja Strniše v izdajah AGRFT
Publicistična dejavnost
- od leta 2004 urednik za področje uprizoritvenih umetnosti in pisec pri mesečniku Dialogi
- od leta 2001 gledališki kritik in sodelavec kulturnega uredništva časopisa Delo
- od leta 1999 član uredniškega odbora in sodelavec revije Maska ter sodelavec mesečnikov Dialogi, Sodobnost, Literatura
- 1995-1999 publicist in gledališki kritik Razgledov in Dnevnika
Bibliografija
- 2007 Gledališki eksperiment kot odvzemanje pristojnosti jeziku, študija o neverbalnih tendencah v predstavah Vita Tauferja (monografski zbornik ob 50-letnici Mladinskega gledališča
- 2006 magistrsko delo Dramaturški koncepti v slovenskem gledališču 1950-1970, o vzpostavljenju modernega dramaturškega koncepta na Slovenskem, AGRFT Ljubljana
- 2005 esej Slavko Jan kot člen kontinuitete, objavljen v zborniku Slovenskega gledališkega muzeja ob stoletnici rojstva Slavka Jana (Dokumenti, št. 81, letnik 41)
- 2005 razprava Schiller in kaj storiti z njim, udeležba na simpoziju o Friedrichu Schillerju v organizaciji beograjskega Goethejevega inštituta
- 2002 esej Vzgibi komičnega v gledališču Vita Tauferja, izdan v zborniku Slovenskega gledališkega muzeja po udeležbi na simpoziju o slovenski drami in gledališču v drugi polovici 20. stoletja v okviru Borštnikovega srečanja 2000
- 1997 Granitni avtopoet, študija o postmodernističnih elementih v dramatiki Iva Svetine (objavljena v zborniku Postmoderna in sodobna slovenska dramatika, AGRFT)