Geslo:Na današnji dan/28. april: Razlika med redakcijama
Brez povzetka urejanja |
Brez povzetka urejanja |
||
Vrstica 9: | Vrstica 9: | ||
<br /> | <br /> | ||
'''[[Geslo:Na današnji dan/1967|1967]]''' <br> | '''[[Geslo:Na današnji dan/1967|1967]]''' <br> | ||
V Murski Soboti se je rodila igralka [[Nataša Matjašec]]. »Kdo je ona? Ali tista, ki pred nami v nekakšnem zbranem 'stand-up' nastopu za praznim stojalom za mikrofon odigra svojo predstavo, ali morda tista, ki se po predstavi številnemu občinstvu iskreno vzradoščeno in hvaležno pokloni? Tista, ki se osvetljena kaže publiki v vsej svoji (svetli) igralski postavi ter se s slapom duhovitih komentarjev tudi neusmiljeno razgalja, ali tista, ki za njo kot (mračna) ploskovita senca v resnici kaže občinstvu hrbet, nekakšno samo zase delujoče bitje, zaznamovano zgolj z ritmičnim pozibavanjem, še več, zgolj s tisto (žensko) linijo, ki v (moškem) pogledu učinkuje kot temelj vsakršne erotične naveze?« se v Tihožitjih in grimasah o njej sprašuje [[Blaž Lukan]]. | V Murski Soboti se je rodila igralka [[Nataša Matjašec]]. »Kdo je ona? Ali tista, ki pred nami v nekakšnem zbranem 'stand-up' nastopu za praznim stojalom za mikrofon odigra svojo predstavo, ali morda tista, ki se po predstavi številnemu občinstvu iskreno vzradoščeno in hvaležno pokloni? Tista, ki se osvetljena kaže publiki v vsej svoji (svetli) igralski postavi ter se s slapom duhovitih komentarjev tudi neusmiljeno razgalja, ali tista, ki za njo kot (mračna) ploskovita senca v resnici kaže občinstvu hrbet, nekakšno samo zase delujoče bitje, zaznamovano zgolj z ritmičnim pozibavanjem, še več, zgolj s tisto (žensko) linijo, ki v (moškem) pogledu učinkuje kot temelj vsakršne erotične naveze?« se v ''Tihožitjih in grimasah'' o njej sprašuje [[Blaž Lukan]]. | ||
<div class="spacer"></div> | <div class="spacer"></div> | ||
Redakcija: 13:31, 27. oktober 2015
1951
V Ljubljani se je rodila igralka Stannia Boninsegna.
1967
V Murski Soboti se je rodila igralka Nataša Matjašec. »Kdo je ona? Ali tista, ki pred nami v nekakšnem zbranem 'stand-up' nastopu za praznim stojalom za mikrofon odigra svojo predstavo, ali morda tista, ki se po predstavi številnemu občinstvu iskreno vzradoščeno in hvaležno pokloni? Tista, ki se osvetljena kaže publiki v vsej svoji (svetli) igralski postavi ter se s slapom duhovitih komentarjev tudi neusmiljeno razgalja, ali tista, ki za njo kot (mračna) ploskovita senca v resnici kaže občinstvu hrbet, nekakšno samo zase delujoče bitje, zaznamovano zgolj z ritmičnim pozibavanjem, še več, zgolj s tisto (žensko) linijo, ki v (moškem) pogledu učinkuje kot temelj vsakršne erotične naveze?« se v Tihožitjih in grimasah o njej sprašuje Blaž Lukan.
2012
V mariborskem lutkovnem gledališču je bila premierno uprizorjena predstava Proces ali žalostna zgodba Josefa K. (rež. M. Solce), ki je na Bienalu lutkovnih ustvarjalcev Slovenije prejela Grand prix - Nagrado za najboljšo uprizoritev z obrazložitvijo: » (...) po ogledu predstave Proces ali Žalostna zgodba Josefa K. si človek ne more kaj, da ne bi oblekel usnjenega plašča, vzel v roke kovinsko palico in razbil nekaj smetnjakov, malo stekla in kakšen lonec rož, potem zatulil in zakrulil ter si na koncu z veseljem odrezal glavo, da bi dal prostor nečemu boljšemu in pravičnejšemu. Ker se mu zazdi, da bi bil svet veliko lepši, če na njem ne bi več smetilo človeško bitje, temveč nekdo, ki bi bil vreden rib, ptic, oblakov, sonca, smeha in žalosti. Pravilna sovražnost človeku zbistri pamet in očisti srce in ni je lepše predstave, ki te nauči sovražiti samega sebe. Ker si kriv.«