Nika Leskovšek: Razlika med redakcijama
m (→Življenjepis) |
|||
(4 vmesne redakcije 4 uporabnikov niso prikazane) | |||
Vrstica 3: | Vrstica 3: | ||
[[Kategorija:Dramaturgi|Leskovšek, Nika]] | [[Kategorija:Dramaturgi|Leskovšek, Nika]] | ||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
Nika Leskovšek deluje kot asistentka-raziskovalka na [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo]], kjer je | Nika Leskovšek deluje kot asistentka-raziskovalka na [[Akademija za gledališče, radio, film in televizijo|Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo]] Univerze v Ljubljani, kjer je tudi doktorirala s področja Študiji scenskih umetnosti. Na AGRFT je diplomirala iz dramaturgije, na [[Filozofska fakulteta|Filozofski fakulteti]] pa iz filozofije in primerjalne književnosti in literarne teorije. Največ se ukvarja z dramaturgijo v praksi in teoriji na področju t. i. sodobnih scenskih umetnost. Doslej je objavila številne strokovne in znanstvene članke o slovenskih uprizoritvenih umetnostih pri različnih publikacijah: [[Maska: časopis za scenske umetnosti|Maski]], Sodobnosti, [[Dialogi, revija za kulturo in družbo|Dialogih]], Literaturi, Časopisu za kritiko znanosti ... Pri Sodobnosti je objavila serijo analiz o sodobnih slovenskih dramatikih in objavila spremne študije za knjižne zbirke dram ([[Simona Semenič|Simone Semenič]], [[Vinko Möderndorfer|Vinka Möderndorferja]] in [[Evald Flisar|Evalda Flisarja]]). Za gledališke liste slovenskih gledališč ([[SNG Drama Ljubljana]], [[SNG Maribor]], [[MGL]], [[SMG]], [[Prešernovo gledališče Kranj]], [[SLG Celje]] ...) je prispevala številne analize gledaliških besedil. Od leta 2009 piše gledališke kritike za časopis Dnevnik. Pred tem je kot avtorica delovala na Radiu Študent, sigledal.org in sodelovala z različnimi slovenskimi gledališkimi festivali ([[Borštnikovo srečanje]], [[Teden slovenske drame]], [[PreGlej na glas]], [[Mladi levi]], [[Mednarodni festival Lutke]]). Kot praktična dramaturginja je sodelovala pri več predstavah. Leta 2012 ji je Ministrstvo za kulturo podelilo status samozaposlene v kulturi, dramaturginje in kritičarke/recenzentke. Od leta 2014 je sodelovala z [[Maska|Zavodom Maska]] v založništvu revije in knjižnega programa ter pri Seminarju sodobnih scenskih umetnosti kot koordinatorica in vodja programa. Je članica [[Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije|Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije]]. Bila je članica mednarodnih strokovnih žirij na različnih festivalih sodobnih scenskih umetnosti. S svojimi razpravami se udeležuje domačih in mednarodnih konferenc na področju gledaliških raziskav. Za raziskavo »koncev« v slovenski dramatiki je prejela štipendijo Tarasa Kermaunerja za mladega analitika sodobne slovenske dramatike. Leta 2015 je realizirala svoj prvi avtorski projekt ''D-i-Y Pre d Stavo'' in bila z njim povabljena na Borštnikovo | ||
[[SLG Celje]] ...) je prispevala številne analize gledaliških besedil. Od leta 2009 piše gledališke kritike za časopis Dnevnik. Pred tem je kot avtorica delovala na Radiu Študent, sigledal.org in sodelovala z različnimi slovenskimi gledališkimi festivali ([[Borštnikovo srečanje]], [[Teden slovenske drame]], [[PreGlej na glas]], [[Mladi levi]], [[Mednarodni festival Lutke]]). Kot praktična dramaturginja je sodelovala pri več predstavah. Leta 2012 ji je Ministrstvo za kulturo podelilo status samozaposlene v kulturi, dramaturginje in kritičarke/recenzentke. Od leta 2014 je sodelovala z [[Maska|Zavodom Maska]] v založništvu revije in knjižnega programa ter pri Seminarju sodobnih scenskih umetnosti kot koordinatorica in vodja programa. Je članica [[Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije|Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije]]. Bila je članica mednarodnih strokovnih žirij na različnih festivalih sodobnih scenskih umetnosti. S svojimi razpravami se udeležuje domačih in mednarodnih konferenc na področju gledaliških raziskav. | srečanje. | ||
Selektorstva | |||
*57. Festival Borštnikovo srečanje 2022 | |||
*10. bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije 2019 | |||
Članstvo v mednarodnih strokovnih žirijah na festivalih: | Članstvo v mednarodnih strokovnih žirijah na festivalih: | ||
Vrstica 47: | Vrstica 51: | ||
*2016 [[Nagrada DGKTS|Nagrada Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije]] za najboljšo uprizoritev sezone (Gerhard Hauptmann ''Rose Bernd'', r. [[Mateja Koležnik]], [[SLG Celje]]) | *2016 [[Nagrada DGKTS|Nagrada Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije]] za najboljšo uprizoritev sezone (Gerhard Hauptmann ''Rose Bernd'', r. [[Mateja Koležnik]], [[SLG Celje]]) | ||
*2013 [[Nagrade Borštnikovega srečanja|Posebna nagrada žirije za kolektivno stvaritev na Festivalu Borštnikovo srečanje]] (''Vaje za tesnobo'', r. [[Jaka Andrej Vojevec]], [[SSG Trst]]) | *2013 [[Nagrade Borštnikovega srečanja|Posebna nagrada žirije za kolektivno stvaritev na Festivalu Borštnikovo srečanje]] (''Vaje za tesnobo'', r. [[Jaka Andrej Vojevec]], [[SSG Trst]]) | ||
==Viri in literatura== | |||
*Gledališče Celje | |||
==Zunanje povezave== | ==Zunanje povezave== | ||
* [http://veza.sigledal.org/prispevki/a/Nika_Leskov%C5%A1ek,_SiGledal prispevki na SiGledal] | *[http://veza.sigledal.org/prispevki/a/Nika_Leskov%C5%A1ek,_SiGledal prispevki na SiGledal] | ||
*[https://www.vecer.com/kultura/intervju-nika-leskovsek-reziserke-rezirajo-na-manjsih-odrih-ce-imas-v-izhodiscu-slabse-pogoje-pa-zna-biti-tezje-priti-v-nagrajevalne-sisteme-10285426 Nika Leskovšek: Režiserke režirajo na manjših odrih. Če imaš v izhodišču slabše pogoje, pa zna biti težje priti v nagrajevalne sisteme - www.vecer.com, 04.06.2022] |
Trenutna redakcija s časom 15:26, 20. oktober 2023
Življenjepis
Nika Leskovšek deluje kot asistentka-raziskovalka na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, kjer je tudi doktorirala s področja Študiji scenskih umetnosti. Na AGRFT je diplomirala iz dramaturgije, na Filozofski fakulteti pa iz filozofije in primerjalne književnosti in literarne teorije. Največ se ukvarja z dramaturgijo v praksi in teoriji na področju t. i. sodobnih scenskih umetnost. Doslej je objavila številne strokovne in znanstvene članke o slovenskih uprizoritvenih umetnostih pri različnih publikacijah: Maski, Sodobnosti, Dialogih, Literaturi, Časopisu za kritiko znanosti ... Pri Sodobnosti je objavila serijo analiz o sodobnih slovenskih dramatikih in objavila spremne študije za knjižne zbirke dram (Simone Semenič, Vinka Möderndorferja in Evalda Flisarja). Za gledališke liste slovenskih gledališč (SNG Drama Ljubljana, SNG Maribor, MGL, SMG, Prešernovo gledališče Kranj, SLG Celje ...) je prispevala številne analize gledaliških besedil. Od leta 2009 piše gledališke kritike za časopis Dnevnik. Pred tem je kot avtorica delovala na Radiu Študent, sigledal.org in sodelovala z različnimi slovenskimi gledališkimi festivali (Borštnikovo srečanje, Teden slovenske drame, PreGlej na glas, Mladi levi, Mednarodni festival Lutke). Kot praktična dramaturginja je sodelovala pri več predstavah. Leta 2012 ji je Ministrstvo za kulturo podelilo status samozaposlene v kulturi, dramaturginje in kritičarke/recenzentke. Od leta 2014 je sodelovala z Zavodom Maska v založništvu revije in knjižnega programa ter pri Seminarju sodobnih scenskih umetnosti kot koordinatorica in vodja programa. Je članica Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije. Bila je članica mednarodnih strokovnih žirij na različnih festivalih sodobnih scenskih umetnosti. S svojimi razpravami se udeležuje domačih in mednarodnih konferenc na področju gledaliških raziskav. Za raziskavo »koncev« v slovenski dramatiki je prejela štipendijo Tarasa Kermaunerja za mladega analitika sodobne slovenske dramatike. Leta 2015 je realizirala svoj prvi avtorski projekt D-i-Y Pre d Stavo in bila z njim povabljena na Borštnikovo srečanje.
Selektorstva
- 57. Festival Borštnikovo srečanje 2022
- 10. bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije 2019
Članstvo v mednarodnih strokovnih žirijah na festivalih:
- 9. bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, 2017
- 47. teden slovenske drame: članica mednarodne strokovne žirije za Šeligovo nagrado, 2017
- 26. festival Dnevi komedije, SLG Celje, 2017
- 46. teden slovenske drame: članica mednarodne strokovne žirije za Šeligovo nagrado, 2016
Seminar sodobnih scenskih umetnosti Maska:
- XIV. sezona 2016/17 »Delo, umetnosti in kognitarci v času vladavine prava in kapitala«, koordinatorica in vodja programa
- XIII. Seminar sodobnih scenskih umetnosti, sezona 2015/16: »Zbor za bralce in gledalce«: koordinacija in realizacija programa
- XII. Seminar sodobnih scenskih umetnosti, sezona 2014/15: Animirane forme, v sodelovanju z Lutkovnim gledališčem Ljubljana in festivalom Lutke 2014: urednica festivalskega bloga
Dramaturgije
2011-
- 2015 A. P. Čehov TRI SESTRE (priredba besedila: ustvarjalci uprizoritve), r. Maruša Kink, AGRFT in Zavod Margareta Schwarzwald
- 2011 LOBANJA, KI JE ŽRLA LJUDI (adaptacija indijanske pravljice), r. Renata Vidič, Lutkovno gledališče Ljubljana in AGRFT
- 2011 Ivo Svetina LEPOTICA IN ZVER, r. Jaša Koceli, AGRFT (diplomska predstava)
2001-2010
- 2009 Bernard-Marie Koltès TABATABA, r. Renata Vidič, B-produkcija: AGRFT
- 2006 ODSTIRANJA, r. Barbara Pia Jenič, Ex Ponto in Zavod Senzorium
Drugo
- 2006 ODSTIRANJA, r. Barbara Pia Jenič, Ex Ponto in Zavod Senzorium - performerka
- 2006 Avtorski projekt ČLOVEK, NE JEZI SE, r. Nika Leskovšek, B-produkcija AGRFT - režija
Avtorski projekti
- 2014 Nika Leskovšek D-i-Y Pre d STAVA, samo-produkcija samozaposlene v kulturi, privatni studio v Ljubljani
Film
- 2015 Nika Leskovšek MELHIORCA IN NJENA TIHOTAPSKA MALHA (animirana filmska pravljica), r. Matjaž Mrak, Mestni muzej Idrija (mednarodni projekt: Antologije tihotapljenja/Smuggling Anthologies: Idrija, Reka in Trst) - scenarij in dramaturgija
Nagrade
- 2014 štipendija za mlado raziskovalko sodobne slovenske dramatike Ustanove Tarasa Kermaunerja za temo »O koncu v sodobni slovenski dramatiki«
- 2006 Skupinska Prešernova nagrada UL AGRFT za zbornik Dramatična in teatralična devetdeseta
Nagrajene predstave
- 2016 Nagrada Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije za najboljšo uprizoritev sezone (Gerhard Hauptmann Rose Bernd, r. Mateja Koležnik, SLG Celje)
- 2013 Posebna nagrada žirije za kolektivno stvaritev na Festivalu Borštnikovo srečanje (Vaje za tesnobo, r. Jaka Andrej Vojevec, SSG Trst)
Viri in literatura
- Gledališče Celje