Uroš Potočnik: Razlika med redakcijama
Vrstica 2: | Vrstica 2: | ||
[[Kategorija:Igralci in animatorji|Potočnik, Uroš]] | [[Kategorija:Igralci in animatorji|Potočnik, Uroš]] | ||
==Življenjepis== | ==Življenjepis== | ||
Rojen sem bil 13. 5. 1971 v Ljubljani. Do desetega leta sem s starši živel v Mostah pri Kamniku. Živeli smo v osnovni šoli, kjer je moj oče nekaj let poučeval glasbeni pouk ter telesno vzgojo, mati pa je bila zaposlena v Univerzale – Domžale. Ko sem bil star pet let, me je oče vpeljal v svet glasbe. To so bili moji prvi koraki na umetniški poti, ki je kasneje v življenju začrtala mojo pot. Pri petih sem se že naučil branja ter pisanja not tako, da sem bil glasbeno pismen prej kot pa pismen v običajnem smislu. Pri šestih letih sem pričel z glasbeno šolo – klavir, ki ga igram še danes. Takrat sem dobil mlajšo sestro. Kot zvedal otrok sem zelo rad slikal in se igral z lego kockami. Pričel sem trenirati košarko. | |||
V osnovni šoli sem nadaljeval s klavirjem ter košarko. Pri enajstih letih smo se preselili v Kamnik, kjer sem dokončal osnovno šolanje, zaključil s šolanjem klavirja in se vpisal na Srednjo agroživilsko šolo, smer – veterinarski tehnik. Do šestnajstega leta sem se intenzivno ukvarjal s slikarstvom in se poleg tega kot samouk naučil še igranja kitare. Pri šestnajstih letih sem se pridružil gledališki skupini KUD Pedenjmožic ( današnji Pridenmožic), ki sem ga zapustil, ko sem odšel na AGRFT. Po uspešno končani srednji šoli sem odšel na služenje vojaškega roka v Sarajevo (šola rezervnih oficirjev), kjer pa so me s težavo prenašali celih 23 dni, potem pa so me odpustili. Imel sem leto dni časa za priprave na sprejemne izpite – dramska igra, ki sem jih tudi uspešno opravil. Pri devetnajstih sem s prijatelji ustanovil prvo glasbeno skupino – Buwala 9, ki pa je zaradi mojih študijskih obveznosti živela le nekaj mesecev. | |||
Leta 1997 sem diplomiral na AGRFT – smer dramska igra. Prva leta po študiju sem preživel kot svobodnjak ter gostoval v MGL, PG Kranj ter v Mali drami. Ob gostovanjih po profesionalnih gledališčih sem vzporedno ves čas pripravljal svoje gledališke stvaritve kor igralec, režiser ter pisec nekaterih besedil in pa avtor glasbe. V prvih letih po študiju sem se resno soočil z digitalnimi mediji ter računalnikom kot orodjem za izdelovanje glasbe. Na akademiji sem imel priložnost zaigrati v več študentskih filmih in ravno film je bil kasneje nekako deset let moj redni spremljevalec (igral sem v nekaj TV filmih ter v nekaj celovečercih). To, da sem filmski zanesenjak od svojega šestega leta, me še dandanes drži blizu tega medija ( sam sem do sedaj režiral tri igrane filme ). Ker pa se s filmskim kruhom pri nas bolj težko preživi, sem si kruh služil po večini z gledališčem. Bil sem celo dve sezoni na redni plači (SNG Maribor, SLG Celje). | |||
Ker pa moj duh rad počne različne stvari znotraj polja gledališča, sem se zadnja leta odločil za svobodni poklic. Tako lahko delujem projektno ter se posamičnim projektom popolnoma prilagodim (sodelovanja z različnimi gledališči – glej CV). Ker nisem z nikomer v rednem delovnem razmerju, se posamičnim projektom posvečam z vsem mojim bitjem. Menim, da lahko samo s popolno predanostjo stvaritvi, ki jo v določenem obdobju ustvarjam, dosegam dobre rezultate. Tudi na kvantiteto v polju umetnosti ne gre prisegati, zato redkokatero leto delam na več kot treh do štirih projektih. Do sedaj sem sodeloval pri približno devedesetih gledaliških in filmskih stvaritvah (največkrat kot igralec, občasno pa tudi kot pisec, režiser, producent, glasbenik, lutkar,…). V prostem času, ki mi včasih ostane, požiram knjige, ter ustvarjam glasbo s trijem Klubsky ter kvintetom, ki pa za enkrat še nima imena. V obeh bendih je moja vloga enaka – klavir, klaviature, sampli, matrice, vokal. Za dobro psihofizično kondicijo skrbim z redno rekreacijo v naravi, igranjem igre GO, šahom ter treningi boksa. Vsako leto napišem cca. en dramski tekst. Že od malih nog pa me poleg vsega naštetega neizmerno privlači jedrska fizika, kibernetika, robotika na eni strani ter človekova podzavest, hipnoza ter avtoanaliza. Po verskem prepričanju sem do določene mere ateist, a nikakor ne smem zanikati svojih poganskih korenin. Konec koncev jemljem gledališče, kino ali pa koncertno prizorišče kot svetišča, cerkve, prostore globoke posvečenosti, meditacije. To so moji sveti prostori. Veselim se dela z novimi tehnologijami, raziskovanja novih prostorov igre, glasbe, giba, novih gledaliških tehnik. Naprej me žene misel, da lahko živa gledališka interakcija spreminja svet skozi revolucionarnost idej bolj, kot politika ter trgovina. Idejni mikrokozmos posameznih gledaliških praks kot učinek metulja dandanes zaradi splošne globalizacije učinkuje na množice hitreje kot kdajkoli poprej. Znanost in umetnost z roko v roki drvita vse bolj in bolj skupaj ter nam omogočata boljše razumevanje življenja, vesolja in vsega skupaj.Umetnost je naše orožje v boju za boljši svet. | |||
==Vloge v gledališču== | ==Vloge v gledališču== | ||
*2011 [[Sabina Schwenner]] ''Mesnica'', r. [[Sabina Schwenner]], [[Gledališče Glej]] in Ex Ponto | *2011 [[Sabina Schwenner]] ''Mesnica'', r. [[Sabina Schwenner]], [[Gledališče Glej]] in Ex Ponto |
Redakcija: 12:03, 27. marec 2014
Življenjepis
Rojen sem bil 13. 5. 1971 v Ljubljani. Do desetega leta sem s starši živel v Mostah pri Kamniku. Živeli smo v osnovni šoli, kjer je moj oče nekaj let poučeval glasbeni pouk ter telesno vzgojo, mati pa je bila zaposlena v Univerzale – Domžale. Ko sem bil star pet let, me je oče vpeljal v svet glasbe. To so bili moji prvi koraki na umetniški poti, ki je kasneje v življenju začrtala mojo pot. Pri petih sem se že naučil branja ter pisanja not tako, da sem bil glasbeno pismen prej kot pa pismen v običajnem smislu. Pri šestih letih sem pričel z glasbeno šolo – klavir, ki ga igram še danes. Takrat sem dobil mlajšo sestro. Kot zvedal otrok sem zelo rad slikal in se igral z lego kockami. Pričel sem trenirati košarko.
V osnovni šoli sem nadaljeval s klavirjem ter košarko. Pri enajstih letih smo se preselili v Kamnik, kjer sem dokončal osnovno šolanje, zaključil s šolanjem klavirja in se vpisal na Srednjo agroživilsko šolo, smer – veterinarski tehnik. Do šestnajstega leta sem se intenzivno ukvarjal s slikarstvom in se poleg tega kot samouk naučil še igranja kitare. Pri šestnajstih letih sem se pridružil gledališki skupini KUD Pedenjmožic ( današnji Pridenmožic), ki sem ga zapustil, ko sem odšel na AGRFT. Po uspešno končani srednji šoli sem odšel na služenje vojaškega roka v Sarajevo (šola rezervnih oficirjev), kjer pa so me s težavo prenašali celih 23 dni, potem pa so me odpustili. Imel sem leto dni časa za priprave na sprejemne izpite – dramska igra, ki sem jih tudi uspešno opravil. Pri devetnajstih sem s prijatelji ustanovil prvo glasbeno skupino – Buwala 9, ki pa je zaradi mojih študijskih obveznosti živela le nekaj mesecev.
Leta 1997 sem diplomiral na AGRFT – smer dramska igra. Prva leta po študiju sem preživel kot svobodnjak ter gostoval v MGL, PG Kranj ter v Mali drami. Ob gostovanjih po profesionalnih gledališčih sem vzporedno ves čas pripravljal svoje gledališke stvaritve kor igralec, režiser ter pisec nekaterih besedil in pa avtor glasbe. V prvih letih po študiju sem se resno soočil z digitalnimi mediji ter računalnikom kot orodjem za izdelovanje glasbe. Na akademiji sem imel priložnost zaigrati v več študentskih filmih in ravno film je bil kasneje nekako deset let moj redni spremljevalec (igral sem v nekaj TV filmih ter v nekaj celovečercih). To, da sem filmski zanesenjak od svojega šestega leta, me še dandanes drži blizu tega medija ( sam sem do sedaj režiral tri igrane filme ). Ker pa se s filmskim kruhom pri nas bolj težko preživi, sem si kruh služil po večini z gledališčem. Bil sem celo dve sezoni na redni plači (SNG Maribor, SLG Celje).
Ker pa moj duh rad počne različne stvari znotraj polja gledališča, sem se zadnja leta odločil za svobodni poklic. Tako lahko delujem projektno ter se posamičnim projektom popolnoma prilagodim (sodelovanja z različnimi gledališči – glej CV). Ker nisem z nikomer v rednem delovnem razmerju, se posamičnim projektom posvečam z vsem mojim bitjem. Menim, da lahko samo s popolno predanostjo stvaritvi, ki jo v določenem obdobju ustvarjam, dosegam dobre rezultate. Tudi na kvantiteto v polju umetnosti ne gre prisegati, zato redkokatero leto delam na več kot treh do štirih projektih. Do sedaj sem sodeloval pri približno devedesetih gledaliških in filmskih stvaritvah (največkrat kot igralec, občasno pa tudi kot pisec, režiser, producent, glasbenik, lutkar,…). V prostem času, ki mi včasih ostane, požiram knjige, ter ustvarjam glasbo s trijem Klubsky ter kvintetom, ki pa za enkrat še nima imena. V obeh bendih je moja vloga enaka – klavir, klaviature, sampli, matrice, vokal. Za dobro psihofizično kondicijo skrbim z redno rekreacijo v naravi, igranjem igre GO, šahom ter treningi boksa. Vsako leto napišem cca. en dramski tekst. Že od malih nog pa me poleg vsega naštetega neizmerno privlači jedrska fizika, kibernetika, robotika na eni strani ter človekova podzavest, hipnoza ter avtoanaliza. Po verskem prepričanju sem do določene mere ateist, a nikakor ne smem zanikati svojih poganskih korenin. Konec koncev jemljem gledališče, kino ali pa koncertno prizorišče kot svetišča, cerkve, prostore globoke posvečenosti, meditacije. To so moji sveti prostori. Veselim se dela z novimi tehnologijami, raziskovanja novih prostorov igre, glasbe, giba, novih gledaliških tehnik. Naprej me žene misel, da lahko živa gledališka interakcija spreminja svet skozi revolucionarnost idej bolj, kot politika ter trgovina. Idejni mikrokozmos posameznih gledaliških praks kot učinek metulja dandanes zaradi splošne globalizacije učinkuje na množice hitreje kot kdajkoli poprej. Znanost in umetnost z roko v roki drvita vse bolj in bolj skupaj ter nam omogočata boljše razumevanje življenja, vesolja in vsega skupaj.Umetnost je naše orožje v boju za boljši svet.
Vloge v gledališču
- 2011 Sabina Schwenner Mesnica, r. Sabina Schwenner, Gledališče Glej in Ex Ponto
- 2009 Lord Warburton; Henry James Portret neke gospe, r. Matjaž Berger, Anton Podbevšek Teater Novo mesto
- 2008 rokgre Smeti na Luni, r. Niko Goršič, Mestno gledališče Ptuj
- 2006 B: Njen moški; Kristina Radešček Vanitas mundi, r. Jerneja Kušar, Gledališče GLEJ, V okviru kulturnega programa PreGlej. V koprodukciji s PG Kranj in revijo Sodobnost.
- 2003 Policijski uradnik; Jean Baptiste Poquelin Moliere Tartuffe, r. Mile Korun, SLG Celje
- 2003 Diomedes; William Shakespeare Troilus in Kresida, r.Dušan Jovanović, SLG Celje
- 2002 Gospod Blažič, župnik; Tone Partljič Čaj za dve, r. Robert Raponja, DramaSNG Maribor
- 2001 Strašilo: Lyman Frank Baum Čarovnik iz Oza, r. Branko Kraljevič, Drama SNG Maribor
- 2001 Prvi tip, Corchuelo, Durandante, Budist, Sigismund, Pedro; Miguel Cervantes de Savedra Don Kihot, r. Aleksandar Popovski, Drama SNG Maribor
- 2000 Špicelj, Komornik, Urdanik, Glasnik, Berač; Milan Dekleva/Mojca Kranjc/Alja Predan 1821. Historično-ljubavni igrokaz, r. Zvone Šedlbauer, Mestno gledališče ljubljansko
- 1999 Philo, Antonijev vojak; William Shakespeare Antonij in Kleopatra, r. Zvone Šedlbauer, Mestno gledališče ljubljansko
- 1998 Policaj; Slawomir Mrožek Policija, r. Jaša Jamnik, Prešernovo gledališče Kranj
- 1997 Pete; Edward Bond Rešeni, r. Zvone Šedlbauer, MGL
- 1996 Individuum; Bertolt Brecht Galilejevo življenje, r. Vinko Möderndorfer, MGL
- 1995 Smrt, Pik as; Gregor Strniša Ljudožerci, r. Aleš Novak, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Ljubljana
- 1995 Fina; Bertolt Brecht Gospod Puntila in njegov hlapec Matti, r. Jernej Lorenci, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Ljubljana
- 1994 Sel, Stražar, Glasnik; Euripides Feničanke (Z dodanimi prizori iz Sofoklove Antigone), r. Tomi Janežič, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Ljubljana