Anton Podbevšek Teater: Razlika med redakcijama
Vrstica 20: | Vrstica 20: | ||
==Predstavitev== | ==Predstavitev== | ||
'''Anton Podbevšek Teater''' je najmlajše slovensko profesionalno gledališče, ki je programsko začelo delovati v junijskih dneh leta 2006. Ambicija tega vizualnega inštituta, ki je nastal na spominskem odsevu prve slovenske umetniške avantgarde (novomeška pomlad), je vzpostavljanja razmerij med teorijo in epistemološko prakso sodobne umetnosti, zato je v okviru gledaliških projektov (''Galileo Galilei'', ''Badiou'', ''Brecht'') nastala cela serija predavanj, soarej oz. simpozijev, na katerih so sodelovali vodilni slovenski teoretiki. Najbolj odmeven je bil zagotovo koprodukcijski simpozij z založbo Studia Humanitatis, ki je rezultiral s knjigo ''Čas je za Brechta!''. | '''Anton Podbevšek Teater''' je najmlajše slovensko profesionalno gledališče, ki je programsko začelo delovati v junijskih dneh leta 2006. Ambicija tega vizualnega inštituta, ki je nastal na spominskem odsevu prve slovenske umetniške avantgarde (novomeška pomlad), je vzpostavljanja razmerij med teorijo in epistemološko prakso sodobne umetnosti, zato je v okviru gledaliških projektov (''Galileo Galilei'', ''Badiou'', ''Brecht'') nastala cela serija predavanj, soarej oz. simpozijev, na katerih so sodelovali vodilni slovenski teoretiki. Najbolj odmeven je bil zagotovo koprodukcijski simpozij z založbo Studia Humanitatis, ki je rezultiral s knjigo ''Čas je za Brechta!''. | ||
Programska izhodišča APTa temeljijo na angažiranem in reflektiranem zastavljanju tistih civilizacijski vprašanj po XX.stoletju, ki merijo na etiko depsihologizacije subjekta. Programska struktura postdramskega, otroškega, glasbenega in plesnega gledališča presega ozke žanrske delitve, hkrati pa evocira vse tisto, o čemer je govoril Artaud, ko je govoril o totalnem gledališču.Le-to misli dramatično in organsko povezavo med gledalno in igralno površino: mizanscensko, tematsko, estetsko, ontološko. Prostori APTa niso zgolj Dvorana novomeške pomladi, ampak tudi velodrom Češča vas, Grad Otočec, samostanska cerkev v Kostanjevici, itd. Šele v odprtem in (gledališko) razbremenjenem prostoru je moč iskati novo, sublimno in angažirano. | Programska izhodišča APTa temeljijo na angažiranem in reflektiranem zastavljanju tistih civilizacijski vprašanj po XX.stoletju, ki merijo na etiko depsihologizacije subjekta. Programska struktura postdramskega, otroškega, glasbenega in plesnega gledališča presega ozke žanrske delitve, hkrati pa evocira vse tisto, o čemer je govoril Artaud, ko je govoril o totalnem gledališču.Le-to misli dramatično in organsko povezavo med gledalno in igralno površino: mizanscensko, tematsko, estetsko, ontološko. Prostori APTa niso zgolj Dvorana novomeške pomladi, ampak tudi velodrom Češča vas, Grad Otočec, samostanska cerkev v Kostanjevici, itd. Šele v odprtem in (gledališko) razbremenjenem prostoru je moč iskati novo, sublimno in angažirano. | ||
V premierah tega gledališča avtorji različno in razlikovalno tematsko razvijajo in komentirajo antagonizme družb XX.stoletja: utopije, izpovedi, terorizem, ideološke masakre, gledališke kanone, dialektiko gospodarja in hlapca, kritiko mentalitet, pojem singularnega, »strast do realnega« (termin je Badioujev), čas kot kriterij gledališkega in fizikalnega… | V premierah tega gledališča avtorji različno in razlikovalno tematsko razvijajo in komentirajo antagonizme družb XX.stoletja: utopije, izpovedi, terorizem, ideološke masakre, gledališke kanone, dialektiko gospodarja in hlapca, kritiko mentalitet, pojem singularnega, »strast do realnega« (termin je Badioujev), čas kot kriterij gledališkega in fizikalnega… |
Redakcija: 12:04, 12. junij 2014
- Ustanoviteljica: Mestna občina Novo mesto
- Prizorišča: Dvorana novomeške pomladi;
- Število sedežev: 140
Predstavitev
Anton Podbevšek Teater je najmlajše slovensko profesionalno gledališče, ki je programsko začelo delovati v junijskih dneh leta 2006. Ambicija tega vizualnega inštituta, ki je nastal na spominskem odsevu prve slovenske umetniške avantgarde (novomeška pomlad), je vzpostavljanja razmerij med teorijo in epistemološko prakso sodobne umetnosti, zato je v okviru gledaliških projektov (Galileo Galilei, Badiou, Brecht) nastala cela serija predavanj, soarej oz. simpozijev, na katerih so sodelovali vodilni slovenski teoretiki. Najbolj odmeven je bil zagotovo koprodukcijski simpozij z založbo Studia Humanitatis, ki je rezultiral s knjigo Čas je za Brechta!.
Programska izhodišča APTa temeljijo na angažiranem in reflektiranem zastavljanju tistih civilizacijski vprašanj po XX.stoletju, ki merijo na etiko depsihologizacije subjekta. Programska struktura postdramskega, otroškega, glasbenega in plesnega gledališča presega ozke žanrske delitve, hkrati pa evocira vse tisto, o čemer je govoril Artaud, ko je govoril o totalnem gledališču.Le-to misli dramatično in organsko povezavo med gledalno in igralno površino: mizanscensko, tematsko, estetsko, ontološko. Prostori APTa niso zgolj Dvorana novomeške pomladi, ampak tudi velodrom Češča vas, Grad Otočec, samostanska cerkev v Kostanjevici, itd. Šele v odprtem in (gledališko) razbremenjenem prostoru je moč iskati novo, sublimno in angažirano.
V premierah tega gledališča avtorji različno in razlikovalno tematsko razvijajo in komentirajo antagonizme družb XX.stoletja: utopije, izpovedi, terorizem, ideološke masakre, gledališke kanone, dialektiko gospodarja in hlapca, kritiko mentalitet, pojem singularnega, »strast do realnega« (termin je Badioujev), čas kot kriterij gledališkega in fizikalnega…
Zgodovina
Občinski svet mestne občine Novo mesto je spomladi leta 2005 dokončno sprejel Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Gledališče Novo mesto. Novembra 2006 je bilo s spremembo ustanovitvenega odloka Gledališče Novo mesto preimenovano v Anton Podbevšek Teater.
Prva uprizoritev najmlajšega poklicnega gledališča na Slovenskem je bila 21. 12. 2006, in sicer Brechtov Galileo Galilei v režiji Matjaža Bergerja, v naslovni vlogi pa je nastopil Pavle Ravnohrib.
Skupina IRWIN pa je bila prva, ki je otvorila Fotogalerijo APT z razstavo NSK straže.
Uprizoritve in projekti
- 2014 BETON Ltd. 16 mm (delovni naslov)
- 2014 Witkacy (delovni naslov), r. Magdalena Reiter
- 2014 Blažka Müller Pograjc Amor omnia vincit*, r. Matjaž Pograjc
- 2014 Marina Abramović ali Kako sem izgubil pot do Antigone (Marina Abramović, Alain Badiou, Alenka Zupančič, Mladen Dolar, Slavoj Žižek, Jacques Lacan, Dominik Smole, G.W.F. Hegel, Srečko Kosovel, Sofokles), r. Matjaž Berger, Anton Podbevšek Teater in SNG Drama Ljubljana
- 2013 Vzgoja stoika, r. Kaja Tokuhisa
- 2013 Beton Ltd. Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli, Anton Podbevšek Teater in Bunker, Ljubljana
- 2013 Slavoj Žižek Dobrodošli v duhovnem živalskem kraljestvu, r. Matjaž Berger
- 2013 Eduard Bass / Blažka Müller Pograjc Nepremagljiva enajsterica, r. Matjaž Pograjc
- 2012 Gregor Luštek in Rosana Hribar Korak v dvoje po Pii in Pinu, Anton Podbevšek Teater in Flota, Ljubljana
- 2012 Beton Ltd. Rečem, kar mi rečejo, naj rečem, Anton Podbevšek Teater in Bunker, Ljubljana
- 2012 Dominik Smole, Boštjan Hladnik, Nana Milčinski Ples v dežju, r. Matjaž Berger, Anton Podbevšek Teater
in Mestno gledališče ljubljansko
- 2012 Rudyard Kipling Knjiga o džungli, r. Nana Milčinski, Matjaž Berger
- 2011 Dom za igralce, r. Matjaž Farič
- 2011 Od-ločitev v Mukdenu / Bertolt Brecht: Dajevec. Nejevec in Ukrep, r. Matjaž Berger
- 2011 Jana Menger V postopku
- 2011 Janez Janša Zid objokovanja - solzedajalska akcija, Anton Podbevšek Teater, Maska Ljubljana in Huis en Festival a/d Werf, Utrecht, Nizozemska/ Netherlands
- 2010 Paradigma Italo Calvino - smer: nevidna mesta* / uprizoritveno-glasbeni gestus, kolektivno delo
- 2010 William Shakespeare Kralj Lear, r. Matjaž Berger, Anton Podbevšek Teater in Slovensko mladinsko gledališče
- 2010 Nana Milčinski / Siddharta Livingstonov poslednji poljub, r. Nana Milčinski
- 2010 Ivan Cankar (Blaise Pascal, Étienne de la Boétie, G. W. F. Hegel, Luis Althusser) Hlapci / Komentirana izdaja, r. Matjaž Berger, koprodukcija s Prešernovim gledališčem Kranj
- 2009 Jorge Luis Borges Zgodovina večnosti, projekt posvečen Claudu Lévi-Straussu, r. Matjaž Berger
- 2009 10 minut vzhodno - plesna predstava, EN KNAP, Anton Podbevšek Teater, SNG Maribor opera in balet, Workshop Foundation in Zagrebački Plesni Ansambl
- 2009 Spovedi, avtorski projekt Dušana Jovanovića
- 2009 Henry James Portret neke gospe, r. Matjaž Berger
- 2008 Levi terorizem, koncept in koreografija Marko Mlačnik
- 2008 Beckett, Eluard, Sartre, Pavić Kadmopolis / Udaljeni pogled, r. Matjaž Berger
- 2008 Bertolt Brecht Me-ti / Knjiga obratov, r. Matjaž Berger
- 2008 William Shakespeare - Nana Milčinski Hamlet (60 minut), r. Nana Milčinski
- 2008 Neskončnost je večnost / Infinity is eternity, r. Matjaž Berger
- 2007 W. A. Mozart – Nebojša Pop Tasić Requiem ali Otrok, ki je ustvaril svet, r. Jernej Lorenci
- 2007 Alain Badiou XX. stoletje, r. Matjaž Berger
- 2007 Sergej Prokofijev Peter in Volk, r. Nana Milčinski in Matjaž Berger
- 2007 Kons BE 60, r. Matjaž Berger
- 2007 Sun City, avtor: Goran Bogdanovski, koprodukcija APT in FIČO balet
- 2006 Bertolt Brecht Galileo Galilei, r. Matjaž Berger
Ravnatelj
Kolokviji in simpoziji
- 2009 Predstavitev knjig Čas je za Brechta in Brecht - Benjamin, Cankarjev dom (Knjižni sejem 2009), Studio Humanitatis in APT
- 2008 Teorija potujitvenega učinka, ob 110-letnici rojstva Bertolta Brechta, simpozij
- 2007 XX. stoletje, kolokvij
- 2006 Galileo Galilei, kolokvij
Izobraževanje
APT je ustanovil tudi lastno akademijo, ki jo sestavljajo na eni strani kolokviji in simpoziji, vezani na gledališke projekte, na drugi strani pa izobraževanje novomeških dijakov.
Akademija APT
Akademija APT je zastavljena kot širši izobraževalni proces. Mladim iz novomeške občine skozi mentorske seminarje in predavanja širi znanja o performensu, sodobnem plesu, retoriki, režijskih pristopih in branju dramskih tekstov. Praktično pa se lotevajo predvsem vsebin gledališke teorije in prakse 20. stoletja.
Akademija APT obenem organizira in vodi tudi strokovne kolokvije in seminarje, ki potekajo sočasno z določeno uprizoritvijo in se nanašajo na teme, vprašanja in dileme, ki izhajajo iz samih aktualnih dramskih predlog.
Projekti
- 2009/2010 film Klic, produkcija APT Akademija pod vodstvom Nejca Gazvode
- 2008 Samuel Beckett Med kostmi in kožo, r. Jurij Smrke
Art kino Krka
Art kino Krka ima ambicijo postaviti umetniški film ob uprizoritvene umetnosti, hkrati pa razviti filmski program, ki bo skozi avtorski podpis Mojstrov (Hitchcocka, Fellinija, Kurosave, Bertoluccija, Leana, Douglasa Sirka, Fassbinderja, Kubricka, Tarkovskega in drugih) spominjal na slogovne prelome v filmski umetnosti, ki so spreminjali pogled na svetove, zgodbe in estetike.
Fotogalerija APT
Razstave
- 2006 NSK straže, avtor: IRWIN
- 2007 Camera obscura II, avtor: SofijaSilvia
- 2007 Places, avtor: Ilya Rabinovich
Viri in literatura
- Spletna stran Anton Podbevšek teater