Via Negativa: Razlika med redakcijama

mBrez povzetka urejanja
mBrez povzetka urejanja
Vrstica 1: Vrstica 1:
[[Kategorija:Organiziranost|Via Negativa]]
[[Kategorija:Organiziranost|Via Negativa]]
[[Kategorija:Nevladne organizacije|Via Negativa]]
[[Kategorija:Nevladne organizacije|Via Negativa]]
Mednarodni projekt sodobne scenske umetnosti.


==Predstavitev==
==Predstavitev==
Mednarodni projekt sodobne scenske umetnosti.


Via negativa je mednarodni projekt sodobne scenske umetnosti. Področje dela sta gledališče in performans ter predvsem povezave med njima. Gledališki performans  kot razmerje med gledalcem in izvajalcem v realnem času in prostoru. To razmerje obravnavajo kot kompleksen pretok stališč, pričakovanj, sodb, zaključkov, prepoznanj, stereotipov, zmot, predsodkov, strpnosti ali nestrpnosti, vednosti ali nevednosti, ki sprožajo različne čustvene, racionalne ali iracionalne odzive. Delamo kot kolektiv, v katerem se vsak posameznik s svojimi razlogi, s svojim telesom in pogumom, s svojo domišljijo in razumom, s svojimi veščinami in energijo bori za svoj smisel in svoje mesto na odru.
Via negativa je mednarodni projekt sodobne scenske umetnosti. Področje dela sta gledališče in performans ter predvsem povezave med njima. Gledališki performans  kot razmerje med gledalcem in izvajalcem v realnem času in prostoru. To razmerje obravnavajo kot kompleksen pretok stališč, pričakovanj, sodb, zaključkov, prepoznanj, stereotipov, zmot, predsodkov, strpnosti ali nestrpnosti, vednosti ali nevednosti, ki sprožajo različne čustvene, racionalne ali iracionalne odzive. Delamo kot kolektiv, v katerem se vsak posameznik s svojimi razlogi, s svojim telesom in pogumom, s svojo domišljijo in razumom, s svojimi veščinami in energijo bori za svoj smisel in svoje mesto na odru.

Redakcija: 10:08, 9. april 2010


Mednarodni projekt sodobne scenske umetnosti.

Predstavitev

Via negativa je mednarodni projekt sodobne scenske umetnosti. Področje dela sta gledališče in performans ter predvsem povezave med njima. Gledališki performans kot razmerje med gledalcem in izvajalcem v realnem času in prostoru. To razmerje obravnavajo kot kompleksen pretok stališč, pričakovanj, sodb, zaključkov, prepoznanj, stereotipov, zmot, predsodkov, strpnosti ali nestrpnosti, vednosti ali nevednosti, ki sprožajo različne čustvene, racionalne ali iracionalne odzive. Delamo kot kolektiv, v katerem se vsak posameznik s svojimi razlogi, s svojim telesom in pogumom, s svojo domišljijo in razumom, s svojimi veščinami in energijo bori za svoj smisel in svoje mesto na odru.

Prvih sedem let projekta VN (2002 – 2008) je bil posvečen obravnavi sedmih sedem smrtnih grehov. Izhodišče je bilo, da jeza, požrešnost, pohlep, pohota, lenoba, zavist in napuh v temelju zaznamujejo identiteto vsakega posameznika. Z vsako od teh človeških lastnosti se odpira konflikt, ki je vsajen v subjektiviteto slehernega posameznika: po eni strani gradi mehanizme in strategije obrambne pred svojimi negativnimi porivi, da bi s tem ustregel zahtevam družbe po njihovi kontroli in zatiranju; po drugi strani pa razvija različne oblike popuščanja, ker ne vzdrži pod pritiskom lastne subjektivnosti. Z združitvijo materiala in performerjev, ki so v tem obdobju sodelovali z Via Negativo, bo osmo leto (2009) ta sedemletni ciklus performansov zaključil projekt Via Nova.

"Via negativa" pomeni princip redukcije teatra na razmerje med gledalcem in izvajalcem v realnem času in prostoru. Via negativa je način razmišljanja, ki pomaga razumeti, kaj je (oziroma kaj ni) bistvo tega razmerja, metoda redukcije pa nam omogoča, da se osredotoča na temeljne gledališke principe, ki to razmerje vzpostavljajo in dinamizirajo.

VN je projekt odprtega tipa, ne zapira se v logiko omejenega števila stalnih članov skupine in je projekt v stalnem širjenju. S tem namenom vsako leto organizirajo delavnice, na katerih performerjem, ki v njihovem načinu razmišljanja in dela odkrijejo svoj kreativni potencial, dajejo priložnost, da se vključijo v njihove produkcije.

Ustvarjalci Vie Negative

Bojan Jablanovec, Grega Zorc, Katarina Stegnar, Marko Mandič, Barbara Kukovec, Jaka Lah, Boris Kadin, Kristian Al Droubi, Uroš Kaurin, Bojana Kunst, Blaž Lukan, Primož Bezjak, Mateja Pucko, Nataša Živković, Petra Zanki, Sanela Milošević, Dylan Tighe, Barbara Matijević, Matej Recer, Petra Govc, Iva Burčul, Gaber Kristjan Trseglav, Iva Babič, Daša Doberšek, Boris Mihalj, Branko Jordan, Silvia Marchig, Nana Milčinski, Saša Helbel.

Sodelavci Vie Negative

Špela Trošt (producentka, organizatorka, performerka in stiki z javnostjo), Tomaž Grom (glasbenik), Maja Sever (igralka, prevajalka), Katja Legin (performerka, plesalka), Gregor Gruden (igralec), Janko Oven (tehnično vodstvo), Andrej Petrovčič (tehnično vodstvo), Igor Remeta (tehnično vodstvo), Inga Remeta (organizatorka), Gledališče Glej, Žare Kerin (grafični oblikovalec), Futura DDB, Miha Grobler (grafični oblikovalec), Futura DDB, Jure Novak (prevajalec), Tone Stojko (video produkcija), Prodok Teater, Marcandrea Bragalini (fotograf).


Projekt VIA NOVA

V letu 2009 je 11 avtorjev ustvarilo 13 performansov, v katerih so se posluževali različnih oblik prezentacij: solo performans, performans-predavanje, performas-intervju, dokumentarni performans, glasbeni performans, vizualni performans. Poleg tega, da svoja dela VN predstavljajo kot samostojne performanse, jih v obliki skupinskih predstavitev povezujejo tudi v nove vsebinske celote in bolj kompleksne strukture. S publiko se želijo srečati v različnih kontekstih in prostorih (gledališče, galerija, muzej, javni prostori), v katerih z različnimi intevencijami razvijajo nove strategije v razmerju med njimi in njihovo publiko.

Nov cikel performansov Vie Negative

Nov cikel vprašanj o mejah med izvajalcem in gledalcem, med performansom in gledališčem, med kreacijo in destrukcijo, med teorijo in prakso, med kopijo in originalom, med vrednostjo in ceno, med zunaj in znotraj. Via Nova je Via Negativa na novo. Via nova je skupni naslov za performanse, ki jih bodo ustvarjali v naslednjih letih. Gre za vsebinsko in programsko nadaljevanje projekta Via Negativa, ki je nastal iz potrebe po oblikovanju odprtega in fleksibilnega produkcijskega modela sodobne scenske umetnosti. Zanima jih živa umetnost, ki se zaveda, da ne obstaja zaradi odgovorov, temveč zaradi vprašanj.


Zunanje povezave

Via Negativa