Geslo:Skupni projekti: Razlika med redakcijama
(12 vmesnih redakcij 2 uporabnikov ni prikazanih) | |||
Vrstica 3: | Vrstica 3: | ||
Estetika performativnega nemške teatrologinje Erike Fischer-Lichte, ki je bila napisana l. 2004 in katere prevod v slovenščino smo dobili pred kratkim, detektira in sistematizira spremembe v uprizoritvah od t.i. performativnega obrata v šestdesetih letih prejšnjega stoletja dalje. Poleg natančnega popisa in detektiranja sprememb Lichtejeva ponuja tudi nov pristop k analizi tovrstnih uprizoritev, ki postaja nujnost ne le za gledališke ustvarjalce, ampak tudi za raziskovalce, ki pišejo in razmišljajo o sodobnem gledališču in dramskih tekstih. Najnovejši dramski teksti, ob katerih govorimo o nedramskem ali postdramskem gledališču, namreč postavljajo pred raziskovalce zahtevo po drugačnih pristopih, ki jih morda lahko iščemo prav v estetiki performativnega. | Estetika performativnega nemške teatrologinje Erike Fischer-Lichte, ki je bila napisana l. 2004 in katere prevod v slovenščino smo dobili pred kratkim, detektira in sistematizira spremembe v uprizoritvah od t.i. performativnega obrata v šestdesetih letih prejšnjega stoletja dalje. Poleg natančnega popisa in detektiranja sprememb Lichtejeva ponuja tudi nov pristop k analizi tovrstnih uprizoritev, ki postaja nujnost ne le za gledališke ustvarjalce, ampak tudi za raziskovalce, ki pišejo in razmišljajo o sodobnem gledališču in dramskih tekstih. Najnovejši dramski teksti, ob katerih govorimo o nedramskem ali postdramskem gledališču, namreč postavljajo pred raziskovalce zahtevo po drugačnih pristopih, ki jih morda lahko iščemo prav v estetiki performativnega. | ||
Projekt Estetika performativnega in analiza uprizoritve zasleduje dva cilja: | Projekt Estetika performativnega in analiza uprizoritve zasleduje dva cilja: | ||
Študentje primerjalne književnosti in literarne teorije s [[Filozofska fakulteta|Filozofske fakultete]] pod mentorstvom as. dr. [[Gašper Troha|Gašperja Trohe]]objavljamo nekatere izdelke letošnjega seminarja. | 1. preskusiti predlagane rešitve na konkretnih uprizoritvah ljubljanskih institucionalnih gledališč | ||
2. preveriti možnost intersubjektivne preverljivosti dobljenih rezultatov. | |||
Študentje primerjalne književnosti in literarne teorije s [[Filozofska fakulteta|Filozofske fakultete]] pod mentorstvom as. dr. [[Gašper Troha|Gašperja Trohe]] objavljamo nekatere izdelke letošnjega seminarja. | |||
* Ilona Jerič: [[Tomi Janežič/Ilona Jerič: Analiza predstave Zarota svetohlincev, Molière Mihaila Bulgakova v režiji Tomija Janežiča|Analiza predstave Zarota svetohlincev, Molière Mihaila Bulgakova v režiji Tomija Janežiča]] | * Ilona Jerič: [[Tomi Janežič/Ilona Jerič: Analiza predstave Zarota svetohlincev, Molière Mihaila Bulgakova v režiji Tomija Janežiča|Analiza predstave Zarota svetohlincev, Molière Mihaila Bulgakova v režiji Tomija Janežiča]] | ||
* Sara Terčon: [[Tijana Zinajić/Sara Terčon: Hrepenenje in življenje - paralelna svetova znotraj drame Za naše mlade dame|Hrepenenje in življenje - paralelna svetova znotraj drame Za naše mlade dame]] | |||
* Maša Pfeifer: [[Diego de Brea/Maša Pfeifer: Jean Genete - Služkinji|Jean Genete - Služkinji]] | |||
* Ana Schnabl: [[Janusz Kica/Ana Schnabl: Thomas Bernhard: Moč navade|Thomas Bernhard: Moč navade]] | |||
* Deja Žunko: [[Tijana Zinajić/Deja Žunko: Estetika perfomativnega in analiza uprizoritve - Za naše mlade dame|Estetika perfomativnega in analiza uprizoritve - Za naše mlade dame]] | |||
* Peter Kardoš: [[Romeo Castellucci/Peter Kardoš: Spust v pekel, analiza predstave Pekla Romea Castellucija, nastale po Dantejevi literarni predlogi|Spust v pekel, analiza predstave Pekla Romea Castellucija, nastale po Dantejevi literarni predlogi]] | |||
* Špela Jermol: [[Vinko Möderndorfer/Špela Jermol: Sarah Kane: Razdejani. Analiza učinkov uprizoritve v režiji Vinka Möderndorferja, Slovensko mladinsko gledališče, julij 2008|arah Kane: Razdejani. Analiza učinkov uprizoritve v režiji Vinka Möderndorferja, Slovensko mladinsko gledališče, julij 2008]] | |||
* Katja Čičigoj: [[Romeo Castellucci/Katja Čičigoj: Biti gledalec ves dan- dejansko že obsodba na pekel.|Biti gledalec ves dan- dejansko že obsodba na pekel.]] | |||
==[[Slovensko mladinsko gledališče]]== | ==[[Slovensko mladinsko gledališče]]== |
Trenutna redakcija s časom 14:57, 21. junij 2009
Estetika performativnega in analiza uprizoritve: Seminar iz primerjalne književnosti in literarne teorije 08/09 pod mentorskim vodstvom as. dr. Gašperja Trohe
Estetika performativnega nemške teatrologinje Erike Fischer-Lichte, ki je bila napisana l. 2004 in katere prevod v slovenščino smo dobili pred kratkim, detektira in sistematizira spremembe v uprizoritvah od t.i. performativnega obrata v šestdesetih letih prejšnjega stoletja dalje. Poleg natančnega popisa in detektiranja sprememb Lichtejeva ponuja tudi nov pristop k analizi tovrstnih uprizoritev, ki postaja nujnost ne le za gledališke ustvarjalce, ampak tudi za raziskovalce, ki pišejo in razmišljajo o sodobnem gledališču in dramskih tekstih. Najnovejši dramski teksti, ob katerih govorimo o nedramskem ali postdramskem gledališču, namreč postavljajo pred raziskovalce zahtevo po drugačnih pristopih, ki jih morda lahko iščemo prav v estetiki performativnega.
Projekt Estetika performativnega in analiza uprizoritve zasleduje dva cilja:
1. preskusiti predlagane rešitve na konkretnih uprizoritvah ljubljanskih institucionalnih gledališč
2. preveriti možnost intersubjektivne preverljivosti dobljenih rezultatov.
Študentje primerjalne književnosti in literarne teorije s Filozofske fakultete pod mentorstvom as. dr. Gašperja Trohe objavljamo nekatere izdelke letošnjega seminarja.
- Ilona Jerič: Analiza predstave Zarota svetohlincev, Molière Mihaila Bulgakova v režiji Tomija Janežiča
- Sara Terčon: Hrepenenje in življenje - paralelna svetova znotraj drame Za naše mlade dame
- Maša Pfeifer: Jean Genete - Služkinji
- Ana Schnabl: Thomas Bernhard: Moč navade
- Deja Žunko: Estetika perfomativnega in analiza uprizoritve - Za naše mlade dame
- Peter Kardoš: Spust v pekel, analiza predstave Pekla Romea Castellucija, nastale po Dantejevi literarni predlogi
- Špela Jermol: arah Kane: Razdejani. Analiza učinkov uprizoritve v režiji Vinka Möderndorferja, Slovensko mladinsko gledališče, julij 2008
- Katja Čičigoj: Biti gledalec ves dan- dejansko že obsodba na pekel.
Slovensko mladinsko gledališče
se pridružuje snovalcem in soustvarjalcem spletnih dveri slovenskega gledališča ter začenja z vnosom digitaliziranih vsebin svojega arhiva. Projekt vodi Tina Malič.
Mestno gledališče ljubljansko
začenja s predstavitvijo digitaliziranih vsebin svojega arhiva zainteresirani javnosti. Projekt vodi Alenka Klabus Vesel.
Študentje slovenistike s Filozofske fakultete pod mentorskim vodstvom doc. dr. Mateje Pezdirc Bartol
Študentje slovenistike s Filozofske fakultete bodo pod mentorstvom doc. dr. Mateje Pezdirc Bartol predstavili najmlajše (in nekatere manj mlade) slovenske dramatike in s tem omogočili širši publiki, da spozna tiste avtorje, ki jih obstoječi literarnozgodovinski pregledi večinoma še niso zajeli. Še posebej dragoceno se zdi, da bodo v večini primerov dostopna tudi njihova dramska besedila.
V okviru projekta Predstavitev najmlajše slovenske dramatike širši publiki so že predstavljeni:
- Zalka Grabnar Kogoj
- Saška Rakef
- Simona Semenič
- Desa Muck
- Dragica Potočnjak
- Kim Komljanec
- Rokgre
- Boris A. Novak
- Matjaž Briški
- Saša Pavček
- Martina Šiler
- Žanina Mirčevska
- Tina Kosi
- Srečko Fišer
- Boris Kobal
- Andrej Skubic
V prihodnje pa načrtujemo še:
- Iztok Lovrić
- Andreja Inkret
- Špela Stres
- Jera Ivanc
- Ana Lasić
- Marko Kurat
- Andrej Rozman – Roza
- Zdenko Kodrič
- Krištof Dovjak
- Zoran Hočevar
- Peter Rezman
- Gregor Hrovatin
- Romana Ercegović
- Goran Gluvič
in drugi, saj se seznam in tudi vsebina gesel ves čas dopolnjujeta.