Petra Veber

Življenjepis

  • rojena: 6. 4. 1971, izobrazba: UDIA
  • 1998 ustanovitev E.P.I. CENTRA (z Natašo Matjašec in Sebastijanom Horvatom)
  • 2004 gostujoča profesorica v USA, The Ohio State University, Department of Theatre and Film (Toledo)
  • 2x predlagana za nagrado Prešernovega sklada

Rojena leta 1971, diplomirala na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani. Kot scenografka deluje od leta 1993, v predstavah pa se podpisuje tudi pod koncept, oblikovanje luči, kostumov, kot dramaturginja, oblikovalka tiskovin in avtorica fotografij. Leta 1998 skupaj z Natašo Matjašec in Sebastijanom Horvatom ustanovi E.P.I. CENTER. Od 1999 je članica DOS-a. Leta 2004 je bila gostujoča profesorica v USA, The Ohio State University, Department of Theatre and Film (Toledo).

"Petra Veber v zadnjem poldrugem desetletju prav gotovo predstavlja eno najbolj drznih, daljnosežnih in dinamičnih scenografskih pisav v sodobnem slovenskem gledališču. Njeno delo je verjetno avtorsko najbolj avtonomno vstopilo in se zapisalo v gledališki prostor v predstavah režiserja Sebastijana Horvata, tako v tistih, ki so nastale v slovenskih gledaliških ustanovah, kakor tudi pri delih, nastalih v produkciji E.P.I. centra. Zdi se, da ravno v njih scenografska pisava Petre Veber spregovori kot avtonomen in avtorski prispevek prave scenografske umetnice.", Rok Vevar

Kot scenografka je doma sodelovala v več kot 100 predstavah. Sodelovanje v tujini: Sliven / Bolgarija, Kazalište Ulysses, Brioni / Hrvaška, Teatron Marileva Petrivov, Atene/ Grčija, Casa de Cultura Burlada / Španija, SNP NS / Srbija, Toledo / USA, SNP Podgorica, Zetski dom Cetinje / Črna Gora, JETTE Brusel / Belgija, Tanzquartier Dunaj / Avstrija. ZKM Zagreb / Hrvaška, Teatro Stabile del Friuli Venezia Giulia, Trst, Italija, Qendra Multimedia Priština, Kosovo, Vorarlberger Landestheater, Bregenz, Avstrija.

Razstave: 1994 Bienale (Lizbona), 1998 (Bad Radgesburg), 1999 Quadrienale (Praga), 2003 BS (Maribor), 2009 samostojna razstava Prostor in čas (Ljubljanski grad), 2010 razstava DOS-a, Skupinska razstava scenografov in kostumografov, 2011 Kdo se boji religioznega Plečnika (Gledališki muzej), Ljubljana, 2013 Oblikovalska identiteta; Petra Veber (CD Ljubljana).

Odlika njenih scenografij in prostorov je v tem, da vselej preraščajo tudi v komentar dane uprizoritve in celo družbenega konteksta, v katerem nastajajo. Ukvarja se tudi z oblikovanjem celostnih podob in svetlobe, fotografijo, videom, svoje scenografije razstavlja (Praški kvadrienale, 1999; Borštnikovo srečanje, 1998, 2003) in občasno predava v tujini. Je dobitnica Borštnikove nagrade za scenografijo leta 2007.

Oblikovalska identiteta

V sodelovanju z Društvom oblikovalcev Slovenije

Petra Veber v zadnjem poldrugem desetletju prav gotovo predstavlja eno najbolj drznih, daljnosežnih in dinamičnih scenografskih pisav v sodobnem slovenskem gledališču. Njeno delo je verjetno avtorsko najbolj avtonomno vstopilo in se zapisalo v gledališki prostor v predstavah režiserja Sebastijana Horvata, tako v tistih, ki so nastale v slovenskih gledaliških ustanovah, kakor tudi pri delih, nastalih v produkciji E.P.I. centra. Zdi se, da ravno v njih scenografska pisava Petre Veber spregovori kot avtonomen in avtorski prispevek prave scenografske umetnice. Ob Petri Veber bi težko govorili o scenografskem stilu, saj se njeno scenografsko delo kmalu oddalji od izključno vizualno-stilnega in narativnega mišljenja scenografije, ki bi ga pri njej morda lahko prepoznali v njenem izrazito minimalističnem zgodnjem obdobju (od Inštrukcije, 1995, do Makbeta, 1999), ter se loti redistribucije scenografskih gest na različna področja ustvarjalnega procesa in produkta. Če pri klasiki modernega slovenskega gledališča gledalec scenografski segment predstave v odrskem prostoru zlahka umesti, prepozna in odloči kot element, ki vstopa v celostni semiotični organizem predstave, pri scenografskem delu Petre Veber tega ne more storiti. Vizualnih elementov pri njenih scenografijah tudi ne more več brati v polju reprezentacije in mimezisa, kakor je to primer pri modernem slovenskem gledališču, ampak kot avtonomno dejanje v neki večbesedilni uprizoritveni situaciji, v kateri posamezna besedila predstave vstopajo v ne(od)ločljiva razmerja. Njene scenografije tako učinkujejo – če jih že moramo strniti v oznake – zdaj kot prostorski »demokratični paradoks« političnih delitev (Predtem /Potem), drugič kot prostor akcijskih sledi (Zgodba o O, Utopija 1, Utopija 2), tretjič kot evidenca, površina jezikovne neizogibnosti (ION, SS – Sharpen Your Senses), četrtič kot palimpsesti Slovenskih družbenih in kulturnih sedimentov (Lepa Vida, Romantične duše, Rokovnjači), petič kot nekakšna ikona politično scenografskega citata (Raztrganci, Hlapci, Balet Upora, Druga svoboda) itn. Lahko bi trdili, da so njene scenografije bolj kot reprezentirane strukture nekakšne prezentne situacije, v katerih je na svojo vsakokratno praznino pripete več dinamične potencialnosti kot stabilizirane realnosti. Tudi zato se gledalec z njimi bolj pogovarja kakor združi. Saj njene prostorsko-vizualne situacije – naj tvegam to tezo – prej pripadajo registru urbanizma kakor arhitekture. Za razliko od scenografskega modernizma se delo Petre Veber prej vpisuje v polje relacijskih estetik, prilastitev, konceptov kakor objektne vizualne lokacije, v kateri beremo interpretacijo določene zgodbe. Rok Vevar

Scenografije, oblikovanje vizualne podobe, oblikovanje luči

2021-

2011-2020

  • 2018 Di Mauro Covacich ANOMALIE, r. Igor Pison, Teatro Stabile del Friuli Venezia Giulia, Trst, Italija
  • 2018 Matej Kejžar PLES, Spider Festival - scenografija, luč
  • 2018 SONGLINES, plečnikovo gledališče Tivoli, Spider Festival - scena, fotografija
  • 2018 Thimas Bernhard VIDEZ VARA, r. Dušan Mlakar, Teatro Stabile Slovene, Trieste, Italy - scenografija
  • 2018 Mala Kline Song (pesem), Španski borci, Ljubljana - scenografija
  • 2018 Proslava ob dnevu Rudolfa Maistra, MZK, Maribor - scenografija
  • 2017 Matej Kejžar Moderne Theaterdans BOLD IN MOTION 2017, Academy of Theatre and Dance, Amsterdam, Nizozemska - oblikovanje luči
  • 2017 Mala Kline SONGLINES', research project
  • 2016 Dominik Smole Igrice, r. Jana Menger, Anton Podbevšek Teater, Novo Mesto, Slovenija - scenografija
  • 2016 Maja Haderlap in Nana Forte PARADIES ODER NACH EDEN, r. Igor Pison, Vorarlberger Landestheater, Bregenz, Österreich - scenografija
  • 2016 Jeton Neziraj Play with four actors and some pigs and some cows and some horses and a prime minister and a milka cow and some local and international inspectors, ‘political comedy’, r. Blerta Neziraj, Qendra Multimedia, Priština, Kosovo - scenografija
  • 2015 Jana Menger, Rok Vevar BANANA SPLIT, AGRFT - oblikovanje luči
  • 2015 Matej Kejžar, Niño de Elche Rave, Pekinpah, Avignon Festival, Francija - scenografija
  • 2015 Roberto Cavosi Rosso Venerdi, r. Igor Pison, Teatro Stabile del Friuli Venezia Giulia, Festival Asti teatro, Italija - scenografija, kostumografija
  • 2015 Jan Rozman Senzasenso, Pekinpah, Kink Kong, Qulenium, Bunker, Ljubljana, RedSapata Tanzfabrik - dramaturgija, kostumi in oblikovanje svetlobe
  • 2014 Leja Jurišić, Jelena Rusjan KRALJ LEAR; IZJAVA O ISKRENI LJUBEZNI, Pekinpah, Kinkong, Cankarjev dom Ljubljana - scenografija, oblikovanje luči in dramaturgija
  • 2014 HRVATSKO GLUMIŠTE, r. Oliver Frljić, HNK Zajc, Rijeka, Hrvaška
  • 2014 W. Shakespeare HAMLET, r. Oliver Frljić, ZKM, Hrvaška
  • 2013 Matej Kejžar TO NI HIT, Kink Kong in PTL - oblikovanje luči
  • 2013 Leja Jurišić/Teja Reba ZOFA, postavitev v galeriji U3
  • 2013 E. Ionesco STOLI, r. Mateja Kokol, AGRFT - mentor za scenografijo, oblikovanje luči
  • 2012 Rainer Werner Fassbinder Katzelmacher, r. Lidija Dedović, Cetinje, Črna Gora
  • 2012 Tina Valentan, Luka Martin Škof PREMIERA V NASTAJANJU, Plesna Izba Maribor in Gledališče Glej
  • 2012 Barbara Novakovič KNJIŽNICA PISEM: SPREHOD, Muzeum in MC KIBLA Maribor, Festival Ex Ponto (KD B-51)
  • 2012 Jette Brusel At once, Spider, Španski borci Ljubljana, Zagreb, Lyon, produkcija: The Pekinpah Association - KINK KONG - prostor, fotografije
  • 2012 Barbara Novaković Library of letters: Walk, produkcija Muzeum, koprodukcija: MC KIBLA Maribor, Festival Ex Ponto (KD B-51), Ljubljana - scenografija, kostumografija, luči
  • 2012 Leja Jurišić, Petra Veber BALET UPORA, Pekinpah/Kink Kong, Tanzquartier Dunaj, CUK Kino Šiška
  • 2012 Steven Berkoff KVETCH, r. Lidija Dedović, Podgorica, Črna Gora
  • 2011 Teja Reba/Loup Abramovici 650 IZKUŠENJ, Exodos, Maska
  • 2011 FILOZOFIJA V BUDOARJU, E.P.I. center - avtorica koncepta postavitve
  • 2011 Residance at Dansens Hus, international scene of contemporary dance, Sweden, Wallingatan 21, 1124 Stockholm
  • 2011 Poezija T. Šalamuna, r. Ivica Buljan, Mini Teater - scenografija
  • 2011 Ivica Buljan in Petra Veber Novi Festival, Zagreb, performance
  • 2011 Mala Kline Eden, E.P.I.center, Spider - scenografija, kostumografija, oblikovanje luči

2001-2010

  • 2002 Evripid Medeja, r. Alenka Udovićki, Gledališče Ulysses, Hrvaška
  • 2001 Dušan Jovanović Osvoboditev Skopja, r. Žanko Tomić, SNG Novi Sad, Jugoslavija

1993-2000

  • 2000; M. de Sade Juliette Justine, r. Sebastijan Horvat, E.P.I. center - scenografija, video, oblikovanje vizualne podobe
  • 1998; B. M. Koltez Roberto Zucco, r. Sebastijan Horvat, Sliven Theatre, Bolgarija - scenografija, kostumografija in oblikovanje vizualne podobe

Kostumografije

2011-2020

  • 2018 Di Mauro Covacich ANOMALIE, r. Igor Pison, Teatro Stabile del Friuli Venezia Giulia, Trst, Italija
  • 2012 Barbara Novakovič KNJIŽNICA PISEM: SPREHOD, Muzeum in MC KIBLA Maribor, Festival Ex Ponto (KD B-51)
  • 2012 Mala Kline EDEN II, DasArts Amsterdam, Pekinpah, E.P.I. center
  • 2012 Leja Jurišić, Petra Veber BALET UPORA, Pekinpah/Kink Kong, Tanzquartier Dunaj, CUK Kino Šiška
  • 2012 Mala Kline EDEN, Pekinpah – Kink kong in E.P.I. center

2001-2010

  • 2010 Mala Kline BLISS, Bunker Ljubljana, Španski borci / Zavod EN-KNAP, Transforma, Maska, Društvo Pekinpah/Kink Kong

1998-2000

Scenografije in kostumografije v filmu

  • 2013 Dokumentarni film o Tomažu Šalamunu Every True Poet; Jeffry Young in Nejc Saje
  • 2000 Siena Krušič Figure veneris, r. Siena Krušič, AGRFT

Razstave

  • 2014 Samostojna razstava v Cankarjevem domu; Oblikovalska identiteta Petra Veber
  • 2011 Skupinska razstava Kdo se boji religioznega Plečnika, Slovenski gledališki muzej, Ljubljana
  • 2010 Razstava Bela kocka/črni kvadrat, avtorji: Leja Jurišić, Teja Reba, Loup Abramovici, Vžigalica, Ljubljana
  • 2009 Samostojna razstava Prostor in čas / Peterokotni stolp na Ljubljanskem gradu / DOS in Festival Ljubljana
  • 2003 razstava scenografije / Gledališki festival - Borštnikovo srečanje
  • 1999 razstava scenografov Slovenije / Praški kvadrienale
  • 1998 razstava scenografije / inštalacija - STOL / Theater festival Bad Radkersburg - Gornja Radgona
  • 1998 razstava scenografije / Borštnikovo srečanje, Maribor
  • 1996 skupinska razstava fotografij / Plečnikova arhitektura, postavitev na Inštitutu Jožef Štefan in Fužinskem gradu

Fotografija in oblikovanje

  • 2018 Fotografije za performance DeFacto: Milko Lazar in Leja Jurišić
  • 2018 Kako naprej na bolje
  • 2017 Fotografije za predstavo Skupaj: Marko Mandič in Leja Jurišič
  • 2017 Fotografije za performance Najlepši trenutki so najkrajši: Leja Jurišič , MZK, Slovenija
  • 2013 Fotografije Leja Jurišić/Teja Reba Druga svoboda
  • 2012 Foto oprema knjige Zalka Grabnar Kogoj Okno, INTEGRALI
  • 2010 Oblikovanje in foto oprema knjige Peter Rezman Ljubljana gospa sveta, INTEGRALI
  • 2010 Fotografiranje branja, INTEGRALI
  • 2009 Fotografije in sodelovanje pri predstavi Gregor Kamnikar/Tina Dobaj Kapital
  • 2009 Fotografije Leja Jurišić/Teja Reba Med nama
  • 2006 fotografije za gledališki list, Kvartet
  • 2003 fotografije za gledališki list Šolski zvezek, produkcija: SNG Drama Ljubljana
  • 2003 fotografija in oblikovanje kartic za predstavo Zgodba o O
  • 2002 oblikovanje celostne podobe Dihec, Pediatrična klinika, UKC Ljubljana
  • 2002 fotografije za gledališki list Sarah Kane 4.48 Psihoza
  • 1999 EPI Spektrum, Maribor, oblikovanje celostne podobe
  • 1997 oblikovanje celostne podobe / E.P.I. center, Ljubljana
  • 1996 oblikovanje celostne podobe / ustanova Ajda Fundacija, Ljubljana
  • 1996 oblikovanje celostne podobe / Kroj, modna oblačila, Škofja Loka

Drugo

  • 2018 Leja Jurišič Najlepši trenutki so najkrajši (2), Pekinpah, Ljubljana - sodelovanje
  • 2017 Mala Kline SONGLINES….research project…
  • 2014 James Dean died long ago, pussy, Luka Martin Škof, Blaž Brejec, Les EUROTROPIQUES, Tourcoing, Francija - sodelovanje pri bralni uprizoritvi
  • 2013 članica komisije za Zlato paličico
  • 2013 Sodelovanje Neforma, Španski borci
  • 2013 Večer intermedijskih umetnosti – Mozaik, literarno-glasbeni-plesni projekt z elementi improvizacije avtorjev Leje Jurišič, Vasje Progarja in Primoža Čučnika, Trubarjeva hiša literature - sodelovanje
  • 2012 Pajek: Naenkrat, Pekinpah/Kink Kong, Jette Bruselj, Španski Borci Ljubljana, Zagreb, Lyon - prostor in fotografije
  • 2011 Rezidenca v Dansens Hus / international scene of contemporary dance, Stockholm, Švedska
  • 2010 Sodelovanje na delavnici Happy end, PreGlej
  • 2009 Postavitev razstave DOS v Cankarjevem domu, Društvo oblikovalcev Slovenija
  • 2009 Postavitvi razstave DOS-a v Gospodarski Zbornici, Društvo oblikovalcev Slovenija
  • 2004 gostujoča profesorica v ZDA, The Ohio State University, Department of Theatre and Film
  • 2001 Arts Link Residency, Ohio State University, ZDA
  • 2000 koncert UNICEF-a, Cankarjev dom
  • 1995 Moving Academy for Performing Arts (Berlin), sodelovanje pri gledaliških projektih
  • 1994 Bienale mladih sredozemskih držav (Lizbona), sodelovanje s projektom iz področja urbanizma evropskih mest (kot članica skupine A3)

Nagrade

  • 2021 Glas šakala; Saška Rakef … Prix Italia Special Mention, za dokumentarno radijsko igro Glas Šakala
  • 2013 Šeligova nagrada za najboljšo predstavo (Rokovnjači)
  • 2013 Nagrada za najboljšo predstavo po izbiri publike na festivalu ArtOkraina v St.Petersburgu (STOLI)
  • 2013 Nagrada 6. Gibanice za najboljšo predstavo po izboru občinstva (Mala Kline Eden)
  • 2013 Nagrada Ksenije Hribar na 6. Gibanici za oblikovalko scene na področju plesa
  • 2011 Zlata ptica za dosežke v scenografiji
  • 2008 Nagrada za najboljšo predstavo na 11. mednarodnem festivalu Taterfest v Sarajevu za uprizoritev Patty Diphusa (MGL in Društvo Familia)
  • 2008 nagrada Borštnikovega srečanja ustvarjalcem predstave Raztrganci / Učenci in učitelji za idejni in receptivni premik
  • 2008 Šeligova nagrada za predstavo Romantične duše
  • 2007 Borštnikova nagrada za scenografijo predstave Romantične duše
  • 2007 Posebna nagrada ustvarjalcem za predstavo Misfits(z) na sarajevskem gledališkem festivalu
  • 2003 Najboljša predstava na Pikinem festivalu v Velenju (Roald Dahl Gregorjevo čudežno zdravilo, Mestno gledališče Ptuj)
  • 2003 Posebna nagrada za predstavo v celoti na Bienalu lutkovnega gledališča v Mariboru (Toon Tellegen Ko nihče ni imel kaj početi, Mini teater Ljubljana)
  • 1999 Velika nagrada 29. Tedna slovenske drame ustvarjalcem predstave Ion

Zunanje povezave